Τι κάνει το Lidl Βρετανίας για να εξασφαλίσει ότι οι τιμές που αναγράφονται στο ράφι είναι ίδιες με αυτές που ζητούνται στο ταμείο.
Τον τελευταίο καιρό είναι αυξημένα τα φαινόμενα απαίτησης υψηλότερης τιμής στο ταμεία από αυτή που αναγράφεται στο ράφι, από πολλά σουπερμάρκετ. Τα πρόστιμα από επιθεωρητές πέφτουν βροχή ενώ αυξάνονται τόσο οι καταγγελίες όσο και η δυσπιστία των καταναλωτών. Το θέμα δεν αφορά μόνο ένα ή δύο σουπερμάρκετ ούτε και λίγα παντιπωλεία. Σχεδόν όλα τα μεγάλα σουπερμάρκετ της Ελλάδας έχουν υποπέσει στο παράπτωμα με τις αιτίες για αυτό να παραμένουν αδιευκρίνιστες. Οι καταναλωτές και οι οργανώσεις κάνουν λόγο για σκοπιμότητα, οι εταιρείες υποστηρίζουν πως γίνονται και λάθη και οι υπάλληλοι λιανικής, μιλάνε για έλλειψη χρόνου.
Το θέμα φαίνεται πως θα λύσει μια κι’ έξω η αλυσίδα Lidl της Βρετανίας που ανακοίνωσε τη μετάβαση από τις παραδοσιακές χάρτινες ετικέτες τιμολόγησης στις ηλεκτρονικές ετικέτες ραφιών (ESL) σε ολόκληρο το δίκτυο καταστημάτων της. Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2024 και σύμφωνα με την Lidl έχει στόχο να εξορθολογιστούν οι διαδικασίες διαχείρισης καταστημάτων, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο που απαιτείται για το προσωπικό για να ενημερώνει χειροκίνητα τις ετικέτες τιμών. Η μετάβαση όχι μόνο ενισχύει την εμπειρία του πελάτη διασφαλίζοντας τιμολόγηση με ακρίβεια, αλλά επιτρέπει επίσης στους υπαλλήλους του καταστήματος να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο σε εργασίες προσανατολισμένες στις υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένης της βοήθειας των αγοραστών και της αναπλήρωσης αποθεμάτων. Επιπλέον θα αποφέρει σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, συμπεριλαμβανομένης ετήσιας εξοικονόμησης άνθρακα άνω των 206 τόνων μέσω της μείωσης της χρήσης χαρτιού, συσκευασίας και μελανιού.
Ο Isaac Ekpenyong, Διευθυντής Οργανισμού Πωλήσεων στο Lidl GB, δήλωσε: «Ως εκπτωτικό παντοπωλείο, η βιωσιμότητα και η αποτελεσματικότητα αποτελούν τον πυρήνα των δραστηριοτήτων μας. Η προσαρμογή των μεθόδων λειτουργίας μας, ανεξαρτήτως κλίμακας, βελτιώνει την εμπειρία αγορών για τους πελάτες μας. Αυτή η μετάβαση στο Electronic Shelf Labels είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, καθώς όχι μόνο απελευθερώνει χρόνο στους εργαζομένους για δραστηριότητες που εστιάζουν στον πελάτη, αλλά αντιπροσωπεύει επίσης ένα σημαντικό βήμα στη μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος περιορίζοντας την κατανάλωση χαρτιού και μελανιού».