“Ενοικιαζόμενα πιάτα” για σαλάτες επιστρατεύει η Βρετανική αλυσίδα λιανικής Morrisons προκειμένου όπως λέει να σταματήσει η χρήση πλαστικών δοχείων μίας χρήσης προσφέροντας στους πελάτες της περισσότερες βιώσιμες επιλογές (έχει ήδη αφαιρέσει απ΄όλα τα καταστήματα τα πλαστικά μαχαιροπίρουνα). Τα salad bar της Morrisons είναι ιδιαίτερα δημοφιλή με χιλιάδες επισκέπτες κάθε εβδομάδα.
Τα δοχεία θα νοικιάζονται στους πάγκους salad bar και το καθένα θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέχρι και 400 φορές. Το πρόγραμμα είναι πιλοτικό και θα εφαρμοστεί αρχικά σε τέσσερα καταστήματα.
Τα “Ενοικιαζόμενα πιάτα” Salad Bar είναι κατασκευασμένα από πλήρως ανακυκλώσιμο πολυπροπυλένιο, και για να τα χρησιμοποιήσουν οι πελάτες πρέπει να κατεβάσουν την εφαρμογή CauliBox, να εγγραφούν, να πατήσουν «σάρωση για να πάρουν ένα κουτί» και να εισαγάγουν τα στοιχεία της κάρτας τους.
Στη συνέχεια, μπορούν να σαρώσουν τον κωδικό QR στη μπάρα σαλάτας στο κατάστημα, να συλλέξουν ένα άδειο κουτί από τα μέλη του προσωπικού στην τοποθεσία, να το γεμίσουν με προϊόντα σαλάτας και μετά να πληρώσουν στο ταμείο κανονικά.Οι πελάτες μπορούν να επιστρέψουν τα κουτιά σε ένα σημείο παράδοσης «Refill a Box» στο salad bar κατά την επόμενη επίσκεψή τους και να σαρώσουν ξανά τον κωδικό QR.
Η Lorraine Wheeler, Environmental Packaging Manager της Morrisons, δήλωσε: «Χιλιάδες πελάτες επισκέπτονται τα Salad Bars μας κάθε εβδομάδα – και αυτό αυξάνεται καθώς οι άνθρωποι επιστρέφουν στη δουλειά. Μέχρι τώρα είχαμε αποθηκεύσει ανακυκλώσιμα πλαστικά δοχεία μιας χρήσης, αλλά πιστεύουμε ότι οι πελάτες θα είναι έτοιμοι να το αλλάξουν σε αυτό το επαναχρησιμοποιήσιμο κουτί – καθώς είναι τόσο απλό στη χρήση του. Ελπίζουμε να το διαθέσουμε σε περισσότερα καταστήματα φέτος».
Η Morrisons πλένει και απολυμαίνει τα κουτιά, πριν τα επιστρέψει στο σημείο παραλαβής για επαναχρησιμοποίηση. Μια προκαταβολή 5 £ δεσμεύεται όσο οι πελάτες χρησιμοποιούν το κουτί. Το ποσό επιστρέφεται όταν το κουτί επιστραφεί εντός επτά ημερών. Η Morrisons έχει δεσμευτεί για μείωση 50% στις πλαστικές συσκευασίες στα προϊόντα δικής της επωνυμίας έως το 2025 ενώ από το 2017, μείωσε τις πλαστικές συσκευασίες της δικής της μάρκας κατά περισσότερους από 8.000 τόνους ετησίως και αντικατέστησε άλλους 7.000 τόνους με πλήρως ανακυκλώσιμες εναλλακτικές.