Η απόφαση δικαιώνει το εστιατόριο «Burger King» που εδρεύει στην Ινδία, καθώς λειτουργούσε πριν η αμερικανική επιχείρηση ανοίξει κατάστημα στη χώρα.
Μετά από 13 χρόνια δικαστικής διαμάχης, ο παγκόσμιος γίγαντας fast food Burger King Corporation με έδρα τις ΗΠΑ έχασε την υπόθεση εναντίον ενός ομώνυμου εστιατορίου στην πόλη Pune της Μαχαράστρα της Ινδίας, με το εμπορικό δικαστήριο της περιοχής να απορρίπτει την αγωγή της εταιρείας για παραβίαση εμπορικού σήματος.
Ο περιφερειακός δικαστής Sunil Vedpathak, σε απόφαση της 16ης Αυγούστου, δήλωσε ότι το εστιατόριο «Burger King» της πόλης λειτουργούσε πριν η αμερικανική εταιρεία εισέλθει στην ινδική αγορά και ότι η τελευταία απέτυχε να αποδείξει την παραβίαση του εμπορικού σήματος.
Το Δικαστήριο απέρριψε την αγωγή του 2011 που είχε καταθέσει η Burger King Corporation, εκπροσωπούμενη από τον Pankaj Pahuja, η οποία ζητούσε μόνιμη απαγόρευση της παραβίασης του εμπορικού σήματος, μαζί με χρηματική αποζημίωση ύψους 23.829 δολάρια, από τους ιδιοκτήτες του εστιατορίου, Anahita και Shapoor Irani.
Το Δικαστήριο σημείωσε ότι το εστιατόριο με έδρα την Pune χρησιμοποιούσε το όνομα «Burger King» από το 1991-92, ενώ η αμερικανική εταιρεία ξεκίνησε τις δραστηριότητές της στην Ινδία μόλις το 2014. «Οι εναγόμενοι χρησιμοποιούν το εμπορικό όνομα για το εστιατόριό τους από το 1992 περίπου. Τα υπομνήματα που υπέβαλε ο ενάγων σιωπούν εντελώς σχετικά με το πώς οι πελάτες έχουν μπερδευτεί λόγω της χρήσης του εμπορικού σήματος Burger King από τους εναγόμενους στο εστιατόριό τους», ανέφερε.
Το Δικαστήριο έκρινε ότι η Burger King Corporation είχε «παταγωδώς αποτύχει» να αποδείξει ότι το τοπικό εστιατόριο είχε παραβιάσει το εμπορικό της σήμα, προσθέτοντας ότι δεν υπήρχαν στοιχεία για σύγχυση των πελατών ή για πραγματική ζημία που προκλήθηκε στην επιχείρηση της εταιρείας. Κατά συνέπεια, απέρριψε τις αξιώσεις της εταιρείας για αποζημίωση και μόνιμη διαταγή.
Η οικογένεια Irani αντιτάχθηκε στην αγωγή, ισχυριζόμενη ότι κατατέθηκε με κακόπιστη πρόθεση να καταστείλει νόμιμες επιχειρήσεις. Είπαν ότι, εκτός από το όνομα Burger King, δεν υπήρχε καμία απολύτως ομοιότητα μεταξύ του εμπορικού σήματος του ενάγοντος και της δικής τους επωνυμίας καταστήματος. Ζήτησαν επίσης αποζημίωση 23.829 δολλαρίων για την παρενόχληση και τα εκφοβιστικά τηλεφωνήματα που δέχθηκαν μετά την αγωγή. Ωστόσο, το Δικαστήριο αρνήθηκε να τους χορηγήσει χρηματική αποζημίωση, επικαλούμενο την έλλειψη αποδεικτικών στοιχείων πέραν της προφορικής μαρτυρίας για την υποστήριξη των ισχυρισμών τους.
Στην υπεράσπισή της, η Burger King Corporation τόνισε την παγκόσμια παρουσία της, με περισσότερα από 13.000 εστιατόρια παγκοσμίως, και υποστήριξε ότι το εμπορικό σήμα «Burger King» έχει αποκτήσει σημαντική φήμη και υπεραξία. Ωστόσο, το Δικαστήριο δεν βρήκε καμία βάση για τους ισχυρισμούς της εταιρείας έναντι του εστιατορίου με έδρα το Pune.