Η παγκόσμια αγορά έτοιμων τροφίμων προβλέπεται να καταγράψει CAGR 4,89%, κατά την περίοδο πρόβλεψης 2022-2027, σύμφωνα με την Mordor Intelligence
Τα έτοιμα προς κατανάλωση τρόφιμα μετατράπηκαν σε μία από τις βιομηχανίες που γνώρισαν τεράστια ζήτηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Με τις χώρες να βρίσκονται σε lockdown και τους περισσότερους ανθρώπους να εργάζονται από το σπίτι, τα έτοιμα προς μαγείρεμα προϊόντα διατροφής απογειώθηκαν σε πωλήσεις. Η κυκλοφορία νέων προϊόντων οδηγεί κυρίως στην ανάπτυξη της αγοράς έτοιμων γευμάτων, αν και παράγοντες όπως οι προκλήσεις στην αποθήκευση μπορεί να εμποδίσουν την ανάπτυξη της.
Ένα από τα ηλεκτρονικά παντοπωλεία με έδρα την Ινδία με το όνομα Grofers ανέφερε μάλιστα αύξηση πωλήσεων 170% στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση, 31% στην κατηγορία έτοιμα γεύματα και μείγματα και 41% στην κατηγορία κατεψυγμένων τροφίμων το 2020 , υποδηλώνοντας μια ξαφνική στροφή των καταναλωτών από το σπιτικό φαγητό σε έτοιμα προς κατανάλωση προϊόντα.
Οι νεαροί καταναλωτές ξοδεύουν το μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματός τους σε εύχρηστα έτοιμα προς κατανάλωση προϊόντα και αποτελούν αγορά-στόχο για τους κολοσσούς της παραγωγής έτοιμων τροφίμων. Το επίπεδο ευκολίας τέτοιων προϊόντων συμβάλλει στην αύξηση της συνολικής ζήτησης στην αγορά σε όλο τον κόσμο.
Τα έτοιμα προς κατανάλωση τρόφιμα θεωρούνται ως η πλησιέστερη εναλλακτική σε σχέση με τα κανονικά τρόφιμα, τα οποία μπορούν να καταναλωθούν ανά πάσα στιγμή και είναι προμαγειρεμένα, προκαθαρισμένα, κυρίως συσκευασμένα και έτοιμα για κατανάλωση χωρίς προηγούμενη προετοιμασία ή μαγείρεμα. Προτιμώνται ιδιαίτερα για την άνεση που προσφέρουν όσον αφορά την εξοικονόμηση χρόνου, και τη μικρή προσπάθεια που απαιτείται για την προετοιμασία τους.
Επιπλέον, η προτίμηση για αυτά τα γεύματα από τον εργαζόμενο πληθυσμό και τους millennials έχει αυξηθεί, λόγω του γεγονότος ότι χρειάζονται μόνο θέρμανση πριν από την κατανάλωση, γεγονός που μειώνει τη συνολική προσπάθεια.
Δεδομένης λοιπόν αυτής της αυξανόμενης ζήτησης, οι κατασκευαστές επικεντρώνονται στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και να επιτύχουν σημαντικά μερίδια αγοράς. Για παράδειγμα, το 2020, η Freshly Inc., η υπηρεσία παράδοσης γευμάτων που εξαγοράστηκε από τη Nestle SA, λάνσαρε μια νέα σειρά προϊόντων για τους καταναλωτές που «επιδιώκουν να ρυθμίσουν την υγεία τους και να τροφοδοτήσουν τον ενεργό τρόπο ζωής». Τα έτοιμα προς κατανάλωση γεύματα FreshlyFit είναι εμπνευσμένα από τις ιδιότητες της κετο, του παλαιό και των αρχών της διατροφής με βάση τα φυτά.
Ανά τύπο προϊόντος, η αγορά χωρίζεται σε στιγμιαίο πρωινό/δημητριακά, στιγμιαίες σούπες και σνακ, έτοιμα γεύματα, αρτοσκευάσματα, προϊόντα κρέατος και άλλους τύπους προϊόντων.
Η παγκόσμια αγορά έτοιμων τροφίμων είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική με την παρουσία βασικών παραγόντων που δραστηριοποιούνται στην αγορά, όπως η Nomad Foods Ltd, η General Mills, η McCain Foods, η Premier Foods Group Ltd και η Conagra Brands. Η υψηλή βιομηχανική κερδοφορία οδήγησε τους κατασκευαστές να αναπτύξουν ισχυρές ανταγωνιστικές στρατηγικές, γεγονός που εντείνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των υπαρχόντων παραγόντων της αγοράς. Οι μεγάλοι παίκτες ξεκινούν έντονα την καινοτομία προϊόντων ως την κύρια στρατηγική τους για την εδραίωση της αγοράς.
Για να διαβάσετε ολόκληρη την πρόβλεψη αγοράς έτοιμων τροφίμων πατήστε ΕΔΩ