Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
8.6 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Πως η Γαλλία προστατεύει τους καταναλωτές – Η νέα υποχρέωση των σουπερμάρκετ

ΑρχικήΝέαΔιεθνήΠως η Γαλλία προστατεύει τους καταναλωτές - Η νέα υποχρέωση των σουπερμάρκετ
spot_img

Το νέο γαλλικό διάταγμα προστασίας των καταναλωτών από κερδοσκοπία τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιουλίου.

Νέες διατάξεις τέθηκαν σε ισχύ την 1η Ιουλίου στην Γαλλία, για να αποτραπεί ο εγκλωβισμός των καταναλωτών από την κερδοσκοπία του Shrinkflation, μια πρακτική που συνίσταται στη μείωση της ποσότητας ενός προϊόντος χωρίς μείωση της τιμής του και η οποία, στην πραγματικότητα, συγκαλύπτει την αύξηση της τιμής ανά λίτρο ή ανά κιλό. Παραπλανημένος από παρόμοιες συσκευασίες, ο καταναλωτής δεν θα παρατηρήσει πάντα ότι το περιεχόμενο του μπουκαλιού του σιροπιού του έχει μειωθεί ή ότι η μερίδα του τυριού του ζυγίζει λιγότερο, εάν δεν ελέγξει τον όγκο ή το βάρος που αναγράφεται στη συσκευασία και την τιμή ανά κιλό, αναφέρει η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, Καταναλωτών και Πρόληψης Απάτης.

Για να αποφευχθεί η παραπλάνηση των καταναλωτών, το διάταγμα προβλέπει ότι από την 1η Ιουλίου 2024, τα μεγάλα καταστήματα (πάνω από 400 m2) θα πρέπει να ενημερώνουν στους πελάτες τους για τα προσυσκευασμένα προϊόντα των οποίων η τιμή ανά λίτρο ή κατά βάρος αυξήθηκε ενώ η ποσότητα μειώθηκε. Πρέπει να αναφέρουν τη μείωση της ποσότητας που πωλήθηκε καθώς και την αύξηση της τιμής σε ποσοστό ή σε ευρώ, για παράδειγμα γράφοντας «Για αυτό το προϊόν, η ποσότητα που πωλήθηκε αυξήθηκε από 500 σε 450 g και η τιμή του ανά κιλό αυξήθηκε κατά 2% .

Η διάταξη αφορά τα καταναλωτικά προϊόντα είτε πωλούνται προσυσκευασμένα σε σταθερή ονομαστική ποσότητα: πακέτα ρυζιού του ενός κιλού, κουτί γάλα, μπουκάλι σαμπουάν, βαρέλι απορρυπαντικού κ.λπ. Οι πληροφορίες πρέπει να είναι ορατές, ευανάγνωστες και με πανομοιότυπο μέγεθος σε αυτήν που χρησιμοποιείται για την ένδειξη της τιμής μονάδας του προϊόντος, είτε απευθείας στη συσκευασία είτε σε ετικέτα κοντά στο προϊόν.

Το μέτρο αυτό ισχύει και για προϊόντα που αποτελούνται από πολλές μονάδες (απορροφητικό χαρτί, σετ σφουγγαριών, ξυραφάκια μιας χρήσης, σερβιέτες κ.λπ.), ο αριθμός των οποίων έχει μειωθεί αλλά χωρίς μείωση της τιμής του προϊόντος. Στην περίπτωση αυτή, η προβλεπόμενη δήλωση πρέπει να αναφέρει: «Για αυτό το προϊόν, η ποσότητα που πωλήθηκε αυξήθηκε από X σε Y μονάδες και η τιμή του ανά μονάδα αυξήθηκε κατά …% ή …€. “.

Η μη συμμόρφωση με αυτή τη νέα υποχρέωση που αποσκοπεί στην προστασία των καταναλωτών θα μπορούσε να επιφέρει πρόστιμο έως και 15.000 ευρώ.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Τα φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν εκατομμύρια μικροπλαστικά στο τσάι σας – Νέα επιστημονικά ευρήματα

Τα εμπορικά φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν δισεκατομμύρια μικροπλαστικά, που εισέρχονται στα ανθρώπινα εντερικά κύτταρα.

Η φωτεινή πλευρά του κουρκουμά

Ώρα να αναδειχθούν τα πλεονεκτήματα του υποτιμημένου αυτού μπαχαρικού.

Μήνυση στον Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ για τη μη απαγόρευση των φθαλικών ενώσεων

Οι φθαλικές ενώσεις διαρρέουν από τις συσκευασίες και άλλα προϊόντα στα τρόφιμα και τα ποτά.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο