Σύμφωνα με έρευνα 8 στους 10 καταναλωτές λένε ότι οι εταιρείες αυξάνουν τις τιμές από απληστία και στρέφονται σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Ενώ οι εταιρίες Συσκευασμένων Καταναλωτικών Αγαθών (CPG) θεωρούν πως οι αυξήσεις των τιμών συμβάλουν στην ανάπτυξη τους καθώς τα κέρδη μεγαλώνουν, ωστόσο μειώνεται ο όγκος τον προϊόντων που πωλούνται. Οι καταναλωτές από τη μεριά τους, σε ποσοστό 80% θεωρούν πως οι εταιρίες έχουν εκμεταλλευτεί τον πληθωρισμό για να αυξήσουν τις τιμές, έτσι στρέφουν τον ενδιαφέρον τους σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με έρευνα.
Στην τελευταία εξαμηνιαία έκθεση πωλήσεων, η Nestlé ανέφερε αυξήσεις τιμών κατά 10,1% και μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 2,6%. Τον περασμένο χρόνο, ο οικονομικός διευθυντής της Nestlé, François-Xavier Roger, ανέφερε σε αναλυτές, ότι η τιμολόγηση συνέβαλε περισσότερο στην ανάπτυξη της εταιρείας. Η Unilever είδε επίσης τις αυξήσεις των τιμών κατά 13,3% το τελευταίο εξάμηνο, ωστόσο οδήγησαν σε μείωση των πωλήσεων κατά 3,6%. Κάποιες εταιρίες ωστόσο, όπως η Kraft Heinz, αναλογιζόμενες τα αποτελέσματα αυτά, δεν αύξησαν περαιτέρω τις τιμές τους το τελευταίο εξάμηνο. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Constellation Brands, Bill Newlands, ανέφερε στις αρχές του χρόνου ότι οι καταναλωτές έγιναν “υπερβολικά ευαίσθητοι στις ενέργειες τιμολόγησης”, και έτσι περιόρισε τις αυξήσεις των τιμών της στο 1% έως 2%, σύμφωνα με ανασκόπηση των κερδών της εταιρείας που αναφέρει το FoodDive.
Το αποτέλεσμα στις αυξήσεις αυτές, ήταν σχεδόν 9 στους 10 καταναλωτές να στρέφουν το ενδιαφέρον τους σε φθηνά προϊόντα ανεξαρτήτως ετικέτας, σύμφωνα με την έρευνα Attest. Ειδικότερα στα παντοπωλεία, 7 στους 10 καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα, κάτι που θα συνεχίσουν να κάνουν ακόμη κι αν οι τιμές επανέλθουν, λέει η έρευνα.
Το Μάρτιο, ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του Γραφείου Στατιστικών Εργασίας των ΗΠΑ, έδειξε ότι οι τιμές των τροφίμων μειώθηκαν κατά 0,3%, η πρώτη μείωση σε διάστημα 2,5 χρόνων. Οι εταιρίες ωστόσο υποστηρίζουν πως έχουν χαμηλά περιθώρια κέρδους λόγω των τιμών των πρώτων υλών που έχουν αυξηθεί.Στην πρόσκληση κερδών της Nestlé τον Φεβρουάριο, ο Roger είπε ότι “τα περιθώρια κέρδους μειώθηκαν σε πολλές κατηγορίες επειδή οι αυξήσεις των τιμών, συν τα εσωτερικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένων των πρωτοβουλιών για την αποτελεσματικότητα της παραγωγής και της αλυσίδας εφοδιασμού, δεν αντιστάθμισαν τον αντίκτυπο του πληθωρισμού”.