Χτίζοντας το προφίλ μιας ανταγωνιστικής επιχείρησης
Ο χώρος του λιανεμπορίου και της πώλησης ήταν ανέκαθεν ανταγωνιστικός. Ωστόσο, κατά τα lockdown, όπου παρατηρήθηκε τόσο άνθηση όσο και πτώση πολλών επιχειρήσεων, ανέδειξε την ανάγκη της κάθε επωνυμίας να παραμένει στις προτιμήσεις των καταναλωτών ως μια κορυφαία επιλογή. Αλλά πώς μπορεί να επιτευχθεί αυτό, ενώ υπάρχουν τόσες πολλές επιχειρήσεις εκεί έξω; Πώς μπορεί κάποια να κάνει τη διαφορά, με την ακρίβεια και τις εξωτερικές συνθήκες να χτυπάνε τους κλάδους έναν προς έναν, όπως τον κλάδο των τροφίμων; Παρά τις δυσκολίες υπάρχει τρόπος να προσθέσετε πόντους δημοτικότητας στην επιχείρησή σας.
Δείτε ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας
Το πρώτο βήμα για να ξεπεράσετε τους επιχειρηματικούς σας ανταγωνιστές είναι να μάθετε ποιοι είναι και τι προσφέρουν στον τομέα που ασχολείστε εσείς. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να προσδιορίσετε το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα και να μεγιστοποιήσετε τα δυνατά σας για να προσελκύσετε νέους πελάτες. Αυτό μπορεί να γίνει είτε με το να προσλάβετε κάποιον αναλυτή είτε και μόνοι σας, αν η επιχείρησή σας δεν έχει την οικονομική δυνατότητα. Μην επικεντρωθείτε μόνο σε μεγάλες επιχειρήσεις, αλλά εξετάστε και τους «μικρότερους» φαινομενικά ανταγωνιστές.
Κατανοήστε το κοινό-στόχο σας
Η συμπεριφορά των καταναλωτών έχει επηρεαστεί ριζικά από την πανδημία. Για να κερδίσετε πιθανούς νέους πελάτες, πρέπει πρώτα να κατανοήσετε πώς έχουν αλλάξει οι ανάγκες τους, ακόμα και των πιο τακτικών σας πελατών. Αυτό σημαίνει πως, αν δεν ανταποκρίνεστε στις ανάγκες των πιο πιστών «οπαδών» σας, είναι απίθανο να προσελκύσετε αυτούς των αντιπάλων σας. Οπότε, ρίξτε μια ματιά στο τι έχουν να προσφέρουν οι ανταγωνιστές σας στους πελάτες τους μετά τα lockdown και δείτε πώς θα εξελιχθείτε πέρα από αυτό, προσφέροντας κάτι καλύτερο σε ακόμα πιο γρήγορους χρόνους.
Προωθήστε τα πλεονεκτήματά σας
Κάθε επιχείρηση είναι μοναδική. Η περίοδος μετά την πανδημία έχει κάνει τους καταναλωτές πιο επιλεκτικούς και στοχευμένους στο τι αποζητούν από ένα προϊόν, οπότε βρείτε τι είναι αυτό που εσείς κάνετε καλύτερα ως επιχείρηση. Είτε πρόκειται για τις συμφέρουσες τιμές σας είτε πρόκειται για την ποιότητα, είτε για την εξυπηρέτηση ή ακόμα και το χρόνο παράδοσης που προσφέρετε στις εξ’ αποστάσεως και διαδικτυακές παραγγελίες, σίγουρα υπάρχει κάτι που σας ξεχωρίζει από τους άλλους. Εάν μάθετε τα ατού σας και εστιάσετε σε αυτά, τότε μπορείτε ευκολότερα να εμβαθύνετε και σε δυνητικά επιπρόσθετα πλεονεκτήματα. Η ονομασία των πλεονεκτημάτων αυτών αποκαλείται διαφορετικά και Μοναδικά Σημεία Πώλησης (USP), σύμφωνα με την ιστοσελίδα Fleximize.
Επενδύστε στο ψηφιακό μάρκετινγκ
Καθώς περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να κάνουν αγορές στο διαδίκτυο, το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι ζωτικής σημασίας για την επέκταση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας σας και την ανάπτυξη της πελατειακής βάσης σας. Ωστόσο, καθώς οι πελάτες-στόχοι σας βομβαρδίζονται συνεχώς από διαφημίσεις, η πρόκληση έγκειται στο ποιος θα φανεί περισσότερο. Οπότε, μια στρατηγική, για παράδειγμα, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αφήνει και ανοιχτή τη δυνατότητα επικοινωνίας με τους καταναλωτές, με έναν πρωτότυπο τρόπο που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους.
Ενισχύστε τις θετικές αξιολογήσεις
Ένας από τους πιο επιτυχημένους τρόπους για να προσελκύσετε πελάτες από τους ανταγωνιστές σας είναι μέσα από τις θετικές αξιολογήσεις των ίδιων των πελατών σας. Μια προσωπική σύσταση από έναν φίλο, μέλος της οικογένειας ή συνάδελφο μπορεί να έχει βαθύ αντίκτυπο στους καταναλωτές που ψωνίζουν για αγαθά ή υπηρεσίες. Ομοίως, οι διαδικτυακές κριτικές και μαρτυρίες είναι ισχυρά εργαλεία κατά τη μετατροπή ενός υποψήφιου αγοραστή σε αποκλειστικό πελάτη. Αυτός ο σκοπός επιτυγχάνεται μέσα από στρατηγικές «σύστησε έναν φίλο», οι οποίες προσφέρουν, για παράδειγμα ένα μικρό ποσοστό έκπτωσης στο προϊόν.
Καλύψτε τα κενά στην αγορά
Εάν θέλετε να νικήσετε τους αντιπάλους σας, θα πρέπει να αναζητάτε συνεχώς νέους και καινοτόμους τρόπους για να καλύψετε τα κενά στην τρέχουσα αγορά με νέα αγαθά και υπηρεσίες. Αυτή η προσέγγιση απαιτεί σημαντικές επενδύσεις στην ανάπτυξη προϊόντων, αλλά είναι σίγουρο ότι θα προσελκύσετε περισσότερους πελάτες από τους ανταγωνιστές σας, εάν μπορείτε να προσφέρετε ένα μοναδικό προϊόν ή υπηρεσία που ανταποκρίνεται σε μια ανικανοποίητη ανάγκη των καταναλωτών. Πώς, όμως, θα το κάνετε αυτό; Μπορείτε να διεξάγετε έρευνες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή να διατηρείτε επικοινωνία με τους τακτικούς σας πελάτες για το τι αυτοί θεωρούν πως λείπει από την επιχείρησή σας.
Δημιουργήστε προγράμματα πιστότητας
Η απόκτηση νέων πελατών είναι πολύ πιο δαπανηρή από τη διατήρηση ενός υπάρχοντος. Μόλις ένας καταναλωτής πραγματοποιήσει την πρώτη του αγορά, είναι σημαντικό να ενθαρρύνετε τις επαναλαμβανόμενες επισκέψεις εάν θέλετε να αποδώσει σε μεγαλύτερη πελατεία μακροπρόθεσμα. Σε αυτή την επίτευξη βοηθούν αρκετά τα προγράμματα πιστότητας (loyalty), που προσφέρουν μια έκπτωση ή διάφορα προνόμια σε ένα «νέο μέλος» π.χ έκπτωση σε γενέθλια ή σε ειδικές μέρες με μια εγγραφή στο πρόγραμμα.