Οι οικονομική πορεία των δύο κολοσσών που διέκοψαν τις δραστηριότητές τους στη Ρωσία – Στοιχεία του Nasdaq για το πρώτο τρίμηνο του 2022
Η εισβολή των ΗΠΑ στην Ουκρανία ανάγκασε πολλές από τις πιο γνωστές μάρκες του κόσμου να εγκαταλείψουν ξαφνικά τη χώρα, η οποία υφίσταται ευρέως κυρώσεις από τον υπόλοιπο κόσμο. Ορισμένες εταιρείες διέκοψαν πλήρως ή ανέστειλαν τη δραστηριότητά τους στη χώρα , ενώ άλλες παραμένουν ημι-λειτουργικές στη Ρωσία, όπως η McDonald’s Και η Coca Cola.
Ο nasdaq δημοσιοποίησε στοιχεία για την οικονομική πορεία τους το πρώτο τρίμηνο του 2022, εν μέσω διακοπής των επιχειρηματικών δεσμών με τη Ρωσία.
McDonalds
Η Ρωσία υπήρξε μια ιστορική και σταθερά ισχυρή αγορά για τα McDonald’s. Η μάρκα είναι συνώνυμη με την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης και σύμβολο της μετακομμουνιστικής υιοθέτησης μιας οικονομίας πιο προσανατολισμένης στην αγορά. Ο γίγαντας των burger δήλωσε ότι ξόδεψε 27 εκατομμύρια δολάρια σε μισθούς, μισθώσεις και πληρωμές προμηθευτών στη Ρωσία και την Ουκρανία κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Η εταιρεία είπε επίσης ότι διαθέτει απόθεμα αξίας 100 εκατομμυρίων δολαρίων που πιθανότατα θα διαθέσει αφού τα 800 ρωσικά εστιατόρια της είναι κλειστά. Παρόλα αυτά, τα έσοδα αυξήθηκαν 11% στα 5,66 δισ. δολάρια την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου, ξεπερνώντας τις προσδοκίες της Wall Street για 5,57 δισ. δολάρια, σύμφωνα με αναλυτές που συμμετείχαν σε έρευνα του FactSet. Η εταιρεία ανέφερε προσαρμοσμένα κέρδη 2,28 $ ανά μετοχή, τα οποία ξεπέρασαν την εκτίμηση της συναίνεσης Zacks στα 2,18 $.
Coca Cola
Ένας σπάνιος νικητής του πρώτου τριμήνου, η Coca-Cola ανέφερε στατιστικά στοιχεία στις 25 Απριλίου που ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών. Παρά την αναστολή των εργασιών στη Ρωσία, τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή ήταν 64 σεντς (αναμενόμενα 58 σεντ) και τα έσοδα αυξήθηκαν 16% στα 10,5 δισεκατομμύρια (οι προσδοκίες ορίστηκαν στα 9,83 δισεκατομμύρια δολάρια). Μετά τη διακοπή των εργασιών στη Ρωσία στις αρχές Μαρτίου, η Coke υπολόγισε ότι τα συγκρίσιμα κέρδη της θα μειωθούν κατά τέσσερα σεντς ανά μετοχή και, επικαλούμενη την επιρροή του ξένου νομίσματος, η εταιρεία προβλέπει “αντίθετο άνεμο” 4% για το δεύτερο τρίμηνο.