Η Compliance & Training Director της Γρηγόρης Μαργαρίτα Λεβαντή μίλησε στο Cibum για την κατάκτηση τεσσάρων Gοld βραβείων στα Food Experts’ Awards 2023.
Από το 1972 που ο Γρηγόρης άνοιξε το πρώτο του κατάστημα στη Δάφνη, οι φρεσκοψημένες πίτες αλλά και όλα τα προϊόντα του, ενθουσίασαν τους καταναλωτές, γι’ αυτό και σήμερα βρίσκεται σε κάθε γειτονιά, με πάνω από 360 καταστήματα στην Ελλάδα και σε μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις και εξυπηρετεί καθημερινά πάνω από 250.000 επισκέπτες.
Ως 9η μεγαλύτερη αλυσίδα καφέ στην Ευρώπη, η επιτυχία της πορείας είναι δεδομένη, αλλά δεν οφείλεται μόνο στη εξαιρετικά γευστικά και ανώτερης ποιότητας προϊόντα του. Η προσεκτική επιλογή των πρώτων υλών καθώς και η προσήλωση στην ποιότητα και την ασφάλεια τροφίμων την έχει οδηγήσει στην κορυφή και αναγνωρίζεται όχι μόνο από το ευρύ κοινό αλλά και από τους επιστήμονες του κλάδου των τροφίμων όπως φάνηκε στα Food Experts’ Awards 2023, όπου κυριολεκτικά σάρωσε με 4 Gold βραβεία στην ασφάλεια τροφίμων, στην ακεραιότητα προϊόντων, στην άρτια εκπαίδευση εργαζομένων και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Για αυτή τη σημαντική επιτυχία αλλά και για τον λόγο συμμετοχής στα FEA 2023, μίλησε στο Cibum η Compliance & Training Director της Γρηγόρης Μαργαρίτα Λεβαντή. Σύμφωνα με την κ. Λεβαντή η διεκδίκηση ενός βραβείου FEA, σημαίνει ότι η δουλειά της εταιρείας αξιολογείται θετικά και από τους ειδικούς της επιστήμης τροφίμων που απαρτίζουν την επιτροπή των FEA, αναγνωρίζεται και αποκτά αξιοπιστία. «Το ότι διακριθήκαμε σε αυτές τις 4 κατηγορίες FEA, προσφέρει σημαντική αναγνώριση στις προσπάθειες των ομάδων, ενισχύει το ηθικό των εργαζομένων και αναδεικνύει τη δέσμευσή μας στην κουλτούρα ασφάλειας τροφίμων» τόνισε.
Θεμελιώδης Αρχή η ασφάλεια τροφίμων
Το χρυσό βραβείο στην κατηγορία Food Safety Culture Stand Out έδειξε ότι η νοοτροπία ασφάλειας τροφίμων για τον Γρηγόρη είναι θεμελιώδης αρχή. Η νοοτροπία ασφάλειας τροφίμων βρίσκεται “στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας” είπε η Διευθύντρια Συμμόρφωσης & Εκπαίδευσης του Γρηγόρη και τόνισε στο Cibum: «Γι αυτό έχουμε αναπτύξει προγράμματα και διαδικασίες, με στόχο τη θετική επίδραση στην συμπεριφορά των εργαζομένων κάθε επιπέδου και κάθε τμήματος, που συμβάλλουν στην ασφάλεια των τροφίμων. Η αμφίδρομη επικοινωνία είναι ένα βασικό εργαλείο ενημέρωσης που χρησιμοποιούμε. Επίσης, έχουμε αναπτύξει βασικές διαδικασίες, όπως η διαχείριση παραπόνων, η παρακολούθηση της Νομοθεσίας, η εκπαίδευση των εργαζομένων, η έγκριση νέου προϊόντος, η διαχείριση προϊοντικών αποκλίσεων στις οποίες έχουμε «προσθέσει» δικλείδες ασφαλείας μέσω τεχνολογικών συστημάτων». Με όλους αυτούς τους τρόπους η Γρηγόρης ενισχύει διαρκώς την ανάπτυξη, τη διατήρηση και τη συνεχή βελτίωση της κουλτούρας για την ασφάλεια των τροφίμων σε όλα τα επίπεδα του οργανισμού.
