Πως ευθύνεται η Aσιατική αγορά.
Η ασιατική, κατά τα άλλα πιο κερδοφόρα αγορά της Heineken, ευθύνεται τώρα για μια απογοητευτική εικόνα στα καθαρά κέρδη της εταιρίας, σύμφωνα με το CNN. Ο Ολλανδικός κολοσσός ανακοίνωσε ότι μείωσε τις προβλέψεις του για το 2023 τη Δευτέρα, μετά από απώλεια κερδών της τάξεως του 5,6% τους πρώτους έξι μήνες του έτους, που οφείλεται στη μείωση της ζήτησης από το Βιετνάμ αλλά και τη Νιγηρία.
Η οικονομική ανάπτυξη του Βιετνάμ επιβραδύνθηκε το πρώτο τρίμηνο του 2023 στο 3,3%, από 5,9% το τέταρτο τρίμηνο του περασμένου έτους, καθώς ο υψηλός πληθωρισμός και οι παγκόσμιες οικονομικές προκλήσεις μείωσαν τη ζήτηση για τις εξαγωγές της χώρας. Η περίσσεια αποθεμάτων που συσσωρεύτηκε από τους εορτασμούς του νέου έτους στο Βιετνάμ τον Ιανουάριο επιδείνωσε την κατάσταση, αλλά το πλεόνασμα έχει πλέον εκκαθαριστεί σε μεγάλο βαθμό, είπε η εταιρεία.
Σύμφωνα με τους Financial Times, ο αναλυτής του Bernstein, Trevor Stirling, σημείωσε ότι η Heineken θα μπορούσε να είχε ανταποκριθεί πιο γρήγορα σε προειδοποιητικά σημάδια στο Βιετνάμ, έχοντας επίγνωση της οικονομικής ύφεσης της χώρας.
Τα στοιχεία δείχνουν πως τα τελευταία 26 χρόνια, ο ρυθμός πληθωρισμού για τις τιμές καταναλωτή στο Βιετνάμ κινήθηκε μεταξύ -1,7% και 23,1%, ενώ για το 2022 υπολογίστηκε πληθωρισμός 3,2%. Επίσης ο ετήσιος ρυθμός πληθωρισμού αυξήθηκε στο 2,06% τον Ιούλιο του 2023 από το χαμηλό 16 μηνών του περασμένου Ιουνίου που άγγιξε το 2,0%. Οι τιμές συνέχισαν να αυξάνονται, μεταξύ άλλων και για τις υπηρεσίες τροφίμων και ποτών στο 2,59% έναντι 3,34%.
Παρόλα αυτά, για το δεύτερο εξάμηνο η Heineken φάνηκε πιο αισιόδοξη, αφού αποκάλυψε ότι αναμένει μια αύξηση των κερδών και ότι το κόστος αγοράς, μεταφοράς, ενέργειας και νερού θα μειωθεί και οι πωλήσεις μπύρας θα αυξηθούν.
https://edition.cnn.com/2023/07/31/business/heineken-profit-beer-sales-asia-intl-hnk/index.html