Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
18.2 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Τι είναι ο καταναλωτής “κοινωνικός παμφάγος” και ποιος ο ρόλος που επιτελεί στην κοινωνία

ΑρχικήΝέαΤι είναι ο καταναλωτής "κοινωνικός παμφάγος" και ποιος ο ρόλος που επιτελεί στην κοινωνία
spot_img

Με τις vegan δίαιτες να γίνονται ολοένα και περισσότερο δημοφιλείς, εμφανίζονται μαζί τους και άλλες διατροφικές υποκατηγορίες, πιο ευέλικτες ως προς την κατανάλωση ζωικών προϊόντων.

Έχετε συναναστραφεί ποτέ ανθρώπους που είναι ιδιαίτερα πεπεισμένοι πως οι απόψεις τους στο φαγητό είναι «η μόνη αλήθεια»; Ιδιαίτερα στους vegans είναι κάτι που με τα χρόνια συναντάμε αρκετά και ίσως έχουμε βιώσει ακόμα και σε φιλικές παρέες με vegans και vegeterians.

Ενώ οι προθέσεις τους είναι καλές, υπάρχει μια θεμελιώδης διαφορά ανάμεσα σε κρεατοφάγους και vegans: η ηθική υποχρέωση των δεύτερων να μην βλάψουν με κανέναν τρόπο τα ζώα. Αυτό μπορεί να τεθεί εμπόδιο πολλών στο να διεκπεραιώνουν πολλές πάλαι ποτέ αγαπημένες τους δραστηριότητες, όπως το να τρώνε παρέα με τους φίλους τους. Ο ένας θα παραγγείλει – για παράδειγμα- μπριζόλα και ο άλλος σαλάτα με τόφου. Και από εκεί μπορεί να άρχιζε άλλη μία συζήτηση για την υποχρέωση του ανθρώπου να σέβεται τα ζώα χωρίς να τα σκοτώνει.

Μια άλλη κατηγορία  ανθρώπου έρχεται να προσαρμοστεί σαν χαμαιλέοντας και στις δύο καταστάσεις. Τρώει σουβλάκι με τους κρεατοφάγους και vegan burger με jackfruit με τους vegan φίλους του. Μιλάμε, φυσικά, για τον κοινωνικό παμφάγο, που προσαρμόζεται ανάλογα με το ποιον έχει δίπλα του.

Τι αντιπροσωπεύει ο κοινωνικός παμφάγος; Ουσιαστικά είναι ένας άνθρωπος που δεν θέλει να εγκαταλείψει μεν το κρέας, αλλά καταλαβαίνει και πως πίσω από την κατανάλωσή του, κρύβεται η «άβολη αλήθεια» ότι ζώα πρέπει να πεθάνουν για αυτό το σκοπό. Ενστερνίζεται γενικότερα κάτι και από τις δύο πλευρές.

Τα οφέλη μιας ευελιξίας στη διατροφή

Η ευέλικτη δίαιτα που ασκούν ορισμένοι άνθρωποι, δηλαδή με λιγότερο κρέας και γαλακτοκομικά, μπορεί με το δικό της τρόπο να συνεισφέρει θετικά και στο περιβάλλον και τη δημόσια υγεία. Μια έρευνα από το 2012, την οποία παραθέτει ο ιστότοπος The Conversation,  διαπίστωσε ότι ακόμη και με τη μείωση της κατανάλωσης κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων στο μισό, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 19% και να αποτραπούν σχεδόν 37.000 θάνατοι ετησίως μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ωστόσο, η ίδια έρευνα αναφέρει πως υπάρχει ένα χάσμα μεταξύ των καλών προθέσεων και της πραγματικής συμπεριφοράς μας αναφορικά με τη διατροφή. Αυτό σημαίνει πως ενώ κάποιος νομίζει πως έχει ελαττώσει το κρέας στο βαθμό που πρέπει, η πραγματικότητα μπορεί να διαφέρει. Και αυτό πολλές φορές συμβαίνει, επειδή  λαμβάνουμε πολλές αποφάσεις για το τι θα τρώμε κάθε μέρα, και συχνά υπό την πίεση του χρόνου.

Για να μπορέσει, λοιπόν, κανείς να κάνει την διατροφή που επιθυμεί και να την προσαρμόσει στις δικές του ανάγκες και ηθικές αξίες, πρέπει να καθορίσει μερικούς κανόνες που θα βοηθήσουν στη λήψη των αποφάσεών του. Στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης έχει δοκιμαστεί ένα διαδικτυακό πρόγραμμα, το Optimize , που θα μπορούσε να βοηθήσει ανθρώπους που επιλέγουν ευέλικτες δίαιτες να μειώσουν την κατανάλωση κρέατος πιο αποτελεσματικά, με διαφορές αναπτυξιακές στρατηγικές που αναπτύσσει βάσει προσωποποιημένου ερωτηματολογίου. Μετά από μια δοκιμή 5 εβδομάδων, το πρόγραμμα οδήγησε σε μείωση κατά 40 g την ημέρα στην πρόσληψη κρέατος σε 151 κρεατοφάγους.

Μπορεί μια μικρή μείωση να μην κάνει τεράστια διαφορά στο περιβάλλον, αλλά σίγουρα θα είναι σε ένα βαθμό ευεργετικό.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

spot_img

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Ελληνικά σουπερμάρκετ: Εκτίναξη της τιμής σε εμφιαλωμένα νερά και σνακ!

Οι τιμές των προϊόντων στα σουπερμάρκετ τον Μάρτιο 2024 καταγράφονται σταθερές σε σχέση με τον Μάρτιο 2023 σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ.

Πιστοποίηση: Ο “Σκελετός στη ντουλάπα” και η αλήθεια για την Διαπίστευση των Φορέων Πιστοποίησης και της ισχύος των πιστοποιητικών

Άρθρο του Γ. Μπάστα, Ιδρυτικό στέλεχος και επικεφαλής αξιολογητής του ΕΣΥΔ για 10 χρόνια.

Σχολικά Κυλικεία: Αλλάζουν οι προδιαγραφές των τροφίμων που διατίθενται στα Ελληνόπουλα

Πρώτη συνεδρίαση της Εθνικής Επιτροπής Διατροφής για τα τρόφιμα στα κυλικεία.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα