Η νέα πολιτική της Βρετανίας περιορίζει την προώθηση τροφίμων και ποτών που είναι πλούσια σε λιπαρά, αλάτι και ζάχαρη
Η Kellogg’s κατέθεσε νομική αμφισβήτηση κατά των νέων κυβερνητικών κανόνων που θα εμπόδιζαν ορισμένα από τα δημητριακά της εταιρείας να εμφανίζονται σε ορατά σημεία από τους καταναλωτές στα καταστήματα τροφίμων της Βρετανίας.
Οι νέοι κανονισμοί τίθενται σε ισχύ στην Αγγλία από τον Οκτώβριο και περιορίζουν την προώθηση τροφίμων και ποτών που είναι πλούσια σε λιπαρά, αλάτι και ζάχαρη. Οι εταιρείες δημητριακών Coco Pops και Special K δήλωσαν πως προσπάθησαν να βρεθεί μια μέση λύση με τη βρετανική κυβέρνηση, χωρίς, ωστόσο, επιτυχία.
Ο Chris Silcock, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας στο Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε στον Intepentent πως θεωρεί αυτή την πολιτική της κυβέρνησης παράλογη και όχι απόλυτα νόμιμη, καθώς δεν προσμετράται η πλήρης θρεπτική αξία ενός γεύματος δημητριακών με αυτό τον τρόπο, παρά μόνο η περιεκτικότητά του σε αλάτι η ζάχαρη. Να σημειωθεί πως ο περιορισμός της προώθησης και της διαφήμισης λιγότερο υγιεινών τροφίμων είναι σημαντικό μέρος της διακυβερνητικής στρατηγικής της Βρετανίας για τη μείωση στο μισό της παιδικής παχυσαρκίας έως το 2030.
Ο όμιλος Kellogg’s που παράγει επίσης Nutri-Grain και Crunchy Nut, είναι μεταξύ των εταιρειών, που οι περιορισμοί θα επηρεάσουν την ικανότητά τους να προωθούν προϊόντα. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα επιτρέπεται να εμφανίζονται σε τοποθεσίες υψηλού προφίλ εντός των καταστημάτων, όπως ταμεία, εισόδους και άκρες διαδρόμων ή να διαφημίζονται πριν από τις 21:00 στην τηλεόραση και στο διαδίκτυο. Ένας εκπρόσωπος του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας δήλωσε: «Τα δημητριακά πρωινού συμβάλλουν κατά 7% – σημαντικό ποσό – στη μέση ημερήσια πρόσληψη ελεύθερης ζάχαρης των παιδιών», για να δικαιολογήσει την απόφαση συμπερίληψής τους στις συγκεκριμένες απαγορεύσεις.
Ο εκπρόσωπος πρόσθεσε ότι η παχυσαρκία κοστίζει στο βρετανικό σύστημα υγείας περισσότερα από 6 δισεκατομμύρια λίρες ετησίως και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αιτία καρκίνου στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η Barbara Crowther από την καμπάνιας παιδικής διατροφής του Sustain, είπε πως το καλύτερο είναι τα προϊόντα να αξιολογούνται βάσει της περιεκτικότητάς τους και όχι βάσει της δημοτικότητάς τους.