Παρασκευή, 11 Απριλίου, 2025
12.9 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Κινηματογράφος, Περιβάλλον και Πολιτισμός: Οι ταινίες που μας «ανοίγουν» την όρεξη

ΑρχικήΝέαΚινηματογράφος, Περιβάλλον και Πολιτισμός: Οι ταινίες που μας «ανοίγουν» την όρεξη
spot_img

Η πράσινη προοπτική για μία βιώσιμη τοπική ανάπτυξη» που διοργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη.

Κινηματογραφικές ταινίες που μας «ανοίγουν» την όρεξη, όχι μόνο για φαγητό αλλά και για επίσκεψη στον τόπο παραγωγής των πιάτων που “πλημμυρίζουν” την οθόνη, έθεσε στο επίκεντρο ομιλήτρια σε ημερίδα με τίτλο «Κινηματογράφος, Περιβάλλον και Πολιτισμός: Η πράσινη προοπτική για μία βιώσιμη τοπική ανάπτυξη» που διοργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη.

- Advertisement -

«Το φαγητό συνδέεται με τον κινηματογράφο και την τηλεόραση αποτελώντας εργαλείο γαστρονομικού τουρισμού» είπε η Χαρισία Βλάχου, ΕΔΙΠ, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ, διδάσκουσα στο Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Τουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη». Αντλώντας στοιχεία από δύο διπλωματικές εργασίες στις οποίες ήταν επιβλέπουσα, των Ελισάβετ Σιαρίδου και Όλγας Κλεσίδου, αναφέρθηκε στα Food Films όπου η πλοκή εξελίσσεται σε χώρους που παρασκευάζεται ή καταναλώνεται φαγητό (κουζίνα, εστιατόριο, τραπεζαρία, κά).

«Τα αντικείμενα που εμφανίζονται συχνά εκεί είναι σκεύη, τρόφιμα ή συσκευές κουζίνας. Ο κεντρικός χαρακτήρας σχετίζεται άμεσα με το φαγητό, είτε ως επαγγελματίας (π.χ. σεφ, εστιάτορας, παραγωγός τροφίμων) είτε ως ερασιτέχνης λάτρης του φαγητού. Το φαγητό δεν είναι απλώς διακοσμητικό στοιχείο, αλλά επηρεάζει την εξέλιξη της ιστορίας και οι σκηνές προετοιμασίας, κατανάλωσης και απόλαυσης του φαγητού, έχουν αφηγηματική σημασία».

Στη μικρή οθόνη, οι εκπομπές μαγειρικής χωρίζονται σε τρία είδη: εκπαιδευτικές , ταξιδιωτικές και διαγωνισμού μαγειρικής.

«Στις εκπομπές μαγειρικής, σκοπός είναι να εμπνεύσει και να εκπαιδεύσει τον θεατή δίνοντας τη δυνατότητα να αποκτήσει δεξιότητες και γνώσεις πάνω σε συνταγές. Ο οικοδεσπότης της εκπομπής, συχνά διάσημος σεφ, ετοιμάζει ένα ή περισσότερα πιάτα κατά την διάρκεια ενός επεισοδίου».

Τα κοινά στοιχεία των Food Films και των εκπομπών μαγειρικής είναι ο πρωταγωνιστής/ παρουσιαστής που τις περισσότερες φορές είναι άνδρας, η κουζίνα, είτε εστιατορίου είτε στούντιο, οι πρώτες ύλες και οι συνταγές.

“Τα food films και οι ταξιδιωτικές εκπομπές μαγειρικής εστιάζουν στο φαγητό αναδεικνύοντας τη γαστρονομική ταυτότητα ενός τόπου. Μάλιστα οι ταξιδιωτικές εκπομπές έχουν μεγάλη τηλεθέαση γιατί αναδεικνύονται ήθη και έθιμα ενός τόπου, τοπικές σπεσιαλιτέ αλλά και επιχειρήσεις γαστρονομίας” ανέφερε η κ. Βλάχου.

