Τι έδειξαν τα αποτελέσματα μελέτης – Με ποιο τρόπο μπορεί να μειωθεί ο θυμός μας.
Η απομάκρυνση του θυμού μπορεί να επιτευχθεί με την καταγραφή ενός άσχημου περιστατικού σε ένα χαρτί το οποίο στη συνέχεια θα τσαλακωθεί και θα πεταχτεί, ανακάλυψε μια ερευνητική ομάδα από την Ιαπωνία σε έρευνα που δημοσιεύθηκαν στο Scientific Reports. Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης είναι το αποκορύφωμα προηγούμενων ερευνών ετών σχετικά με τη σχέση μεταξύ του γραπτού λόγου και της μείωσης του θυμού. Βασίζεται στην εργασία που δείχνει πώς οι αλληλεπιδράσεις με φυσικά αντικείμενα μπορούν να ελέγξουν τη διάθεση ενός ατόμου.
«Περιμέναμε ότι η μέθοδός μας θα κατέστειλε τον θυμό σε κάποιο βαθμό», είπε ο επικεφαλής ερευνητής Nobuyuki Kawai. «Ωστόσο, ήμασταν έκπληκτοι που ο θυμός εξαλείφθηκε σχεδόν εντελώς». Αυτή η έρευνα είναι σημαντική γιατί ο έλεγχος του θυμού στο σπίτι και στον χώρο εργασίας μπορεί να μειώσει τις αρνητικές συνέπειες στην εργασία και την προσωπική μας ζωή. Δυστυχώς, πολλές τεχνικές διαχείρισης θυμού που προτείνονται από ειδικούς στερούνται εμπειρικής ερευνητικής υποστήριξης. Μπορεί επίσης να είναι δύσκολο να θυμηθούν όταν είναι θυμωμένοι.
Οι ερευνητές ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να γράψουν σύντομες απόψεις σχετικά με σημαντικά κοινωνικά προβλήματα, όπως το αν το κάπνισμα σε δημόσιους χώρους πρέπει να απαγορεύεται. Στη συνέχεια τους είπαν ότι ένας διδακτορικός φοιτητής στο Πανεπιστήμιο της Ναγκόγια θα αξιολογούσε τη γραφή τους. Ανεξάρτητα από το τι έγραψαν οι συμμετέχοντες, οι αξιολογητές τους βαθμολογούσαν χαμηλά ως προς την ευφυΐα, το ενδιαφέρον, τη φιλικότητα, τη λογική και τον ορθολογισμό. Για να αποδώσουν πραγματικά το νόημα, οι διδακτορικοί φοιτητές έγραψαν επίσης το ίδιο προσβλητικό σχόλιο: «Δεν μπορώ να πιστέψω ότι ένας μορφωμένος άνθρωπος θα σκεφτόταν έτσι. Ελπίζω αυτό το άτομο να μάθει κάτι όσο είναι στο πανεπιστήμιο».
Αφού μοίρασαν αυτά τα αρνητικά σχόλια, οι ερευνητές ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να γράψουν τις σκέψεις τους σχετικά με την αξιολόγηση, εστιάζοντας σε αυτό που πυροδότησε τα συναισθήματά τους. Τέλος, σε μια ομάδα συμμετεχόντων είπαν είτε να πετάξει το χαρτί που έγραψαν σε έναν κάδο απορριμμάτων είτε να το κρατήσει σε ένα αρχείο στο γραφείο τους. Σε μια δεύτερη ομάδα είπαν να καταστρέψουν το έγγραφο σε έναν τεμαχιστή ή να το βάλουν σε ένα πλαστικό κουτί.
Στη συνέχεια ζητήθηκε από τους συμμετέχοντας να βαθμολογήσουν το θυμό τους μετά την προσβολή και είτε πετάξουν είτε να κρατήσουν το χαρτί. Όπως ήταν αναμενόμενο, όλοι οι συμμετέχοντες ανέφεραν υψηλότερο επίπεδο θυμού μετά τη λήψη προσβλητικών σχολίων. Ωστόσο, τα επίπεδα θυμού των ατόμων που πέταξαν το χαρτί τους στον κάδο απορριμμάτων ή το τεμάχισαν επέστρεψαν στην αρχική τους κατάσταση μετά την απόρριψη του χαρτιού. Εν τω μεταξύ, οι συμμετέχοντες που κράτησαν ένα έντυπο αντίγραφο της προσβολής παρουσίασαν μόνο μια μικρή μείωση στο συνολικό θυμό τους.