“Ηθικά” τρόφιμα σχεδιασμένα για να καλύψουν τις ανάγκες των πελατών, αλλά και των franchisee
Και στην κατηγορία Food Product Integrity Stand Out η εταιρεία κέρδισε Gold FEA. Όπως είπε η κ. Λεβαντή, στόχος δεν είναι πλέον μόνο η ασφάλεια και η σταθερή ποιότητα των προϊόντων με σκοπό να καλύψει τις προσδοκίες του πελάτη.
«Τα προϊόντα πλέον σχεδιάζονται με γνώμονα να ταιριάζουν στις αξίες και στο lifestyle του πελάτη. Παράλληλα, επειδή πελάτης μας είναι και ο συνεργάτης franchisee, η ανάπτυξη των προϊόντων γίνεται με γνώμονα την ομαλή ενσωμάτωσή τους στη λειτουργία του καταστήματος. Η ισορροπία μεταξύ αυτών των συνιστωσών είναι σημαντικός παράγοντας κατά την ανάπτυξη νέων προϊόντων. Και φυσικά, γίνονται πολλές ενέργειες πλαισιώνοντας αυτό που λέμε “ηθικά τρόφιμα”, με ενέργειες no food waste, CSR, προστασία του περιβάλλοντος, well-being επιλογές για πιο σωστές διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών, risk assessments για τον μετριασμό των κινδύνων και ενέργειες πρόληψης για το Food fraud».
Στο επίκεντρο η άρτια εκπαίδευση των εργαζομένων
Δικαίως η Γρηγόρης διακρίθηκε και στην κατηγορία Excellent Food Related Training Scheme με την κ. Λεβαντή να ηγείται των προγραμμάτων εκπαίδευσης. Η κ. Λεβαντή αποκάλυψε πως το σημαντικότερο κριτήριο που κάνει την αλυσίδα να διαφοροποιείται στην αγορά είναι η επένδυση σε συστήματα τεχνολογίας και στον τομέα της εκπαίδευσης.
«Η εκπαίδευση αποτελεί τη θεμέλιο λίθο για τον Γρηγόρη, καθώς καθορίζει τη σωστή στελέχωση του καταστήματος και συνεπώς την άριστη λειτουργία του. Η CRM πλατφόρμα που μας συνδέει άμεσα με όλους τους εργαζομένους σε όλη την επικράτεια και το εξωτερικό, επιτρέπει στον εργαζόμενο να έχει άμεση πρόσβαση στη γνώση και να αλληλοεπιδρά μαζί μας από το κινητό του. Σε ένα τόσο μεγάλο δίκτυο καταστημάτων με χιλιάδες εργαζόμενους που εναλλάσσονται τακτικά, τα τεχνολογικά συστήματα διασφαλίζουν αμεσότητα και αποτελεσματικότητα στην εκπαίδευση και πληροφόρηση των ανθρώπων»
Συνεχής ποιοτικός έλεγχος και αξιολόγηση προμηθευτών
Το τέταρτο βραβείο FEA που κατέκτησε η Γρηγόρης, ήταν το Leading Private Label Food Protocol. Όπως είπε η Compliance & Training Director της Γρηγόρης, η τήρηση αυστηρού food protocol σε όλη την διάρκεια ζωής του προϊόντος, η ενδελεχής έρευνα για συμμόρφωση με τη Νομοθεσία, ο συνεχής ποιοτικός έλεγχος, η στενή παρακολούθηση και η τακτική αξιολόγηση προμηθευτών, καθώς και η επιθεώρηση των καταστημάτων είναι οι βασικοί πυλώνες σταθερής ποιότητας των προϊόντων στην αγορά.
«Η μακρόχρονη εμπειρία μας, έχει «κλείσει» τυχόν κενά στις διαδικασίες και, ως εκ τούτου ο κάθε εργαζόμενος εργάζεται με συγκεκριμένο πρωτόκολο, και συγκεκριμένα κριτήρια, για να προσφέρουμε στην αγορά το προϊόν έτσι όπως αρχικά σχεδιάστηκε. Με σταθερά χαρακτηριστικά στη διάρκεια του χρόνου, ικανοποιώντας στο έπακρο τις προσδοκίες των καταναλωτών».
Όσο για το όραμα της εταιρείας είναι πολύ απλό αλλά κορυφαίο σύμφωνα με την κ. Λεβαντή. «Θέλουμε να μεταδίδουμε καθημερινά το χαμόγελο σε όλο τον κόσμο με τον καφέ, τις γεύσεις και τη φιλοξενία μας».