Ταυτίζουμε το φαγητό με έναν τόπο

Σύμφωνα με την ομιλήτρια, τα food films και οι ταξιδιωτικές εκπομπές μαγειρικής εστιάζουν στο φαγητό αναδεικνύοντας τη γαστρονομική ταυτότητα ενός τόπου.

“Μέσα από κοντινά πλάνα, ήχους και αισθησιακή παρουσίαση, επιχειρείται η μετάδοση της γεύσης, της όσφρησης και της υφής του φαγητού στον θεατή. Παραδοσιακές συνταγές, τοπικά προϊόντα και τεχνικές μαγειρικής παρουσιάζονται ως αναπόσπαστο κομμάτι της πολιτιστικής ταυτότητας μιας χώρας/ πόλης/ χωριού και έτσι, Food Films και ταξιδιωτικές εκπομπές μαγειρικής δημιουργούν την επιθυμία στους θεατές να επισκεφθούν τις τοποθεσίες που προβάλλονται, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού. Το σκηνικό συχνά περιλαμβάνει εστιατόρια, αγορές τροφίμων και τοπικά μαγειρεία, προσφέροντας μια κινηματογραφική “δοκιμή” των γεύσεων ενός τόπου’.

Η συμβολή του FILM OFFICE

Περισσότερες από 100 οπτικοακουστικές παραγωγές στην Κεντρική Μακεδονία, ανάμεσά τους και 6 κινηματογραφικές παραγωγές του Χόλυγουντ, πάνω από 145 εκατομμύρια ευρώ επενδύσεις από τις παραγωγές που γυρίστηκαν στην περιοχή, περισσότερες από 130.000 διανυκτερεύσεις και πάνω από 4.000 θέσεις εργασίας στην Κεντρική Μακεδονία για τις ανάγκες των παραγωγών, είναι μερικά από τα αποτελέσματα της τελευταίας πενταετίας του Film Office της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Τα στοιχεία έδωσε ο κ. Κώστας Γιουτίκας, αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης μιλώντας στην ημερίδα, τονίζοντας ότι έγιναν σημαντικά βήματα για την ανάδειξη της Κεντρικής Μακεδονίας, ως ανερχόμενου διεθνώς, δυναμικού τουριστικού προορισμού. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τον υπερδιαπλασιασμό των επενδύσεων στις τουριστικές υποδομές, κυρίως με κεφάλαια από το εξωτερικό, την αύξηση των εσόδων έως και 15% μόνο το 2022 από παραδοσιακές αγορές, όπως της Γερμανίας, της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου και δυναμική είσοδο σε νέες αγορές και την αύξηση κατά 200% του τουρισμού κρουαζιέρας.

Η ημερίδα με τίτλο «Κινηματογράφος, Περιβάλλον και Πολιτισμός: Η πράσινη προοπτική για μία βιώσιμη τοπική ανάπτυξη» διοργανώθηκε στο πλαίσιο του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Τουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη» του ΑΠΘ, σε συνεργασία με το FILM OFFICE της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

ΑΠΕ – ΜΠΕ

spot_img

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Γραφτείτε στο newsletter του cibum

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Τα πρόσθετα τροφίμων που συνδέονται – σύμφωνα με νέα μελέτη – με κίνδυνο διαβήτη

Νέα μελέτη αναδεικνύει συγκεκριμένα επικίνδυνα μείγματα.

Τι “κρύβεται” πίσω από τις καθημερινές ανακλήσεις τροφίμων λόγω μόλυνσης από μεταλλικά θραύσματα

Αν και οι βιομηχανίες τροφίμων εφαρμόζουν αυστηρά μέτρα ασφαλείας, τα λάθη δεν μηδενίζονται ακόμη και από τους κολοσσούς της βιομηχανίας τροφίμων.

Το «πότε» μετράει όσο το «τι» : Πως το timing των γευμάτων επηρεάζει την απώλεια βάρους – Του Νίκου Ζορζοβίλη*

Η ώρα που τρώμε είναι εξίσου σημαντική με το τι τρώμε, επηρεάζοντας τον μεταβολισμό, την όρεξη και τη γενικότερη υγεία.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα