5 βασικές προϋποθέσεις που μπορεί να ακολουθήσει μια εταιρεία για τη δημιουργία μιας ελκυστικής συσκευασίας ενός προϊόντος, ανταποκρινόμενη στις καταναλωτικές ανάγκες
Της Βιργινίας Κιμπουρόπουλου
Η συσκευασία είναι μια από τις πιο κρίσιμες αποφάσεις για τους παραγωγούς τροφίμων. Πρέπει να διατηρεί ταυτόχρονα και το περιεχόμενο της φρέσκο και άθικτο, αλλά και να έχει άψογη εμφάνιση. Η ελκυστική συσκευασία του προϊόντος είναι απαραίτητη για το μάρκετινγκ και την αναγνώριση της επωνυμίας, καθώς με αυτό τον τρόπο ένα προϊόν ξεχωρίζει από τα άλλα. Μελέτες δείχνουν ότι το 81% των καταναλωτών δοκίμασαν κάτι καινούργιο επειδή τους άρεσε η συσκευασία του και το 52% άλλαξαν μάρκες, λόγω νέας συσκευασίας.
Όπως αναφέρει σε άρθρο του το European Supermarket magazine, ειδικά σε μια περίοδο ανταγωνιστικότητας εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, το να μπορεί να αφουγκραστεί κανείς τις ανάγκες των καταναλωτών είναι το παν. Οπότε, αφού η εξωτερική εμφάνιση ενός τροφίμου μετράει, προκύπτει το εξής ερώτημα: Πώς δημιουργεί μια επιχείρηση της βιομηχανίας τροφίμων μια ελκυστική συσκευασία; Παρακάτω θα δούμε ορισμένες συμβουλές από το European Supermarket Magazine χρήσιμες σε κάθε επίδοξη εταιρεία στο χώρο της εστίασης.
Η συσκευασία πρέπει να αντανακλά την ταυτότητα μιας επωνυμίας
Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες στην αισθητική των πακέτων είναι η διατήρηση σταθερών ταυτοτήτων επωνυμίας. Τα χρώματα, η γραμματοσειρά, τα υλικά και ο σχεδιασμός της συσκευασίας πρέπει να αντικατοπτρίζουν τις αξίες της επωνυμίας και το στόχο της. Για παράδειγμα, μια πιο μίνιμαλ συσκευασία μπορεί να ταιριάζει σε μια επωνυμία με υγιεινά σνακ, ενώ πιο έντονο και παιχνιδιάρικο design ταιριάζει ιδανικά σε μια επωνυμία με παιδικό ή πιο νεανικό κοινό ή πιο τολμηρές και έντονες γεύσεις.
Τα χρώματα «εκφράζονται»
Το χρώμα είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες όσον αφορά το σχεδιασμό της συσκευασίας. Διαφορετικές αποχρώσεις προκαλούν διαφορετικές αντιδράσεις και συναισθήματα στους καταναλωτές. Το κόκκινο προκαλεί ενθουσιασμό, ενώ το μπλε δημιουργεί χαλαρότητα και συγκέντρωση, υποδηλώνοντας αξιοπιστία και στοχασμό. Πολιτιστικοί παράγοντες κάθε χώρας επιδρούν εξίσου στο πώς αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές τα τρόφιμα. Οι αγοραστές μπορεί να παρατηρούν υποσυνείδητα αυτούς τους παράγοντες, αλλά θα διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στις αποφάσεις αγοράς. Οπότε, δημιουργώντας μια συσκευασία πρέπει κανείς να αναλογιστεί τι συναισθήματα θέλει να αντικατοπτρίζει το προϊόν του και να τα μεταφράσει στα αντίστοιχα χρώματα.
Επιλέξτε τα κατάλληλα υλικά
Το κάθε υλικό μεταφέρει ένα διαφορετικό μήνυμα. Τα λεπτά πλαστικά και το φύλλο αλουμινίου μπορούν να κάνουν τα χρώματα να ξεπροβάλλουν και να κάνουν ένα προϊόν πιο ελκυστικό. Αντίθετα, παχύτερα, σκληρότερα υλικά όπως το γυαλί και το μέταλλο κάνουν τα προϊόντα να φαίνονται πολυτελή και υψηλής ποιότητας. Φυσικά, το σημαντικότερο αυτή την εποχή είναι τα υλικά μιας συσκευασίας να είναι βιώσιμα ή βιοδιασπώμενα. Έτσι όχι μόνο συμβάλλει στο περιβάλλον, αλλά παίζει και σημαντικό ρόλο στην εικόνα των καταναλωτών για το εκάστοτε αγαθό. Άλλωστε, οι millennials λατρεύουν την οικολογία.
Επισήμανση σημαντικών πληροφοριών
Μια ελκυστική συσκευασία χαρακτηρίζεται από μια ετικέτα που προσφέρει στον καταναλωτή όλα όσα πρέπει να γνωρίζει. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να απευθύνεται στοχευμένα στο κοινό-στόχο. Για παράδειγμα, τα πιο υγιεινά τρόφιμα θα πρέπει να δίνουν έμφαση σε πράγματα, όπως το περιεχόμενο θερμίδων ή τα θρεπτικά συστατικά, στοχεύοντας σε καταναλωτές που τρέφονται υγιεινά
Λειτουργικότητα
Τέλος, η αισθητική μιας συσκευασίας πρέπει να συνοδεύεται από λειτουργικότητα. Το ιδιόρρυθμο και μοντέρνο σχήμα ενός δοχείου που περιέχει μέσα του ένα προϊόν, ας πούμε, μπορεί να ξεχωρίζει, αλλά αν το σχήμα προδικάζει δυσκολία στη χρήση, μπορεί να αποθαρρύνει τους καταναλωτές. Άλλωστε, σύμφωνα με έρευνες, ο λόγος που το 63% των καταναλωτών προτιμά τις συσκευασίες από χαρτί και χαρτόνι είναι επειδή μπορούν να τις επαναχρησιμοποιήσουν εύκολα.