Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
15 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Shrinkflation: Είναι καλύτερο να μειωθεί το μέγεθος της συσκευασίας ή να αυξηθεί η τιμή; Η άποψη των καταναλωτών

ΑρχικήΝέαShrinkflation: Είναι καλύτερο να μειωθεί το μέγεθος της συσκευασίας ή να αυξηθεί η τιμή; Η άποψη των καταναλωτών
spot_img

Ποια η γνώμη καταναλωτών, λιανεμπόρων και χονδρεμπόρων.

Το φαινόμενο “shrinkflation” δηλαδή η πρακτική των εταιρειών τροφίμων να κάνουν «ύπουλες» αυξήσεις, μειώνοντας την ποσότητα του προϊόντος μέσα στη συσκευασία δεν είναι μόνο Ελληνικό αλλά παγκόσμιο. Μάλιστα οι μειωμένες ποσότητες στις συσκευασίες τροφίμων μπήκαν πρόσφατα και στο μικροσκόπιο των ελέγχων της ΔΙΜΕΑ.

Λόγω των αυξήσεων στις τιμές πρώτων υλών που απογειώθηκαν από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, οι παραγωγοί τροφίμων βρέθηκαν απέναντι στο εξής δίλημμα: να αυξήσουν τις τιμές των προϊόντων τους, να πληγούν οι πωλήσεις τους και να υπάρξει θέμα με τους μετόχους αφού τα κέρδη τους θα είναι χαμηλότερα (για τις μεγάλες εταιρείες) ή να «συρρικνώσουν» τα προϊόντα τους κρατώντας τις ίδιες τιμές;

Εκ του αποτελέσματος οι εταιρείες φάνηκε πως προτίμησαν τη δεύτερη επιλογή, η οποία με απλά λόγια, σημαίνει ότι τα προϊόντα μικραίνουν, αλλά σε τόσο μικρό βαθμό που ουσιαστικά, δε γίνεται αντιληπτός από τους καταναλωτές… είπαν τότε είναι όμως έτσι; Μάλλον όχι αφού οι καταναλωτές το κατάλαβαν αμέσως.. Ποια είναι όμως η άποψή τους; Προτιμούν τη μειωμένη συσκευασία ή να αυξηθεί η τιμή; Η αυθόρμητη απάντηση είναι τίποτα από τα δύο, αλλά εάν έπρεπε να απαντηθεί αυτή η ερώτηση;

Έρευνα σε περισσότερους από 2.000 καταναλωτές που δημοσιεύτηκε στο Kamcity και διεξήχθη από την TWC σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Διανομέων Χονδρικής (FWD) της Βρετανίας, δείχνει πως οι καταναλωτές προτιμούν την αύξηση της τιμής από τη συρρίκνωση της ποσότητας. Περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα (42%) δεν θέλουν την μείωση της ποσότητας, ενώ το 23% θα προτιμούσε να διατηρηθεί η τιμή και να μειωθεί το μέγεθος της συσκευασίας. 

Οι ανεξάρτητοι έμποροι λιανικής ήταν περισσότερο διχασμένοι ως προς τις απόψεις τους. Λίγο λιγότερο από το ήμισυ (49%) ήθελε να διατηρηθεί η τιμή, με μειωμένη ποσότητα ενώ ένα ελαφρώς χαμηλότερο ποσοστό (42%) θεώρησε ότι ήταν καλύτερο να παραμείνει το μέγεθος της συσκευασίας το ίδιο, με υψηλότερη τιμή. 

Οι χονδρέμποροι που προσεγγίστηκαν ως μέρος του έργου ήταν σε μεγάλο βαθμό υπέρ της διατήρησης των τιμών και της μείωσης του μεγέθους της συσκευασίας. Ωστόσο, κάποιος επεσήμανε ότι «κάθε προϊόν και κάθε κατηγορία είναι διαφορετικά» και επομένως δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος κανόνας για όλα τα προϊόντα.

«Φαίνεται, γενικά, ο καταναλωτής θα προτιμούσε να πληρώσει λίγο περισσότερο για το ίδιο μέγεθος προϊόντος – υποψιαζόμαστε ότι οι καταναλωτές έχουν παρατηρήσει μείωση των μεγεθών συσκευασίας για αρκετό καιρό σε σημείο που πολλά προϊόντα τους απογοητεύουν τώρα επειδή περιέχουν πολύ λιγότερο από στο παρελθόν. Υπάρχει αποδοχή ότι οι τιμές αυξάνονται σε γενικές γραμμές, και ως εκ τούτου τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να αυξηθούν οι τιμές – εντός λογικής», δήλωσε η Sarah Coleman, Διευθύντρια Επικοινωνιών στην TWC.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

spot_img

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Πλαστικά καλαμάκια: Ποιος κοροϊδεύει ποιον; – Της Άννας Λεκατσά*

Επέμβαση διάσωσης του πλανήτη ξεκινώντας από τα πλαστικά καλάμια: "Η εγχείρηση πέτυχε αλλά ο ασθενής πέθανε..."

Ο κίνδυνος για την υγεία των καταναλωτών από απάτη τροφίμων – Περίπτωση χρήσης θειωδών στο κρέας

Διαχείριση κινδύνου παράνομης χρήσης θειωδών αλάτων σε παρασκευάσματα κρέατος.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα