Τον Απρίλιο, οι νόμιμες πωλήσεις αλκοόλ στην Ουκρανία μειώθηκαν κατά 63% – Στο 75% έφτασε η μείωση στις πωλήσεις σκληρών ποτών
Όλο και περισσότεροι Ουκρανοί επιλέγουν σταδιακά τη νηφαλιότητα ως τρόπο ζωής και αυτή η τάση είναι και ένας από τους λόγους που οι πωλήσεις αλκοόλ μειώθηκαν στην χώρα. Φυσικά, αυτό έχει αρνητικό αντίκτυπο και στις τοπικές επιχειρήσεις του κλάδου της εστίασης, καθώς επηρεάζονται οι πωλήσεις. Στην προπολεμική περίοδο, το αλκοόλ αποτελούσε το 40% των πωλήσεων, ενώ τώρα το ποσοστό έχει πέσει στο 25%.
Η ιστοσελίδα του ουκρανικού Forbes παραθέτει ως παράδειγμα το δεδομένα από τις επιχειρήσεις Good Wine και Wine Time. Στην πρώτη περίπτωση, τα έσοδα τον Απρίλιο μειώθηκαν δύο έως τρεις φορές, ανάλογα με την περιοχή, ενώ στη δεύτερη, η επιχείρηση κέρδισε μόνο το ένα τρίτο του προπολεμικού κύκλου εργασιών της τον περασμένο μήνα. Το WineTime λειτουργεί σε 14 περιφέρειες, ενώ το Good Wine μόνο στο Κίεβο. Τον Απρίλιο, οι νόμιμες πωλήσεις αλκοόλ στην Ουκρανία μειώθηκαν κατά 63%, σύμφωνα με το ουκρανικό Forbes. Πέρυσι, ο όγκος αυτής της αγοράς ανήλθε σε περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ, αλλά οι πωλήσεις σκληρού αλκοόλ μειώθηκαν κατά 75%.
Ο λόγος για αυτή τη μείωση δεν έγκειται μόνο στην τάση των Ουκρανών για νηφαλιότητα. Η απαγόρευση της πώλησης οινοπνεύματος έχει επηρεάσει σοβαρά την πώληση αλκοόλ. Στην Ουκρανία ίσχυσε ένας νόμος απαγόρευσης αλκοόλ λίγο μετά τη ρωσική εισβολή στη χώρα. Βέβαια, σταδιακά άρχισε να καταργείται σε ορισμένες περιοχές όπως χαρακτηριστικά την 1η Απριλίου η απαγόρευση άρθηκε στο Κίεβο. Ωστόσο, κατά κανόνα, το ισχυρό αλκοόλ επιτρέπεται να πωλείται μέχρι τις 16:00. Σε περιοχές, όπως στο Lviv, δεν επιτρέπεται καθόλου. Οι τοπικές αρχές εξηγούν την απαγόρευση λέγοντας ότι δεν θέλουν να επιτρέψουν μεθυσμένες προκλήσεις ή συγκρούσεις. Μετά την άρση της απαγόρευσης στο Κίεβο, οι πωλήσεις αυξήθηκαν, κυρίως, στο ουκρανικό αλκοόλ, το οποίο είναι φθηνότερο από τα εισαγόμενα.
Μία άλλη εξήγηση για την πτώση της δημοτικότητας του αλκοόλ στις ουκρανικές αγορές είναι ότι η μεσαία τάξη και οι πλούσιοι έφυγαν από το Κίεβο, αλλά και την Ουκρανία εν γένει. Συγκεκριμένα για το Wine Time, όπως παραθέτει το ουκρανικό Forbes, οι πωλήσεις βότκας αυξήθηκαν κατά 20% τον Απρίλιο. Τα αφρώδη κρασιά, αντίθετα, μειώθηκαν 4-5 φορές, το τζιν, η τεκίλα και το ρούμι – κατά το ένα τρίτο. Από αυτό, λοιπόν, φαίνεται πως οι άνθρωποι κινούνται σε περισσότερο οικονομικές λύσεις. Για να αντιμετωπίσουν την κρίση, οι έμποροι λιανικής προβλέπεται πως θα αλλάξουν τακτική, αυξάνοντας τον όγκο σε φθηνότερα ποτά, αλλά και ουκρανικής προέλευσης αλκοόλ.