Έχουμε ακούσει για εταιρείες που προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα με περικοπές στην ποσότητα των προϊόντων τους. Πλέον, η εταιρεία Cadbury ανήκει και επίσημα σε αυτή την κατηγορία.
Σύμφωνα με τη Daily Mail, η φημισμένη για τις σοκολάτες της Cadbury , έχει μειώσει την περιεκτικότητα στα προϊόντα της ως και 10%.Τα μεγάλα πασχαλινά αυγά της Cadbury είναι έως και 9,7% μικρότερα σε σύγκριση με το 2019 που σημαίνει έως και 25 γραμμάρια λιγότερη σοκολάτα ανά κουτί περίπου 1,36 κιλών. Το φαινόμενο αυτό ονομάζεται «συρρίκνωση» και παρατηρείται συχνά σε πολλές εταιρείες τροφίμων, όπως και στη Doritos, η οποία βάζει πλέον 5 λιγότερα πατατάκια στα σακουλάκια της.
Τα τέσσερα μεγάλα πασχαλινά αυγά που αναλύθηκαν έχουν συρρικνωθεί κατά μέσο όρο κατά 16% από το 2018. Ένα πέμπτο πασχαλινό αυγό, το Double Decker, αφαιρέθηκε από την πώληση, αφού μειώθηκε από 307 γραμμάρια σε 287 γραμμάρια το 2019.Η απώλεια βάρους σημαίνει ότι οι καταναλωτές αγοράζουν έως και 45 γραμμάρια λιγότερη σοκολάτα ανά συσκευασία σε σύγκριση με το 2018 – που ισοδυναμεί με μια ολόκληρη μπάρα.
Ο Charles Allen, αναλυτής λιανικής στο Bloomberg Intelligence, δήλωσε ότι «Οι κατασκευαστές γνωρίζουν σε ποια τιμή θέλουν οι λιανοπωλητές να πουλήσουν τα προϊόντα τους και πρέπει να υπολογίσουν πώς μπορούν να παραδώσουν ένα προϊόν για να πουλήσουν σε αυτή την τιμή, διατηρώντας το κέρδος τους. Εκεί έρχεται η «συρρίκνωση».
Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν αυξανόμενες τιμές χονδρικής που προκαλούνται από προβλήματα εφοδιασμού, εξαιτίας του COVID και πλέον, τις αυξημένες τιμές σε πρώτες ύλες και ενέργεια. Η Mondelez International, στην οποία ανήκει η Cadbury, δήλωσε αναφορικά με τη μείωση της ποσότητας στα προϊόντα της : «Μερικές φορές χρειάζεται να μειώσουμε το μέγεθος ή το βάρος ενός προϊόντος για να μπορέσουμε να το διατηρήσουμε ανταγωνιστικό».