Έρευνα της επιτροπής Ανταγωνισμού της Βρετανίας.
Η Αρχή Ανταγωνισμού της Βρετανίας (Competition and markets authority-CMA) σε έκθεση για τον ανταγωνισμό στα σουπερμάρκετ διαπίστωσε πως στον τομέα του βρεφικού γάλακτος οι τιμές έχουν αυξηθεί κατά 25% τα τελευταία 2 χρόνια.
Παρόμοια με άλλα προϊόντα που εξέτασε η CMA, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι εταιρείες βρεφικών γαλακτοκομικών έχουν επίσης αυξήσει τις τιμές τους περισσότερο από το κόστος εισροών τους εις βάρος των καταναλωτών. Επιπλέον, η αγορά είναι ιδιαίτερα συγκεντρωμένη (2 εταιρείες κατέχουν περίπου το 85% του μεριδίου αγοράς) και οι επωνυμίες διατήρησαν υψηλά περιθώρια κέρδους τα τελευταία 2 χρόνια.
Σε αντίθεση με άλλα προϊόντα που εξετάστηκαν, υπάρχουν ελάχιστες ενδείξεις ότι οι γονείς στράφηκαν σε φθηνότερες επώνυμες επιλογές καθώς οι τιμές έχουν αυξηθεί και είναι πολύ περιορισμένη διαθεσιμότητα εναλλακτικών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Η CMA τόνισε πως οι οικογένειες θα μπορούσαν να κάνουν σημαντική εξοικονόμηση άνω των 500 λιρών κατά τον πρώτο χρόνο της ζωής του μωρού, αγοράζοντας φθηνότερες επιλογές βρεφικής φόρμουλας. Ο κανονισμός διασφαλίζει ότι όλα τα προϊόντα βρεφικής φόρμουλας, συμπεριλαμβανομένων των φθηνότερων επιλογών, παρέχουν όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ένα υγιές μωρό. Παρόλα αυτά, η CMA ανησυχεί ότι οι γονείς μπορεί να μην έχουν πάντα τις σωστές πληροφορίες, τη σωστή στιγμή, για να κάνουν αποτελεσματικές επιλογές. Ανησυχεί επίσης ότι οι προμηθευτές ενδέχεται να μην έχουν τα κατάλληλα κίνητρα για να προσφέρουν βρεφικά παρασκευάσματα σε ανταγωνιστικές τιμές.
Η CMA ανακοίνωσε έναρξη έρευνας για να κατανοήσει καλύτερα τη συμπεριφορά των καταναλωτών (συμπεριλαμβανομένου του τι επηρεάζει την επιλογή) και τα εμπόδια εισόδου και επέκτασης για τους παρασκευαστές βρεφικού γάλακτος και θα εξετάσει εάν τυχόν αλλαγές στο ρυθμιστικό πλαίσιο θα μπορούσαν να βοηθήσουν την αγορά να λειτουργήσει καλύτερα. Στα μέσα του 2024 θα δημοσιευθεί ενημέρωση σχετικά με το έργο της CMA στη φόρμουλα για μωρά.