Ο ισχυρισμός “100% χυμός φρούτων” είναι ισχυρισμοί είναι παραπλανητικός, ειδικά όταν το κύριο συστατικό είναι το νερό και το περιεχόμενο φρούτων υπάρχει μόνο σε περιορισμένες συγκεντρώσεις.
Απαγόρευση στη χρήση του όρου «100% χυμοί φρούτων» στις ετικέτες και τις διαφημίσεις για συμπυκνωμένους χυμούς, επέβαλε η Αρχή Ασφάλειας και Προτύπων Τροφίμων της Ινδίας (FSSAI) σε όλους τους εγχώριους υπεύθυνους επιχειρήσεων τροφίμων (FBO). Οι λιανοπωλητές έχουν περιθώριο έως την 1η Σεπτεμβρίου, που έχει οριστεί ως ημερομηνία συμμόρφωσης, προκειμένου να εξαντληθούν όλα τα υπάρχοντα προεκτυπωμένα υλικά συσκευασίας με αυτό τον ισχυρισμό.
Η δέσμευση του FSSAI για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας ενισχύεται μέσω της ρύθμισης και της εποπτείας των προτύπων ασφάλειας των τροφίμων. Το ινδικό Υπουργείο Υγείας και Οικογενειακής Πρόνοιας, σε δήλωση, ανέφερε: «Έχει υποπέσει στην αντίληψη της FSSAI ότι αρκετοί FBO εμπορεύονται με ανακριβή τρόπο διάφορους τύπους ανασυσταθέντων χυμών φρούτων ισχυριζόμενοι ότι είναι 100% χυμοί φρούτων. «Μετά από ενδελεχή εξέταση, η FSSAI κατέληξε στο συμπέρασμα ότι, σύμφωνα με τους Κανονισμούς για την Ασφάλεια και τα Πρότυπα Τροφίμων (Διαφήμιση και Αξιώσεις) του 2018, δεν υπάρχει πρόβλεψη για την υποβολή αξίωσης «100%».
Όπως επισημαίνεται, τέτοιοι ισχυρισμοί είναι παραπλανητικοί, ειδικά όταν το κύριο συστατικό είναι το νερό και το περιεχόμενο φρούτων υπάρχει μόνο σε περιορισμένες συγκεντρώσεις. Οι κανονισμοί της FSSAI απαιτούν να αναφέρεται ξεκάθαρα ο όρος «ανασυσταθείς» στην ετικέτα εάν ο χυμός παρασκευάζεται από νερό και συμπυκνώματα φρούτων ή πολτό. Επιπλέον, η FSSAI υπενθύμισε στους FBO ότι πρέπει να τηρούν τα πρότυπα για τους χυμούς φρούτων, όπως περιγράφονται στον Κανονισμό για την Ασφάλεια και τα Πρότυπα Τροφίμων (Food Products Standards & Food Additives), 2011. Αυτό περιλαμβάνει την επισήμανση προϊόντων σύμφωνα με τους Κανονισμούς για την Ασφάλεια και τα Πρότυπα Τροφίμων (Ετικέτα και εμφάνιση), 2020. Εάν ένα προϊόν περιέχει πρόσθετες θρεπτικές γλυκαντικές ουσίες που υπερβαίνουν τα 15 g ανά κιλό, πρέπει να φέρει την ένδειξη «ζαχαρούχος χυμός».
https://www.packaging-gateway.com/news/fssai-fruit-labelling-fbo/?cf-view