Μελέτη για την προθυμία των καταναλωτών να αγοράζουν προϊόντα με βιοαισθητήρες που πληροφορούν για την παρουσία παθογόνων.
Η πλειοψηφία των καταναλωτών ενδιαφέρεται να αγοράσει προϊόντα κρέατος που περιλαμβάνουν βιοαισθητήρες που παρακολουθούν τα παθογόνα, αλλά η προθυμία τους να πληρώσουν περισσότερα για την έξυπνη συσκευασία εξαρτάται από τον αντιληπτό κίνδυνο τροφιμογενούς ασθένειας, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο International Journal of Consumer Studies.
Για τη μελέτη με τίτλο «χρήση έξυπνων βιοαισθητήρων κατά τη διάρκεια ενός περιστατικού ασφάλειας τροφίμων: γνωστικές-συμπεριφορικές αντιδράσεις των καταναλωτών και προθυμία πληρωμής», οι συγγραφείς Giuseppe Nocella, et al, εξέτασαν τους καταναλωτές χρησιμοποιώντας τη θεωρία κινήτρων προστασίας (PMT) για να διερευνήσουν απαντήσεις στην επικοινωνία κινδύνου στην απουσία και παρουσία περιστατικού ασφάλειας τροφίμων. Οι έρευνες μέτρησαν επίσης την προθυμία των ερωτηθέντων να αγοράσουν υποθετικά προϊόντα κρέατος που διατίθενται στο εμπόριο με τους βιοαισθητήρες.
Οι ερευνητές εξέτασαν καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τους ερωτηθέντες να τοποθετούνται σε μία από τις τρεις ομάδες. Κάθε ομάδα έλαβε ένα διαφορετικό μήνυμα κινδύνου: Στην ομάδα No Risk Information (NRI), οι ερωτηθέντες δεν έλαβαν καμία είδηση σχετικά με το συμβάν με την ασφάλεια των τροφίμων. Στην ομάδα πληροφοριών χαμηλού κινδύνου (LRI), οι ερωτηθέντες ενημερώθηκαν ότι υπήρχε μέτριος κίνδυνος για την υγεία λόγω ενός περιστατικού με την ασφάλεια των τροφίμων και στην ομάδα Πληροφοριών Υψηλού Κινδύνου (HRI), οι ερωτηθέντες ενημερώθηκαν ότι υπήρχε σοβαρός κίνδυνος για την υγεία λόγω ενός περιστατικού με την ασφάλεια των τροφίμων.
Διαπίστωσαν ότι οι ερωτηθέντες στις ομάδες LRI και HRI (χωρίς στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ των δύο ομάδων) ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα, για προϊόντα κρέατος με έξυπνους βιοαισθητήρες από εκείνους της ομάδας NRI. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων και στις δύο ομάδες ήταν πρόθυμοι να αγοράσουν κρέας που διατίθεται στο εμπόριο με βιοαισθητήρες.
«Οι ερωτηθέντες που άκουσαν για βιοαισθητήρες που αναπτύχθηκαν με χρήση νανοτεχνολογίας δεν ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν ακριβά για τους βιοαισθητήρες όταν δεν παρείχαν πληροφορίες κινδύνου επειδή δεν αντιλήφθηκαν τα οφέλη των βιοαισθητήρων», κατέληξαν οι συγγραφείς, σημειώνοντας ότι «Λίγοι καταναλωτές γνωρίζουν τους έξυπνους βιοαισθητήρες. Υπάρχει ανάγκη περισσότερης συνεργασίας εκ μέρους των εμπόρων λιανικής και των κατασκευαστών τροφίμων για να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σχετικά με τα οφέλη των έξυπνων βιοαισθητήρων».
Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα πως η επένδυση σε νέα τεχνολογία, όπως οι έξυπνοι βιοαισθητήρες, μπορεί να προσθέσει αξία στα τρόφιμα τόσο σε μια κατάσταση χωρίς κίνδυνο όσο και ειδικά κατά τη διάρκεια ενός περιστατικού ασφάλειας τροφίμων
Πηγή: foodsafetytech.com