Σάββατο, 2 Νοεμβρίου, 2024
17 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Η επιστήμη της τοποθέτησης προϊόντων στα σουπερμάρκετ

ΑρχικήΝέαΚαταναλωτήςΗ επιστήμη της τοποθέτησης προϊόντων στα σουπερμάρκετ
spot_img

Πώς τα σουπερμάρκετ επηρεάζουν τον εβδομαδιαίο προϋπολογισμό μας μέσα από καλοδουλεμένες τεχνικές.

 Μπαίνοντας σε ένα κατάστημα, όλες μας οι αισθήσεις υπερλειτουργούν από τα τόσο πολλά ερεθίσματα. Προϊόντα, όπως φρούτα, λαχανικά, αρτοσκευάσματα,  είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουμε μπαίνοντας, με τα ζωηρά χρώματα να μας φτιάχνουν τη μέρα, άρα και τη διάθεση να χαλάσουμε λεφτά.  Το ψωμί ή τα μαγειρευτά ενισχύουν την πείνα μας και την ανυπομονησία μας να τα φάμε. Παράλληλα, η slow μουσική χαμηλώνει τους ρυθμούς που κινούμαστε για να περνάμε περισσότερο χρόνο εκεί. Όλα τα παραπάνω κάθε άλλο παρά τυχαία Είναι. Πρόκειται για αναπτυγμένες στρατηγικές μάρκετινγκ με στόχο να ξοδεύουμε όσο γίνεται περισσότερα.

Τα σουπερμάρκετ εκμεταλλεύονται την ανθρώπινη φύση για να αυξήσουν τα κέρδη τους και όχι μόνο με μικρότερες συσκευασίες, αλλά και με το να αφαιρούν τον πραγματικό έλεγχο μιας αγοράς από τον καταναλωτή. Για παράδειγμα, όλοι νομίζουμε ότι η αγορά χύμα είναι πιο οικονομική, χωρίς απαραίτητα να ισχύει πάντα. Το να γνωρίζουμε μερικές από τις στρατηγικές μάρκετινγκ, αν και δεν θα αλλάξει εντελώς την κατάσταση, ίσως μας γλιτώσει από μερικές πιο παρορμητικές αγορές.

Για παράδειγμα, η θέση των προϊόντων είναι και αυτή στρατηγική. Όταν βλέπουμε απλά αντικείμενα σε ένα ράφι σούπερ μάρκετ, στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα καλά σχεδιασμένο πλανόγραμμα, όπως αναφέρει το theconversation δηλαδή ένα διάγραμμα ή μοντέλο που υποδεικνύει την τοποθέτηση προϊόντων λιανικής στα ράφια προκειμένου να μεγιστοποιηθούν οι πωλήσεις.  

Οι πιο ακριβές επιλογές, (για τους προμηθευτές των σουπερμάρκετ) αρχικά, είναι στο ύψος των ματιών ή λίγο πιο κάτω, -“το επίπεδο των ματιών είναι το επίπεδο αγοράς”– καθώς έτσι πουλάνε περισσότερο, ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας του καταστήματος τοποθετούνται ψηλότερα ή χαμηλότερα στα ράφια. Επίσης, ο «αριθμός επιφανειών», δηλαδή πόσα είδη ενός προϊόντος μπορούμε να δούμε, έχει εξίσου επίδραση στις πωλήσεις. Όσο πιο ορατό ένα προϊόν, τόσο υψηλότερες είναι οι πωλήσεις. 

Η θέση των αγαθών σε ένα διάδρομο είναι και αυτή  σημαντική, καθώς πχ τα αγαθά που τοποθετούνται στην αρχή ενός διαδρόμου δεν πωλούνται εύκολα, αλλά σε αυτή τη θέση έχουν μεγαλύτερη ελπίδα. Μια ακόμη πετυχημένη στρατηγική είναι η δημιουργία συνδυασμών, ακόμα κι αν δεν ανήκουν στην ίδια κατηγορία, όπως μπύρα δίπλα στα σνακ, καθώς είναι πιθανώς ένας συνδυασμός που θα έκανε κι ένας πελάτης. Έτσι, επιτυγχάνεται και η λεγόμενη συμπληρωματική πώληση.

Οι επιλογές των καταναλωτών ίσως τελικά να παρεκκλίνουν από τις προσδοκίες των αλυσίδων σουπερμάρκετ, ωστόσο  οι συγκεκριμένες τεχνικές είναι τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για την άνοδο των πωλήσεων. Φυσικά, οι επιχειρήσεις δεν είναι διαβολικές μηχανές που έχουν στόχο το κακό μας, απλά θέλουν να βελτιώσουν τις πωλήσεις τους. Ωστόσο, την επόμενη φορά που θα πάτε για ψώνια, προσέξτε, λοιπόν, λίγο καλύτερα τις κινήσεις σας. Μπορεί να σας γλιτώσει κάποια χρήματα.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Οι πρώτες εικόνες από την τελετή απονομής των βραβείων FEA – Φωτο

Πλήθος κόσμου αυτή την ώρα στην τελετή απονομής των βραβείων FoodExperts’ Awards του Cibum.

Αντίστροφη μέτρηση για τα FEA 2024, τον θεσμό επιβράβευσης της αριστείας στον κλάδο των τροφίμων

Όλα είναι έτοιμα για την τελετή απονομής που θα γίνει το Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2024 στo πλαίσιο της Food & Drinks by Detrop της HELEXPO στη Θεσσαλονίκη
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο