Αφορμή το μπλε-κίτρινο λογότυπο.
H εκπτωτική αλυσίδα σουπερμάρκετ Lidl κέρδισε σήμερα μια αγωγή κατά του μεγαλύτερου λιανοπωλητή της Βρετανίας Tesco στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου για τη χρήση του σήματος του κίτρινου κύκλου σε τετράγωνο μπλε φόντο.
Η Lidl μήνυσε την Tesco το 2020 λίγο αφότου η Tesco υιοθέτησε έναν κίτρινο κύκλο σε μπλε φόντο για να προωθήσει το εκπτωτικό της πρόγραμμα «Clubcard Prices». Το σήμα αυτό, τοποθετείται δίπλα σε συγκεκριμένα προϊόντα της Tesco που έχουν έκπτωση, καθώς και γενικότερα για την προώθηση του εκπτωτικού προγράμματος.
Η Lidl είχε υποστηρίξει ότι η Tesco σκόπιμα αντέγραψε το εμπορικό της σήμα για να εξαπατήσει τους πελάτες και να πιστέψουν ότι οι τιμές της είναι συγκρίσιμες, ενώ οι δικηγόροι της Tesco κατηγόρησαν τη Lidl για υποκρισία και είπαν ότι αντιγράφει την επωνυμία γνωστών προϊόντων όπως τα μπισκότα Oreo.
Σύμφωνα με το δικαστήριο, η Tesco «εκμεταλλεύτηκε αθέμιτα τη διακριτική φήμη» για τις χαμηλές τιμές που κατέχουν τα εμπορικά σήματα της Lidl.
Ωστόσο, ο δικαστής απέρριψε το επιχείρημα της Lidl ότι η Tesco είχε «σκόπιμη υποκειμενική πρόθεση».
Ένας εκπρόσωπος της Lidl ανέφερε: «Είμαστε ικανοποιημένοι που το δικαστήριο συμφώνησε μαζί μας και ότι τώρα θα διατάξει την Tesco να σταματήσει να χρησιμοποιεί το λογότυπο της Clubcard».
Η Tesco που σκοπεύει να ασκήσει έφεση κατά της απόφασης, δήλωσε «έκπληκτη και απογοητευμένη» από την απόφαση, αν και «δεν έχει καμία επίδραση στο σύστημα Τιμών Clubcard μας, το οποίο θα συνεχίσουμε να τρέχουμε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο».
Οι δύο εταιρείες αντάλλαξαν ισχυρισμούς για αντιγραφή εμπορικών σημάτων και εξαπάτηση πελατών σε μια δίκη τον Φεβρουάριο, η οποία έλαβε χώρα εν μέσω ενός πολέμου τιμών μεταξύ των παραδοσιακών σούπερ μάρκετ και των ανταγωνιστών τους στις εκπτώσεις.
Πηγή: BusinessDay