Από το “dress code” στο “perfume code”.
Το ιαπωνικό εστιατόριο Sushi Kanesaka που πρόκειται να ανοίξει 1η Ιουλίου στο πολυτελές ξενοδοχείο 45 Park Lane, του ομίλου Dorchester στο Λονδίνο, ζητά από τους καλεσμένους του να μην φορούν έντονα αρώματα ώστε να μην υπερκαλύψουν την μυρωδιά του φαγητού. Του εστιατορίου ηγείται ο βραβευμένος με δύο αστέρια Michelin Sushi, στο Τόκιο, Shinji Kanesaka, που θα παρασκευάζει μπροστά στο κοινό 20 πιάτα για το ποσό των £420 (550€) ανά άτομο.
Αν και αρκετά (αν όχι όλα) υψηλού επιπέδου εστιατόρια διαθέτουν ενδυματολογικό κώδικα κατά τον οποίο απαγορεύεται να εισέλθει κάποιος που δεν είναι καλοντυμένος, αυτό που προκάλεσε αίσθηση στην παρούσα περίπτωση είναι η σύσταση του εστιατορίου για το άρωμα.
“Για να εξασφαλίσουμε την καλύτερη εμπειρία σούσι για εσάς και τους γύρω σας, σας παρακαλούμε να αποφύγετε να φοράτε άρωμα”. Η σύσταση του εστιατορίου προβλέπεται προκειμένου να μην αποσπάται η προσοχή των καλεσμένων από το «αναζωογονητικό» άρωμα του χρησιμοποιούμενου ξιδιού που διαθέτει το ρύζι sushi. Δεδομένου ότι το «σούσι» μεταφράζεται σε «ξινό ρύζι», και αναφέρεται στο ξύδι που αρωματίζει το άμυλο, είναι όντως μια από τις βασικές μυρωδιές του πιάτου.
Η αντιδράσεις στον κώδικα για το άρωμα είναι ανάμεικτες. Ο Oisín Rogers, πρώην ιδιοκτήτης του The Guinea Grill, έγραψε στο Twitter: “Τι “σεφοκεντρικό”, δεν αντέχω αυτού του είδους τις ανοησίες του εστιατορίου”. Ενώ κάποιοι συμμερίστηκαν αυτό το συναίσθημα, άλλοι πρότειναν ότι δεν είναι κάτι καινούργιο για τους εργαζόμενους στον χώρο της φιλοξενίας: “Κανένα άρωμα δεν ήταν συνήθης πρακτική για το προσωπικό σε πολλά εστιατόρια πριν για τον ίδιο λόγο”.
Και όσον αφορά τη γευσιγνωσία, το Wine and Spirits Education Trust (WSET) συμβουλεύει τους μαθητές να μην φορούν άρωμα πριν από τη δοκιμή, καθώς μπορεί να επηρεάσει την αντίληψή τους για το τι υπάρχει στο ποτήρι, οπότε θα λέγαμε πως αυτη η τακτική δεν είναι τόσο τραβηγμένη.
Πηγή: https://www.thedrinksbusiness.com/2023/06/london-sushi-restaurant-bans-perfume/