Έρευνα της RetailX σε 5 εθνικές αγορές αποτυπώνει τις προτιμήσεις των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές, αλλά και τη συσκευασία των προϊόντων.
Η εταιρεία διεξαγωγής ερευνών για διάφορους τομείς της αγοράς, RetailX, διεξήγαγε την τέταρτη ετήσια έρευνα καταναλωτικών τάσεων για λογαριασμό της επιχείρησης παραγωγής βιώσιμων συσκευασιών, Mondi.
Η έρευνα αναλύει την καταναλωτική συμπεριφορά στις ηλεκτρονικές αγορές, συμπεριλαμβάνοντας και τις διαφορές των γενεών στα πρότυπα αγορών και της στάσης απέναντι στη συσκευασία. Για τις ανάγκες της έρευνας, συμμετείχαν 1000 καταναλωτές σε 4 χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Πολωνία, Σουηδία, Τουρκία).
Και στις 5 αγορές, οι καταναλωτές αξιολογούσαν ως σημαντικότερους παράγοντες τις χαμηλές τιμές και την άμεση παράδοση για τις διαδικτυακές τους αγορές, σε όλες τις γενιές.
Επιπλέον, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, σκιαγραφούνται 5 βασικές τάσεις. Η πρώτη είναι η απαίτηση των καταναλωτών η συσκευασία να προστατεύει το προϊόν (94%). Η φιλικότητα προς το περιβάλλον ψηφίστηκε επίσης ως προτεραιότητα (84%) και το 80% όρισε ως σημαντική την εύκολη απόρριψη της συσκευασίας μετά την παράδοση των προϊόντων.
Ενώ οι συμμετέχοντες όρισαν την προστασία του προϊόντος ως σημαντικό παράγοντα, η δεύτερη τάση είναι η υπερβολική συσκευασία, με το 86% των συμμετεχόντων να εκφράζουν την ενόχλησή τους για τις υπερμεγέθεις συσκευασίες και το 78% να απογοητεύεται από την υπερβολική εσωτερική συσκευασία σε ένα προϊόν. Το 67% δήλωσε ότι θα αποφάσιζε να μην αγοράσει ένα προϊόν εάν είχε υπερβολικά μεγάλη συσκευασία.
Μια άλλη εμφανής τάση είναι η προθυμία των καταναλωτών να πληρώσουν ένα μικρό κόμιστρο, περίπου 1 ευρώ για να διασφαλίσουν ότι η συσκευασία που αγοράζουν ταιριάζει στις ανάγκες τους. Συνολικά, το 72% όλων των συμμετεχόντων δήλωσε ότι θα πλήρωνε για τη συσκευασία. Οι περισσότεροι από αυτούς τους ερωτηθέντες ήταν Generation Z και Millennials, με το 80% και το 74% αντίστοιχα των ηλικιακών ομάδων τους να έχουν την τάση να πληρώνουν επιπλέον για τη συσκευασία. Οι ερωτηθέντες ανέφεραν, επίσης, αυξημένο ενδιαφέρον για την εμπειρία του unboxing.
Στατιστικά, οι Millennials είναι οι πιο ενεργοί αγοραστές στην ηλεκτρονική αγορά. Το 37% των ερωτηθέντων της Millenial ισχυρίζεται ότι ψωνίζει στο διαδίκτυο περισσότερες από μία φορά την εβδομάδα και το 8% τουλάχιστον μία φορά την ημέρα. Η έρευνα δείχνει επίσης ότι οι Millennials σπαταλούν τα περισσότερα χρήματα σε αγορές, δίνοντας έμφαση σε επιπλέον χαρακτηριστικά, όπως η συσκευασία.
Μια παρόμοια έρευνα από την εταιρεία Duo επιβεβαιώνει την τάση εστίασης στη συσκευασία του προϊόντος από τις νεότερες γενιές, καθώς διαπίστωσε ότι το 56% των καταναλωτών της Generation Z είναι λιγότερο πιθανό να αγοράσει άλλο προϊόν από τον ίδιο λιανοπωλητή, εάν η συσκευασία ηλεκτρονικού εμπορίου τους δεν είναι ευρηματική ή βιώσιμη.