ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ βιταμίνη D στην εγκυμοσύνη ενισχύει την υγεία των οστών των παιδιών

Η βιταμίνη D στην εγκυμοσύνη ενισχύει την υγεία των οστών των παιδιών

3 λεπτά ανάγνωσης

Τα παιδιά των μητέρων που έπαιρναν συμπληρώματα βιταμίνης D κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης έχουν υψηλότερα επίπεδα ασβεστίου.

Η λήψη επιπλέον βιταμίνης D κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να βελτιώσει την υγεία των οστών των παιδιών, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

- Advertisement -

Οι σαρώσεις οστικής πυκνότητας αποκάλυψαν ότι τα παιδιά των μητέρων που έπαιρναν συμπληρώματα βιταμίνης D κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είχαν υψηλότερα επίπεδα ασβεστίου και άλλων μετάλλων στα οστά τους μέχρι τα μέσα της παιδικής ηλικίας, καθιστώντας τα οστά τους ισχυρότερα και λιγότερο πιθανό να σπάσουν.

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον διαπίστωσαν ότι τα οφέλη των συμπληρωμάτων βιταμίνης D μπορούσαν να φανούν έως και επτά χρόνια μετά τη γέννηση.

- Advertisement -

Τα ευρήματα δημοσιεύονται στην επιθεώρηση The American Journal of Clinical Nutrition και υπογραμμίζουν τη σημασία της χορήγησης συμπληρωμάτων βιταμίνης D κατά την εγκυμοσύνη ως στρατηγική δημόσιας υγείας.

Το 2009, οι ερευνητές ξεκίνησαν τη μελέτη MAVIDOS και στρατολόγησαν πάνω από 1.000 γυναίκες σε τρία νοσοκομεία του Ηνωμένου Βασιλείου στο Σαουθάμπτον, το Σέφιλντ και την Οξφόρδη. Οι γυναίκες κατατάχθηκαν τυχαία σε μία από τις δύο ομάδες. Ξεκινώντας από την 14η εβδομάδα κύησης, η μία ομάδα λάμβανε καθημερινά συμπλήρωμα βιταμίνης D 1.000 διεθνών μονάδων, ενώ η δεύτερη ομάδα λάμβανε καθημερινά ένα δισκίο εικονικού φαρμάκου καθ’ όλη τη διάρκεια της υπόλοιπης εγκυμοσύνης τους. Τόσο οι επαγγελματίες υγείας όσο και οι γυναίκες δεν γνώριζαν σε ποια ομάδα είχαν κατανεμηθεί οι συμμετέχουσες.

- Advertisement -

Προηγούμενη έρευνα της ομάδας διαπίστωσε ότι η οστική μάζα ήταν μεγαλύτερη στην ηλικία των τεσσάρων ετών στα παιδιά των οποίων οι μητέρες είχαν λάβει συμπληρώματα βιταμίνης D κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Οι ερευνητές παρακολούθησαν 454 από την αρχική ομάδα παιδιών και πραγματοποίησαν μετρήσεις οστικής πυκνότητας μεταξύ των ηλικιών έξι και επτά ετών.

Η Dr Rebecca Moon, NIHR Clinical Lecturer in Child Health στο Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον, επικεφαλής της μελέτης, δήλωσε: «Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι τα οφέλη από τη λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης D κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης παραμένουν και στη μέση της παιδικής ηλικίας. Αυτή η έγκαιρη παρέμβαση αποτελεί μια σημαντική στρατηγική δημόσιας υγείας. Ενισχύει τα οστά των παιδιών και μειώνει τον κίνδυνο παθήσεων όπως η οστεοπόρωση και τα κατάγματα στη μετέπειτα ζωή».

Οι ερευνητές που συμμετείχαν στη μελέτη MAVIDOS εργάζονται για να κατανοήσουν τους μηχανισμούς που συνδέουν το συμπλήρωμα βιταμίνης D της μητέρας με την οστική μάζα των απογόνων. Το 2018, απέδειξαν με επιτυχία ότι το συμπλήρωμα βιταμίνης D οδήγησε σε αλλαγές στη δραστηριότητα των γονιδίων που αποτελούν μέρος της οδού της βιταμίνης D.

Τα τελευταία ευρήματα της ομάδας αποκαλύπτουν ότι οι βελτιώσεις στην οστική πυκνότητα συνεχίζονται περισσότερο στην παιδική ηλικία από ό,τι είχε γίνει κατανοητό μέχρι σήμερα και ενισχύουν την υποστήριξη της στρατηγικής του Ηνωμένου Βασιλείου για τη δημόσια υγεία, η οποία πλέον συμβουλεύει συστηματικά όλες τις έγκυες γυναίκες να λαμβάνουν συμπληρώματα βιταμίνης D.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.