Οι καταναλωτές προτιμούν το “μέσα” αφού είναι πιο οικονομικό, έναντι των εστιατορίων.
Λίγα χρόνια πριν, το να αγοράζει κανείς υλικά και να μαγειρεύει στο σπίτι, ήταν η πιο συμφέρουσα και πιο υγιεινή λύση. Τώρα όμως έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου το μαγείρεμα στο σπίτι, συνυπολογίζοντας τον χρόνο και τον κόπο που απαιτεί, είναι πιο ασύμφορο από το να τρως σε εστιατόριο, πιο υγιεινό από delivery και μερικές φορές και πιο φθηνό από το να αγοράσεις όλα τα υλικά και να φτιάξεις ένα ολόκληρο παστίτσιο αντί να αγοράσεις ένα ή δύο κομμάτια. Ο συνδυασμός λοιπόν, των υψηλών ρυθμών της καθημερινότητας, της πληροφόρησης των καταναλωτών για τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα, αλλά και οι υψηλότερες τιμές, έχουν μετατρέψει τις υπηρεσίες φαγητού των σούπερ μάρκετ, ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα και πιο κερδοφόρα τμήματα για τους λιανοπωλητές.
“Οι αγοραστές μάς λένε ότι σχεδιάζουν να τρώνε περισσότερα γεύματα στο σπίτι και, σύμφωνα με μια δημοσκόπηση της Harris του Σεπτεμβρίου 2023 που έγινε για τον Εθνικό Μήνα Οικογενειακών Γευμάτων, σχεδόν όλοι (90%) συμφωνούν σχεδόν ότι τα οικογενειακά γεύματα στο σπίτι είναι πιο οικονομικά από το φαγητό έξω”, είπε ο Rick Stein, Αντιπρόεδρος φρέσκων τροφίμων στο Arlington, Va., FMI, The Food Industry Association. Ως αποτέλεσμα, οι λιανοπωλητές επενδύουν σε μεγάλο βαθμό σε υπηρεσίες τροφίμων.
Όπως λένε ειδικοί του κλάδου, μελλοντικές επενδύσεις στην κατηγορία αναμένεται να συνεχιστούν . «Δεν υπάρχει όριο για το τι μπορούν να προσφέρουν οι λιανοπωλητές σούπερ μάρκετ σχετικά με τις επιλογές γευμάτων για τους καταναλωτές τους, το κλειδί είναι η κατανόηση του καταναλωτή και η στρατηγική προσέγγιση για τη δοκιμή προϊόντων, συνδυασμών γευμάτων και τιμολόγησης», λέει Ο Patrick Nycz, πρόεδρος της West Lafayette, NewPoint Marketing με έδρα την Ινδία.
Η έκθεση του FMI αποκαλύπτει μια αύξηση στις αγορές έτοιμων τροφίμων, με επίκεντρο το μεσημεριανό γεύμα, μια τάση που υποδηλώνει ότι υπάρχει σημαντική ευκαιρία να προσφερθούν νέες λύσεις για μεσημεριανό γεύμα καθώς οι καταναλωτές συνεχίζουν να εργάζονται στο σπίτι τουλάχιστον ένα μέρος του χρόνου. «Εξερευνούμε περισσότερα σάντουιτς χειρός και έχουμε δοκιμάσει μερικά μπολ για να προσαρμόσουμε την εμπειρία του «φαγητού στο ταμπλό», λέει ο Karri Zwirlein, διευθυντής αρτοποιείου, ντελικατέσεν και παρασκευασμένων φαγητών στο Tops. «Εξερευνούμε πάντα νέα γευστικά προφίλ, έθνικ γεύσεις και επερχόμενες τάσεις».
Η διατήρηση της ποικιλίας με νέα προφίλ γεύσης και κουζίνες που ακολουθούν τις τάσεις, μπορεί επίσης να οδηγήσει στην κατηγορία. Ο Cargill’s Gonzales παρατηρεί ότι οι λιανοπωλητές που προσφέουν οικονομία και ποικιλία κερδίζουν με τους νεότερους πελάτες. «Η γεύση, η ποικιλία και η εξερεύνηση των τροφίμων είναι εξίσου σημαντικά με την εμπειρία στο κατάστημα», τονίζει. «Η πρόσφατη «Αναφορά Προφίλ Πρωτεϊνών» μας τόνισε την αυξανόμενη ζήτηση από τους καταναλωτές για πολυπολιτισμικές γεύσεις και fusion. Όσον αφορά την παγκόσμια κουζίνα, τα λατινικά και τα ισπανικά φαγητά πρωτοστατούν μεταξύ των Millennials και των καταναλωτών Gen Z. Μάλιστα, το 61% των καταναλωτών ενδιαφέρεται για τη λατινική κουζίνα για την ποικιλία των γεύσεων που εμπνέουν οι συνταγές της. Οι καταναλωτές στρέφονται επίσης προς τις λατινικές και ισπανικές πρωτεΐνες όπως το barbacoa, το al pastor και το carnitas».
Στο μέλλον αναμένεται περισσότεροι έμποροι λιανικής να εγκαθιστούν διαδραστικά περίπτερα για να βελτιώσουν την άνεση των πελατών, βελτιστοποιώντας τη διαδικασία παραγγελίας, μέσω εξατομικευμένων προτάσεων και εύκολων επιλογών πληρωμής. Αυτό αυξάνει την ικανοποίηση και την ακρίβεια της παραγγελίας και μειώνει τους χρόνους αναμονής. Η τεχνολογία αναμένεται επίσης να κάνει το μαγείρεμα και την προετοιμασία των τροφίμων πιο αποτελεσματικά. «Η ρομποτική και η αυτοματοποίηση στην προετοιμασία των τροφίμων μπορούν να αυξήσουν τη συνέπεια, την ταχύτητα και την ασφάλεια, ενώ μειώνουν το κόστος εργασίας και βελτιώνουν την ποιότητα των τροφίμων», λέει ο Kevin Kroeger, διευθυντής προϊόντων λιανικής της Spectrio.
https://progressivegrocer.com/why-consumers-are-opting-foodservice-retail-over-restaurant-meals