Σνακ, γλυκά και παγωτό είναι πιο επιρρεπή στα χτυπήματα του προϋπολογισμού, σύμφωνα με νέα έκθεση της Global Data.
Ο πληθωρισμός μπορεί να χτυπά όλα τα τρόφιμα, αλλά σύμφωνα με την νέα έκθεση της ερευνητικής εταιρείας Global Data, οι γλυκές απολαύσεις είναι πιο επιρρεπείς σε αυτόν.
Επιδόρπια , τα γλυκά και τα αλμυρά σνακ, είναι πιθανό να επηρεαστούν περισσότερο από τις παγκόσμιες πληθωριστικές πιέσεις, καθώς αναμένεται να αυξηθεί με σύνθετο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 2,2% μεταξύ 2021 και 2024, αναφέρει η έκθεση, με τη σοκολάτα και τα είδη ζαχαροπλαστικής να έχουν ρυθμό 1,5% την ίδια περίοδο. Αυτό συγκρίνεται με ένα κέρδος CAGR 2,1% μεταξύ 2016 και 2019. Επιπλέον, το παγωτό αναμένεται να σημειώσει αύξηση όγκου 2,2% μεταξύ 2021 και 2024, παρά την αύξηση των πωλήσεων σε διψήφια αξία, σημείωσε η GlobalData .
Σφίγγει ο οικογενειακός προϋπολογισμός
Η Jenny Questier, ανώτερη αναλύτρια για τη GlobalData, αποδίδει την αύξηση στις τιμές αυτών των προϊόντων στη φύση τους ως «ανταμοιβές». Τα νοικοκυριά, προσπαθώντας να εξοικονομήσουν χρήματα, παραλείπουν το να αγοράζουν συχνά λιχουδιές. Οπότε οι εταιρείες ανεβάζουν τις τιμές και για να ανταποκριθούν στις αυξημένες τιμές σε πρώτες ύλες.
Σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία, όλες οι κατηγορίες των απολαυστικών τροφίμων κερδίζουν περισσότερο σε όρους αξίας παρά όγκου, υποδεικνύοντας ότι ο πληθωρισμός και οι αυξήσεις τιμών πρόκειται να αυξηθούν κι άλλο σύντομα. Για παράδειγμα η βιομηχανία παγωτού έχει συναντήσει τελευταία ιδιαίτερα μεγάλη αύξηση στα κόστη της, τα οποία δεν μπορούν να απορροφήσουν. Άρα, αυτά τα κόστη αυτομάτως θα περάσουν και στον καταναλωτή. «Το πρόσθετο κόστος σε συνδυασμό με την εποχικότητα αυτών των προϊόντων θα μειώσει περαιτέρω την επιθυμία των ανθρώπων να τα αγοράσουν στο μέλλον, καθώς επικεντρώνονται σε βασικά είδη», συμπληρώνει η Questier.
Θυσίες για χάρη της επιβίωσης
Σύμφωνα με το ESM, στις ΗΠΑ, ο αριθμός των καταναλωτών που δηλώνουν ότι ξοδεύουν πολλά σε σοκολάτες και γλυκά μειώθηκε κατά 12% το τρίτο τρίμηνο του 2022, σε σύγκριση με τους πρώτους τρεις μήνες, όπως προκύπτει από την έρευνα της GlobalData, που δείχνει ότι οι αγοραστές έχουν ήδη αρχίσει να «θυσιάζουν» ορισμένα είδη. Αυτή η νέα καταναλωτική τάση θα μπορούσε να κινητοποιήσει τις εταιρείες παραγωγής τροφίμων να γίνουν πιο προσιτές στο ευρύ καταναλωτικό κοινό με τρόπους, όπως προωθήσεις και μικρότερα μεγέθη συσκευασιών.