Όλες οι εξελίξεις γύρω από το τρανσφοβικό μποϊκοτάζ απέναντι στη Bud Light και τη συνεργασία της με την trans influencer Dylan Mulvaney.
Tης Βιργινίας Κιμπουροπούλου
Nέες εξελίξεις στο παγκόσμιο μποϊκοτάζ στην Anheuser-Busch και την συνεργασία της με την trans Dylan Mulvaney, έπειτα από ανακοίνωση ότι δύο από τα ανώτερα στελέχη της ζυθοποιίας της πήραν “άδεια” την προηγούμενη εβδομάδα.
Για όσους δεν έχετε λάβει γνώση των συνθηκών που οδήγησαν στις αντιδράσεις ενάντια στην Anheuser- Busch- τη μεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο με πάνω από 100 μάρκες- η εταιρεία έστειλε πριν από 1 μήνα ως δώρο στην trans influencer, Dylan Mulvaney, μερικά κουτάκια μπύρας Bud Light με τον εαυτό της, προς τιμήν του εορτασμού του ενός χρόνου από τη μετάβασή της από άνδρα σε γυναίκα.
Η κίνηση συνοδεύτηκε από ένα giveaway, στο οποίο οι εκατομμύρια ακόλουθοι της influencer θα είχαν την ευκαιρία να κερδίσουν 15.000 ευρώ.
Ωστόσο, ορισμένοι πιο συντηρητικοί καταναλωτές δεν αντέδρασαν καλά στη συνεργασία και έδειξαν το μένος τους με πολλούς τρόπους, όπως με βομβιστική επίθεση στο εργοστάσιο της Budweiser, επίσης ιδιοκτησίας της Anheuser-Busch, καθώς και με διάφορα βίντεο στα οποία ανακοινώνουν το μποϊκοτάζ τους στη μπύρα και το μίσος τους ή συνθλίβουν κουτάκια Bud-Light.
Με τη σειρά του αυτό το κύμα μίσους οδήγησε σε πτώση των πωλήσεων Bud Light κατά 26%, πρωτοφανή νούμερα για την πιο δημοφιλή μπύρα του κόσμου. Eπιπλέον, 2 στελέχη της εταιρείας έχουν αποχωρήσει, συμπεριλαμβανομένης της υπεύθυνης μάρκετινγκ.
Ενώ η Aheuser-Busch αρχικά υποστήριζε τη συνεργασία της, πλέον έχει αρχίσει να καταφεύγει σε προωθητικές ενέργειες για να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη του κοινού, αλλά και των διανομέων, οι οποίοι έχασαν χρήματα από το μποϊκοτάζ.
Η Anheuser-Busch αυτή την περίοδο προσπαθεί να ενισχύσει θετικά το μάρκετινγκ της και προσφέρει δωρεάν κιβώτια μπύρας σε υπαλλήλους χονδρεμπόρων, σύμφωνα με αναφορές από τη Wall Street Journal.
Eπιπλέον, η μεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο, αποκήρυξε την συνεργασία με την trans influenser και έσπευσε να ξεκαθαρίσει πως τα κουτάκια με την Mulvaney δεν προορίζονταν ποτέ για κυκλοφορία στο κοινό, αλλά ήταν ένα δώρο στην influencer και όχι μέρος της καμπάνιας.
Αν και η ίδια η Dylan Mulvaney δεν έχει μιλήσει άμεσα για το μποϊκοτάζ της μπύρας Bud Light, αναφέρθηκε στην εχθρότητα που αντιμετώπισε σε μια συνέντευξη στο podcast “Onward With Rosie O’Donnell”, αναφέρουν οι New York Times, στο οποίο αυτοπροσδιορίστηκε “εύκολος στόχος” ως μια τρανς γυναίκα σε αυτή την κοινωνία, η οποία μάλιστα έχει πρόσφατα ολοκληρώσει τη μετάβασή της.
Βέβαια, οι μποϊκοτέρ δεν έχουν καταστήσει ακριβώς σαφές τι επιδιώκουν με την κίνησή τους, αλλά η ιστορία έχει δείξει πως τα μποϊκοτάζ κρύβουν ορισμένες πολιτικές και κοινωνικές πεποιθήσεις, αλλά όχι πάντα το επιθυμητό αποτέλεσμα, αφού έρευνα πάνω σε παρόμοιο κύμα αποφυγής αγορών προϊόντων της Goya -με αφορμή τη στήριξή της στον Donald Trump- οδήγησε στην πραγματικότητα σε αύξηση των πωλήσεών της.
Σε αυτή την περίπτωση, η θεωρία είναι πως πίσω από το συγκεκριμένο μποϊκοτάζ στη Bud Light και τη συνεργασία της με τη Mulvaney, η οποία είναι ένθερμη υποστηρίκτρια του να αποκτήσουν ισότιμα δικαιώματα τα τρανς άτομα στην κοινωνία των ΗΠΑ και στην παγκόσμια κοινότητα, κρύβονται άτομα με συντηρητικές πεποιθήσεις και υποστηρικτές του Ρεπουμπλικανικού κόμματος των πολιτειών, ενώ έχει αποτελέσει μεγάλο θέμα διαφωνιών μεταξύ αυτών και των πιο προοδευτικών δημοκρατικών.
Δεν προξενεί εντύπωση πως μιας και η μπύρα έχει συνδεθεί με “μάτσο” περιστάσεις και events, όπως αθλητικές διοργανώσεις, όλοι αυτοί οι άνδρες “παλαιάς κοπής” αισθάνονται πως η “μπύρα τους” απειλείται εισερχόμενη στην σύγχρονη εποχή.
Ωστόσο, τα άτομα που ανήκουν στην LGBTQIA+ κοινότητα των ΗΠΑ έχουν εκτιμώμενη ετήσια αγοραστική δύναμη 1,1 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με μια έκθεση του 2019 από την LGBT Capital, μια εταιρεία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, τα αποτελέσματα της οποίας παρατίθενται στους New York Times.
Ως εκ τούτου, ολοένα και περισσότερες εταιρείες κάνουν πιο “mainstream” τις συνεργασίες τους με διεμφυλικά άτομα, ειδικά στις ΗΠΑ που θεωρούνται η πατρίδα του λεγόμενου diversity. Γιατί τόσο μίσος με τη Mulvaney λοιπόν; Μήπως η συντηρητική πλευρά της Αμερικής αισθάνεται την “απειλή” των trans να καταλαμβάνει τις πάλαι ποτέ παραδοσιακές τους συνήθιες;
Μέχρι τώρα, το αν η Anheuser- Busch θα κάνει τελικά εντελώς πίσω από τη συνεργασία της με την trans influencer είναι άγνωστο, μιας και ήδη της έχει στοιχίσει πολύ. Το πλέον σοφό, όμως, θα ήταν να επιμείνει σε αυτήν, μιας και μακροπρόθεσμα θα κάνει καλό στις στρατηγικές μάρκετινγκ της και το προσωρινό αυτό πλήγμα θα ξεχαστεί. Άλλωστε, η κοινωνία- αν και με αργούς ρυθμούς- έχει την τάση να πηγαίνει μπροστά. Γιατί η μεγαλύτερη ζυθοποιία παγκοσμίως να μείνει πίσω, ειδικά αν θέλει να παραμείνει στην κορυφή;