Στο ποσό των 83,39 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι πωλήσεις της βιομηχανίας γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ στο πρώτο εξάμηνο του 2022 έναντι 70,23 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2021, αυξημένες κατά 18,7%.
Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 7,50 εκατ. ευρώ έναντι 14,65 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 5,07 εκατ. ευρώ έναντι 12,58 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους σε 4,06 εκατ. ευρώ από 10,05 εκατ. ευρώ το περυσινό πρώτο εξάμηνο.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 17,3% σε αξία και 14% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη +21%, αγγίζοντας τα 33 εκατ. ευρώ. Σημαντική ώθηση υπάρχει από την αγορά της Ιταλίας (αύξηση 26%), του Ηνωμένου Βασιλείου (αύξηση 11%) και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία. Σε επίπεδο οκταμήνου, οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό συνεχίζουν με αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης που ξεπερνά το +25%. Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφανίζουν πλέον διψήφια αύξηση 13,3%, αγγίζοντας τα 28 εκατ. ευρώ. Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει οδηγήσει τη συνολική αγορά σε πτώση 9,1% σε όγκο και 2,9% σε αξία (στοιχεία IRI, Ιαν.-Ιούν. 2022). Ωστόσο, ορισμένες υποκατηγορίες της αγοράς όπως αυτές των παιδικών, των βρεφικών και των λειτουργικών γιαουρτιών, στις οποίες η ΚΡΙ-ΚΡΙ έχει ισχυρή παρουσία, παρουσιάζουν υψηλή ανελαστικότητα, με αποτέλεσμα η πτώση τους να είναι πολύ περιορισμένη ή και να ενισχύονται. Έτσι, το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ διαμορφώνεται πλέον σε 17,1%, αυξημένο κατά 1 ποσοστιαία μονάδα (στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Ιούν. 2022). Παράλληλα, στην τρέχουσα συγκυρία αναδεικνύεται η τάση ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών σε value for money προϊόντα. Από αυτήν αναμένεται να προκύψει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Πλέον, στο οχτάμηνο η ανάπτυξη των εγχώριων πωλήσεων γιαουρτιού ξεπερνά το +15%.
Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις εμφανίζουν ισχυρή διψήφια αύξηση 16,6%. Σύμφωνα με την εταιρεία, σε αυτήν συντελούν, κυρίως, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και του λανσαρίσματος της νέας σειράς premium παγωτών Master Rich, σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Το υπόλοιπο της καλοκαιρινής σαιζόν οι πωλήσεις παγωτού συνεχίζουν με σχετικά αντίστοιχο ρυθμό.
Σημειώνεται ότι οι υψηλές τιμές των υλικών και της ενέργειας οδήγησαν στη συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους. Η εταιρεία μετακύλησε μέρος της αύξησης του κόστους της στις τιμές των προϊόντων. Οι ανατιμήσεις πραγματοποιήθηκαν σταδιακά, σε 3 κύκλους. Οι ανατιμήσεις του τελευταίου κύκλου ξεκίνησαν να εφαρμόζονται από τον Αύγουστο ή το Σεπτέμβριο. Το τελευταίο διάστημα, η άνοδος των τιμών των υλικών έχει σταματήσει, παρουσιάζοντας επί το πλείστον σταθεροποιητικές τάσεις.
Για την τρέχουσα οικονομική συγκυρία, πρωταρχικό στόχο της διοίκησης αποτελεί η διαχείριση των πληθωριστικών πιέσεων με τρόπο που να επιτυγχάνεται μετακύλιση της επιβάρυνσης του κόστους από τις αυξημένες τιμές υλικών και ενέργειας, χωρίς παράλληλα να διακυβεύεται η συνεργασία με τους πελάτες ή τους καταναλωτές. «Στο διαμορφούμενο οικονομικό περιβάλλον αναμένεται να προκύψουν αρκετές ευκαιρίες επέκτασης και ενίσχυσης της παρουσίας μας. Τις ευκαιρίες αυτές μπορούμε να τις αξιοποιήσουμε, καθώς συγκεντρώνουμε όλα εκείνα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για να λειτουργούμε αποτελεσματικά, ενώ ταυτόχρονα διαθέτουμε και ισχυρή χρηματοοικονομική θέση. Η επιτυχής μετακύλιση της επιβάρυνσης του κόστους μας, ως αποτέλεσμα των αυξημένων τιμών υλικών και ενέργειας, θα επιτρέψει την ανάκαμψη των περιθωρίων κέρδους μας, οδηγώντας σε υψηλότερα επίπεδα κερδοφορίας» επισημαίνεται.