Τετάρτη, 17 Απριλίου, 2024
20.4 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Γιατί η Lidl αλλάζει συσκευασίες στα τρόφιμα που απευθύνονται σε παιδιά

ΑρχικήΝέαΔιεθνήΓιατί η Lidl αλλάζει συσκευασίες στα τρόφιμα που απευθύνονται σε παιδιά
spot_img

Ο Γερμανικός κολοσσός σουπερμάρκετ μέχρι το 2025 θα αλλάξει όλες τις συσκευασίες στα παιδικά τρόφιμα.

Της Δέσποινας Χάρου

Ο Γερμανικός κολοσσός, Lidl, θέλει να απαγορεύσει την προβολή ανθυγιεινών φαγητών για παιδιά, στις διαφημίσεις του. Σύμφωνα με το Agrar Presseportal, μετά από ανακοίνωση της Lidl πως θα δώσει τέλος στην προώθηση λάθος προτύπων κατανάλωσης για τα παιδιά, η οργάνωση καταναλωτών Foodwatch ζήτησε από τις αλυσίδες λιανικής ALDI Süd και ALDI Nord Βερολίνου να κάνουν το ίδιο.

Η Lidl θέλει να ευθυγραμμίσει τις τακτικές των προϊόντων της όσων αφορά τα παιδιά, με τα διατροφικά κριτήρια του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Στόχος της εταιρίας, όπως ανακοίνωσε, είναι μέχρι το 2025, συσκευασίες με φιγούρες ελκυστικές για τα παιδιά να εμφανίζονται μόνο σε διατροφικά ισορροπημένα προϊόντα, με εξαίρεση τα εποχικά είδη.

«Η Lidl θα είναι η πρώτη εταιρεία λιανικής που δεν θα προσελκύει πλέον παιδιά με πολύχρωμες εικόνες και χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων στις συσκευασίες ζαχαρωτών και λιπαρών σνακ. Σε αντίθεση με τις χαλαρές αυτοδεσμεύσεις άλλων εταιρειών τροφίμων, η Lidl βασίζεται στα επιστημονικά τεκμηριωμένα κριτήρια του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Ενόψει του ανεξέλεγκτου υποσιτισμού μεταξύ των νέων, με μερικές
φορές θανατηφόρες συνέπειες, η πρωτοβουλία της Lidl είναι ένα σημαντικό βήμα, το οποίο όμως έχει καθυστερήσει πολύ.

Σύμφωνα με το Foodwatch, τα προϊόντα του ALDI που απευθύνονται σε παιδιά έρχονται σε πλήρη αντίθεση με αυτά που προτάσσει ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας αλλά και με αυτά που προτάσσουν οι ίδιοι οι γονείς στα παιδιά τους λέει η οργάνωση Foodwatch. Ιδίως λόγω του αυξανόμενου αριθμού υπέρβαρων παιδιών, γίνεται έκκληση στην συγκεκριμένη επιχείρηση να γίνεται πιο συνετή επιλογή στα προϊόντα που θα επιλέγει να προβάλει σε παιδιά.

Ο ανταγωνιστής Aldi πρέπει να ακολουθήσει το παράδειγμα της Lidl και να σταματήσει το θρασύ μάρκετινγκ πρόχειρου φαγητού σε βάρος της υγείας των παιδιών», δήλωσε η Luise Molling της Foodwatch. Σύμφωνα με έρευνα της Foodwatch, η Aldi διαθέτει πληθώρα τέτοιων προϊόντων, για παράδειγμα τα δημητριακά Knusperone Honey Wheat, τα κρουασάν Hörnchen, ο χυμός Tropical bay, η σοκολάτα Milchmäuse και η κρέμα με τα σοκολατάκια Milsani. Όλα με πολύ υψηλή περιεκτικότητα ζάχαρης.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός υγείας αξιολογεί τα τρόφιμα με βάση τη διατροφική τους σύσταση για να καθορίσει εάν μπορούν να διατεθούν στην αγορά για παιδιά ή όχι. Οι αναλογίες λίπους, κορεσμένων λιπαρών οξέων, ζάχαρης και αλατιού, αλλά και η περιεκτικότητα σε θερμίδες, η πρόσθετη ζάχαρη και τα πρόσθετα γλυκαντικά είναι καθοριστικές.
Για την προστασία των παιδιών, τα εκλεγμένα κόμματα είχαν ανακοινώσει συνασπισμό στη δράση κατά της διαφήμισης ανθυγιεινών φαγητών. Αντίστοιχο σχέδιο πρόκειται να παρουσιάσει και το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Τροφίμων, με προτεραιότητα τις διαφημίσεις στα μέσα και έπειτα στις συσκευασίες. Ωστόσο, το foodwatch τονίζει πως η οργάνωση καταναλωτών προειδοποιεί ότι με χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων στις συσκευασίες ζαχαροπλαστικής και λιπαρών σνακ, η βιομηχανία τροφίμων προωθεί τον υποσιτισμό, ειδικά μεταξύ μικρών παιδιών που δύσκολα προσεγγίζονται από άλλα μέσα αλλά πηγαίνουν για ψώνια με τους γονείς τους.

Οι ελκυστικές διαφημίσεις σε τρόφιμα με σχεδόν μηδενική διατροφική αξία έχουν σοβαρό αντίκτυπο στην διατροφική συμπεριφορά των παιδιών, γι’ αυτό το λόγο τείνουν να καταναλώνουν διπλάσια ποσότητα τέτοιων τροφών σε σύγκριση με φρούτα και λαχανικά. Έρευνα έχει δείξει πως περίπου το 15% των παιδιών και των εφήβων είναι υπέρβαρα ενώ το 6% είναι ακόμη και παχύσαρκα. Διατρέχουν κίνδυνο να ασθενήσουν αργότερα στη ζωή τους, από διαβήτη τύπου 2, προβλήματα στις αρθρώσεις, υψηλή αρτηριακή πίεση καθώς και καρδιακές παθήσεις. Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ, ένας στους δέκα θανάτους στη Γερμανία οφείλεται σε ανθυγιεινή διατροφή.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

spot_img

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Η νέα εγκύκλιος του Υπ. Υγείας για τους ελέγχους ενόψει Πάσχα – Αυστηροί έλεγχοι και στους delivery

Το Υπουργείο Υγείας ζητά από τους επιθεωρητές αυστηρότητα ως προς την τήρηση των προβλεπόμενων υγειονομικών όρων και προϋποθέσεων.

Γιατί οι καταναλωτές προτιμούν το εμφιαλωμένο από το νερό βρύσης;

Οι προσπάθειες της ΕΕ για στροφή των Ευρωπαίων στο νερό βρύσης και η λόγοι της προσήλωσης των καταναλωτών στο εμφιαλωμένο.

Καταναλωτής: Οι υψηλές τιμές οδηγούν σε επικίνδυνες πρακτικές ασφάλειας τροφίμων

Έρευνα έδειξε πως οι αυξανόμενες τιμές ωθούν τους ανθρώπους να αναλαμβάνουν περισσότερους κινδύνους για την ασφάλεια των τροφίμων προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα