Η βραζιλιάνικη εταιρεία Aravita κάνει τα δικά της βήματα ενάντια στη σπατάλη τροφίμων, εστιάζοντας στην καλύτερη διαχείριση των αποθεμάτων στα σουπερμάρκετ.
Υπολογίζεται ότι περίπου το ένα τρίτο όλων των τροφίμων που παράγονται παγκοσμίως κάθε χρόνο (1,3 δισεκατομμύρια τόνοι) σπαταλάται .
Από αυτά τα ανησυχητικά ποσοστά πολλές είναι οι εταιρείες που εντοπίζουν το πρόβλημα και δρουν ενάντια στη σπατάλη τροφίμων, μεταξύ αυτών και η ελληνική Mystery Pot που συνεργάζεται με καταστήματα στην εστίαση και δημιουργεί πακέτα- έκπληξη με φαγητά που έχουν περισσέψει σε κάθε μαγαζί.
Στην λίγο πιο μακρινή μας Βραζιλία, η Aravita , μια startup τεχνητής νοημοσύνης, εντοπίζει το πρόβλημα στα σουπερμάρκετ, τα οποία θεωρεί καταλύτη για την αντιμετώπιση της σπατάλης τροφίμων στην χώρα τους, η οποία είναι και η τέταρτη μεγαλύτερη χώρα παραγωγής τροφίμων στον κόσμο.
Σύμφωνα με αφιέρωμα του Tech Crunch στην εταιρεία, η Aravita αναπτύσσει μια λύση με τεχνητή νοημοσύνη για τα σούπερ μάρκετ που εξετάζει μεταβλητές, όπως το κλίμα, την εποχικότητα, τη συμπεριφορά των καταναλωτών και την οικονομική κατάσταση, προκειμένου να διαχειριστεί την αγορά φρέσκων τροφίμων, όπως φρούτα και λαχανικά, ούτως ώστε να μειώσει τα περισσευούμενα τρόφιμα, τα οποία τείνουν να σπαταλώνται- και ταυτόχρονα, να αυξήσει τη διαθεσιμότητα των ειδών σε ζήτηση.
Για την ώρα, η Aravita βρίσκεται στο ξεκίνημα, καθώς λειτουργεί το λογισμικό της πιλοτικά σε μια μεσαίου μεγέθους αλυσίδα σούπερ μάρκετ κοντά στο Σάο Πάολο και έχει αναπτύξει το πρώτο σύνολο αλγορίθμων. Επιπλέον, προσπαθεί να εντάξει δεδομένα από προηγούμενες εποχές στο λογισμικό, προκειμένου να προβλέπει την κατάσταση με περισσότερη ακρίβεια.
Σύμφωνα με δηλώσεις του ιδρυτή της εταιρείας Marco Perlman στο TechCrunch, η εταιρεία αντιμετώπισε μεγάλη δυσκολία στο να βρει πελάτες, οι οποίοι με τη σειρά τους ανησυχούσαν πως οι νεοφυείς επιχειρήσεις δυσκολεύονται να συγκεντρώσουν χρήματα και να επιβιώσουν. Για αυτό η Aravita μετά από προσπάθειες κατάφερε να εξασφαλίσει μέσα από έναν γύρο χρηματοδότησης κεφάλαιο αξίας 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων νωρίτερα φέτος, με επικεφαλής τις εταιρείες Qualcomm Ventures και την 17Sigma.
Στο σύντομο μέλλον η εταιρεία στοχεύει στο να αποκτήσει και έναν δεύτερο πιλοτικό πελάτη και μακροπρόθεσμα και άλλου είδους τμήματα σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένων ειδών αρτοποιίας, ζαχαροπλαστικής, αλλαντικών, ψαριών και κρέατος.