Τι βαθμολογία έλαβε το παγωτό Lucuma στη «σφυγμομέτρηση» του καταναλωτικού κοινού.
Ο καρπός Lucuma είναι ένα εξαιρετικά θρεπτικό φρούτο με δυνατότητες να χρησιμοποιηθεί σε ποικιλία προϊόντων διατροφής, όπως παγωτά, smoothies και αρτοσκευάσματα, χάρη στη γλυκιά του γεύση και τον χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη του.
Ωστόσο, παρά τα οφέλη του, δεν αξιοποιείται ευρέως στη βιομηχανία τροφίμων. Μια πρόσφατη μελέτη, δημοσιευμένη στο περιοδικό Foods, εξέτασε την αποδοχή του παγωτού Lucuma από Αμερικανούς καταναλωτές και τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά του (γεύση, υφή, άρωμα κ.λπ.).
Η μελέτη στόχευε να κατανοήσει τη στάση των καταναλωτών των ΗΠΑ απέναντι στο παγωτό Lucuma, αξιολογώντας την αποδοχή, την πρόθεση αγοράς και τη νεοφοβία τροφίμων (φόβος για νέα ή άγνωστα τρόφιμα).
Χρησιμοποιήθηκαν έξι διαφορετικές παραλλαγές του παγωτού και πραγματοποιήθηκε δοκιμή σε κεντρικό σημείο με συχνούς καταναλωτές παγωτού. Τα παγωτά συγκρίθηκαν με ένα δείγμα ελέγχου με γεύση καραμέλας.
Τα ευρήματα της μελέτης
Οι συνολικές βαθμολογίες συμπάθειας των παγωτών Lucuma ήταν μέτριες. Τα παγωτά ξεχώρισαν για το άρωμα και τη γεύση τους, ενώ το δείγμα καραμέλας θεωρήθηκε ανώτερο σε υφή. Το παγωτό Lucuma της εταιρείας Terrasoul αναδείχθηκε ως το πιο αρεστό, προσφέροντας έντονη γεύση καραμέλας, φρούτων και γλυκύτητας. Αντίθετα, άλλα δείγματα θεωρήθηκαν πιο ουδέτερα στη γεύση και λιγότερο αποδεκτά.
Ωστόσο, παρατηρήθηκε ότι η προσθήκη σκόνης Lucuma αύξησε την αίσθηση «πούδρας και κιμωλίας στο στόμα», κάτι που επηρέασε αρνητικά την αίσθηση της κρεμώδους υφής και, κατά συνέπεια, την αποδοχή των καταναλωτών. Αν και η σκόνη Lucuma βελτίωσε το άρωμα καραμέλας και γλυκύτητας, η συνολική εμπειρία της υφής μείωσε τη βαθμολογία αποδοχής.
Παρά τις διαφορές στα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά, το 57% των καταναλωτών έδειξε ενδιαφέρον για την αγορά παγωτού Lucuma, ενώ το 42% των καταναλωτών με χαμηλή νεοφοβία δήλωσε ότι πιθανότατα θα αγόραζε το προϊόν. Οι καταναλωτές με χαμηλή νεοφοβία φάνηκαν πιο ανοιχτοί στη δοκιμή νέων τροφίμων, κάτι που υποδηλώνει δυνατότητες για εμπορική επιτυχία του προϊόντος.
Παρά τις προκλήσεις που αφορούν την υφή, το ενδιαφέρον των καταναλωτών για το προϊόν είναι αξιοσημείωτο, ιδιαίτερα μεταξύ εκείνων που είναι πιο ανοιχτοί σε νέες γεύσεις. Η μελλοντική έρευνα μπορεί να εστιάσει στη βελτίωση της σύνθεσης του παγωτού, ενώ ο καρπός Lucuma έχει δυνατότητες για χρήση και σε άλλα προϊόντα, όπως smoothies, γιαούρτια και αρτοσκευάσματα.