Ρεκόρ shrinkflation σε προϊόντα στη Γερμανία οδηγεί σε καταγγελίες καταναλωτών.
Αύξηση στον πληθωρισμό τροφίμων, αλλά και αύξηση στο λεγόμενο shrinkflation αντιμετωπίζουν οι Γερμανοί καταναλωτές το τελευταίο διάστημα, με αποτέλεσμα όλο και περισσότερες καταγγελίες σε βάρος των εταιρειών.
Ως shrinkflation oνομάζεται η πρακτική των εταιρειών τροφίμων να κάνουν “ύπουλες” αυξήσεις, μειώνοντας την ποσότητα του προϊόντος μέσα στη συσκευασία, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Στην πραγματικότητα, αυτές οι παραπλανητικές μέθοδοι συσκευασίας, κρύβουν αυξήσεις τιμών που υπερβαίνουν το ποσοστό πληθωρισμού.
Η Γερμανία δεν θα μπορούσε να ξεφύγει, δυστυχώς, αυτού το φαινομένου, καθώς σύμφωνα με στοιχεία της γερμανικής εφημερίδας Welt, υπάρχει μια πληθώρα προϊόντων, όπως τα πακέτα κακάο Suchard Express, τα οποία έχουν συρρικνωθεί από 500 γραμμάρια σε 400 γραμμάρια, αλλά παρέμειναν στην ίδια τιμή, καταλήγοντας σε 25% πιο ακριβό προϊόν για μικρότερη ποσότητα. Αυτό το φαινόμενο δεν λαμβάνει χώρα μόνο στα τρόφιμα, αλλά έχει παρατηρηθεί και σε άλλα είδη, όπως προσωπικής υγιεινής.
Οι γραμμές υποστήριξης πελατών ισχυρίζονται ότι λαμβάνουν πρωτοφανή αριθμό από καταγγελίες και παράπονα, με τις αυξήσεις του κόστους να γίνονται σε μεγάλο βαθμό απαρατήρητες από τους περισσότερους αγοραστές, καθότι εστιάζουν στο shrinkflation. Πολλές από τις εταιρείες συχνά διατηρούν τις συσκευασίες στο ίδιο μέγεθος, αλλά τις γεμίζουν με λιγότερο προϊόν, σύμφωνα με το ίδρυμα Warentest, έναν οργανισμό προάσπισης των καταναλωτικών δικαιωμάτων που εδρεύει στο Αμβούργο.
Σύμφωνα με το Warentest, για τον Αύγουστο, η μεγαλύτερη αύξηση τιμών παρατηρήθηκε στο στοματικό διάλυμα Listerine της Johnson & Johnson, επισημαίνοντας ότι το νέο πακέτο ανέρχεται σε 33% υψηλότερη τιμή από ό,τι στο παρελθόν. Αυτή η αύξηση παρατηρείται την περίοδο που ο πληθωρισμός για τα είδη παντοπωλείου στη Γερμανία είναι στο 11%, αυξημένος σε σχέση με το 2022 που παρατηρήθηκε έντονη κλιμάκωση το φαινόμενο shrinkflation στη χώρα, αναφέρουν στοιχεία του Ιουλίου. Πάνω από 1.000 επιχειρήσεις χρησιμοποιούν αυτή την πρακτική στη Γερμανία τα τελευταία 5 χρόνια στην πραγματικότητα, πολύ πριν από τον πόλεμο, που χρησιμοποιούν ως δικαιολογία.
Αν και το shrinkflation δεν είναι τυπικά παράνομο, είναι σίγουρα παραπλανητικό, αναγκάζοντας τους καταναλωτές να διακρίνουν ποια προϊόντα είναι πιο δαπανηρά με βάση πολλά κρυφά κίνητρα. Οι εταιρείες, ωστόσο, επωφελούνται από αυτή την πρακτική. Ωστόσο, αν θέλουν να διατηρήσουν το πελατολόγιό τους, πρέπει να είναι πιο συνετοί στις αυξήσεις που επιβάλλουν στις τιμές τους, μιας και οι καταναλωτές είναι όλο και πιο ενημερωμένοι για τα δικαιώματα και τις “ύπουλες” προθέσεις των εταιρειών.