Η BVE, η ομοσπονδία των γερμανικών βιομηχανιών τροφίμων και ποτών, δήλωσε ότι η οικονομική ανάκαμψη της γερμανικής βιομηχανίας τροφίμων θα καθυστερήσει λόγω των προκλήσεων που θέτει η πανδημία.
Ο κλάδος πραγματοποίησε πωλήσεις αξίας 182,4 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2021, σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις, αντανακλώντας μείωση 1,6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Επιπλέον, ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 3,8% σε αυτή την περίοδο.
Ο γενικός διευθυντής της BVE, Christoph Minhoff, εξήγησε: «Μετά τη στασιμότητα το 2020 και την αναμενόμενη πλέον μείωση των κερδών το 2021, η βιομηχανία τροφίμων δεν μπόρεσε να επιστρέψει στην αναπτυξιακή πορεία της περιόδου πριν από τον κορωνοϊό. Παρόλο που η γερμανική οικονομία ανέκαμψε πέρυσι με την αύξηση του ΑΕΠ να εκτιμάται στο 2,6%, η γερμανική βιομηχανία τροφίμων συνεχίζει να αγωνίζεται ενάντια στις συγκρατημένες ιδιωτικές καταναλωτικές δαπάνες, τους περιορισμούς στην αγορά εκτός σπιτιού και το αυξανόμενο κόστος παραγωγής που είναι δύσκολο να επιβληθεί στους πελάτες.
Τομέας Τροφίμων και Ποτών
Ο τομέας αντιμετώπισε επίσης προκλήσεις λόγω των αυξήσεων του κόστους το 2021.
Ο δείκτης τιμών πρώτων υλών HWWI έδειξε αύξηση 33% από έτος σε έτος στις τιμές των τροφίμων και των ποτών.
Αύξηση παρατηρήθηκε σε όλες τις ομάδες πρώτων υλών, ιδιαίτερα στα φυτικά έλαια και λίπη, τη ζάχαρη και τα δημητριακά, πρόσθεσε η BVE.
Ο κλάδος σημείωσε επίσης πρόσθετες επιβαρύνσεις από τις απότομες αυξήσεις στις τιμές της ενέργειας, των μεταφορών και των υλικών συσκευασίας.
Οι προβλέψεις για τον κλάδο είναι «μεικτές», με την πλειονότητα των εταιρειών να αναμένει στάσιμα αποτελέσματα για το 2022, σύμφωνα με έρευνα της ένωσης BVE που διεξήχθη στην αλλαγή του έτους.
Περαιτέρω αυξήσεις κόστους είναι επίσης στο προσκήνιο, με εννέα στις δέκα εταιρείες να κατατάσσουν τις τιμές των πρώτων υλών και της ενέργειας ως τους μεγαλύτερους οικονομικούς κινδύνους για τις εταιρείες.
Η έρευνα έδειξε επίσης ότι η αποδυνάμωση της εγχώριας ζήτησης αντιπροσώπευε οικονομικό κίνδυνο για κάθε δεύτερη εταιρεία.
Ο Minhoff πρόσθεσε, «Τα στάσιμα μεγέθη πωλήσεων και περαιτέρω αυξήσεις κόστους χωρίς αντίστοιχα έσοδα μπορούν επίσης να απειλήσουν την οικονομική ανάκαμψη της γερμανικής βιομηχανίας τροφίμων το επόμενο έτος».
Πρόσθεσε δε, ότι ο κλάδος χρειάζεται «αναπτυξιακές ωθήσεις» για τη δημιουργία αξίας και τόνισε: «για παράδειγμα, μέσω της ταχείας μείωσης των γραφειοκρατικών και φορολογικών βαρών ή των κρατικών επιδοτήσεων για επενδύσεις για τη μετατροπή σε περισσότερη βιωσιμότητα».
Ως τοποθεσία παραγωγής, είναι επίσης σημαντικό για τις εταιρείες στη Γερμανία να εξασφαλίσουν τον ενεργειακό εφοδιασμό, να μειώσουν και να σταθεροποιήσουν τις τιμές της ενέργειας και να λάβουν αποτελεσματικά μέτρα κατά των επιπτώσεων διαρροής, σημείωσε η BVE.
Η βιομηχανία τροφίμων είναι η τέταρτη μεγαλύτερη βιομηχανία στη Γερμανία, με ετήσιο κύκλο εργασιών 181 δισ. ευρώ.
Απασχολεί περισσότερα από 610.000 άτομα σε περίπου 6.100 επιχειρήσεις, που περιλαμβάνουν μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ενώ μπορεί να υπερηφανεύεται για ποσοστό εξαγωγών 35%.
© 2022 European Supermarket Magazine . Άρθρο της Dayeeta Das.