Υπάρχουν πολλές εναλλακτικές, μεταξύ των οποίων και η λανθασμένη, αλλά δυστυχώς υπαρκτή πολιτική για ορισμένα εστιατόρια, να επωμίζονται το κόστος οι σερβιτόροι και το προσωπικό.
Το να βγαίνει κανείς έξω για φαγητό είναι γενικά μια ευχάριστη εμπειρία. Όμορφη ατμόσφαιρα, γεύσεις, χαλάρωση, ευχάριστες αναμνήσεις είναι τα πρώτα πράγματα που μας έρχονται στο μυαλό με μια τέτοια εμπειρία. Τι θα συνέβαινε, όμως, εάν κάποιος βρισκόταν στη δυσάρεστη θέση να μην μπορεί να πληρώσει για αυτό που έφαγε;
Ένα τέτοιο σενάριο θα μπορούσε κάλλιστα να συμβεί, ειδικά εάν κάποιος έχει πάει να γευματίσει μόνος του και για πολλούς διαφορετικούς λόγους. Το πιο σύνηθες στις μέρες μας είναι να προκύψει κάποιο ζήτημα με την πιστωτική ή χρεωστική κάρτα και ο πελάτης να μην μπορέσει να πληρώσει. Σε άλλη περίπτωση μπορεί όντως κάποιος να ξέχασε να πάρει μαζί του αρκετά χρήματα ή απλά να μπέρδεψε μια τιμή στον κατάλογο και τελικά να μην διέθετε το ποσό που έπρεπε να πληρώσει. Πολλοί ίσως έχετε διαβάσει στο ίντερνετ την viral, αλλά δυστυχώς, όχι αληθινή ιστορία μιας γυναίκας που κατέληξε να χρωστάει στο εστιατόριο που πήγε 15.000€, γιατί διάβασε πως το μπουκάλι κόστιζε 50€, αντί για 5.000 που ήταν η τιμή του!
Εάν αυτό συνέβαινε σε μια κωμωδία, σίγουρα ο ιδιοκτήτης θα έβαζε τον πελάτη να κάνει λάντζα. Η πραγματικότητα είναι, ωστόσο, λίγο διαφορετική. Πέραν του ότι δεν είναι νόμιμο να μπαίνει οποιοσδήποτε στην κουζίνα – εάν δεν εργάζεται εκεί ή δεν έχει έρθει για έλεγχο- κάτι τέτοιο δεν θα αποτελούσε ούτε επιθυμία του πελάτη, ούτε του ιδιοκτήτη.
Συνήθως, λοιπόν σε τέτοιες περιπτώσεις γίνονται τα παρακάτω:
Καταρχήν, πρέπει να πούμε πως είναι στην κρίση του ιδιοκτήτη και του εστιατορίου στο πώς θα διαχειριστεί την κατάσταση. Αν, λοιπόν, βρεθεί κανείς στη δυσάρεστη θέση να μη διαθέτει άμεσο τρόπο πληρωμής, αλλά ούτε και κάποιον να του τα στείλει εκείνη τη στιγμή μέσα από εφαρμογή ή να έρθει να πληρώσει, το εν λόγω μαγαζί μπορεί να κρατήσει κάποια στοιχεία (ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο, στοιχεία ταυτότητας) ως εγγύηση ότι θα επιστρέψει να πληρώσει. Σε ελάχιστες περιπτώσεις που ο πελάτης δεν αφήσει στοιχεία ή δεν είναι συνεργάσιμος, μπορεί ο υπεύθυνος του καταστήματος να καλέσει την αστυνομία. Υπάρχει και η περίπτωση το προσωπικό να τρέξει πίσω από κάποιον που δεν πλήρωσε, όπως έγινε στο εστιατόριο «FattyCrab» της Νέας Υόρκης!
Μια λανθασμένη, αλλά δυστυχώς υπαρκτή πολιτική για ορισμένα εστιατόρια, είναι να επωμίζονται το κόστος οι σερβιτόροι και το προσωπικό. Τέτοια συμπεριφορά από ιδιοκτήτες θεωρείται ευτυχώς κατακριτέα και θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να καταγγέλλεται, ειδικά εάν δεν αφορά λάθος του προσωπικού.
Υπάρχουν, βέβαια, και οι περιπτώσεις ιδιοκτητών και μαγαζιών που είναι πιο δεκτικοί σε τέτοιες καταστάσεις. Άλλωστε, λάθη συμβαίνουν σε όλους, χωρίς να έχουν πάντα κακή πρόθεση. Πολλές φορές είθισται, λοιπόν, να κερνάνε το γεύμα, να δέχονται λιγότερα μετρητά (στην περίπτωση που κάποιος δεν έχει πάνω του) ή απλά να συμβουλεύσουν κάποιον να έρθει να πληρώσει άλλη μέρα. Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να τσεκάρουμε το πορτοφόλι μας πριν βγούμε έξω για φαγητό!