Αύξηση έως και 25% των τιμών του καφέ το επόμενο έτος για τους Βρετανούς καταναλωτές.
Η τιμή του καφέ θα παραμείνει “πολύ υψηλή” και είναι απίθανο να μειωθεί μέχρι τα μέσα του επόμενου έτους, εν μέσω έντονης πίεσης στις αλυσίδες εφοδιασμού, δήλωσε η ιταλική εταιρεία καφέ Lavazza.
«Ποτέ δεν έχουμε δει τέτοια άνοδο της τιμής όσο η τάση αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Giuseppe Lavazza, ο οποίος είναι πρόεδρος της εταιρείας. Παραδέχτηκε ότι είχε κάνει λάθος που προέβλεψε πέρυσι ότι οι τιμές θα άρχιζαν να πέφτουν φέτος. Τη Δευτέρα, οι τιμές έφτασαν τα 3.356 λίρες ανά τόνο.
«Η αλυσίδα προμήθειας καφέ δέχεται δραματικές πιέσεις. Οι τιμές του καφέ δεν πρόκειται να μειωθούν, αλλά θα παραμείνουν πολύ υψηλές».
Η επιδείνωση των συνθηκών συγκομιδής στις κύριες περιοχές παραγωγής του, τη Βραζιλία, το Βιετνάμ και την Κολομβία, και η διακοπή της ναυσιπλοΐας λόγω των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή έχουν επιδεινώσει τις πληθωριστικές πιέσεις, βοηθώντας τις τιμές να φτάσουν σε υψηλά 15 ετών.
Για τους καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου, αυτό σήμαινε ότι η τιμή μιας σακούλας φασολιών βάρους 1 κιλού αυξήθηκε κατά 15% μέσα σε ένα χρόνο και ο Giuseppe Lavazza δήλωσε ότι η τιμή αυτή θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 20% έως 25% κατά το επόμενο έτος.
Ένα flat white στο καφέ της εταιρείας στην Regent Street στο κεντρικό Λονδίνο κοστίζει τώρα 3,50 λίρες για να το πάρετε μαζί σας ή 5,50 λίρες για να το πιείτε στο μαγαζί, αντανακλώντας το τρέχον κόστος.
«Αντιμετωπίσαμε πολύ, πολύ ισχυρούς αντίθετους ανέμους. Δεν βλέπω κανένα λόγο για τον οποίο οι τιμές του καφέ θα μειωθούν», δήλωσε η Lavazza.
Ωστόσο, αυτό δεν έχει επηρεάσει την “ισχυρή τάση” των Βρετανών καταναλωτών να στρέφονται στους κόκκους για να φτιάχνουν φρέσκο καφέ στο σπίτι, η οποία ξεκίνησε όταν η πανδημία έκλεισε τις καφετέριες, αλλά δεν έδειξε σημάδια επιβράδυνσης.
Το 2023, η εταιρεία κατέγραψε καθαρά κέρδη 68 εκατ. ευρώ, από 95 εκατ. ευρώ το 2022.
Η βρετανική αγορά λιανικής πώλησης καφέ αξίζει 1,3 δισ. στερλίνες και αυξάνεται κατά 3,9% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, λόγω του πληθωρισμού των τιμών κατά 3,8%.
Η Lavazza δήλωσε ότι ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 2,9% το 2023 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ή το ισοδύναμο 32 εκατ. φλιτζάνια καφέ Lavazza περισσότερο σε σχέση με δύο χρόνια πριν.