Η ρωσική βότκα υφίσταται το μεγαλύτερο βάρος των μποϊκοτάζ μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, σύμφωνα με αναλυτές.
Στις αρχές του μήνα η αμερικανική κυβέρνηση ζήτησε από τους λιανοπωλητές να σταματήσουν να πωλούν βότκα ρωσικής παραγωγής με αποτέλεσμα ακόμα και ιδιοκτήτες εστιατορίων που είχαν απόθεμα να την πετάνε στην αποχέτευση. Αυτό βέβαια αποτελεί καθαρά συμβολική κίνηση καθώς οι βότκες ρωσικής παραγωγής ανέρχονται σε μόλις 18,5 εκατομμύρια δολάρια ενώ η συνολική εισαγωγή βότκας στις ΗΠΑ ανέρχεται σε 1,4 δισ δολάρια.
Όμως σύμφωνα με την GlobalData αυτές οι κυρώσεις άρχισαν να βλάπτουν την αναγνώριση της επωνυμίας των Ρώσων προμηθευτών, ενώ παράλληλα δίνουν ώθηση σε άλλους παραγωγούς. Για παράδειγμα τα μπαρ άρχισαν να αφαιρούν το κοκτέιλ Moscow Mule από τον κατάλογο προς όφελος άλλων αλκοολούχων ποτών.
Η Carmen Bryan, αναλύτρια καταναλωτών στην GlobalData, δήλωσε πως η αφοσίωση στην επωνυμία επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την ευθυγράμμιση με τις αξίες κάποιου. Αυτό θέτει τις ρωσικές μάρκες βότκας σε επισφαλή θέση, καθώς η παρατεταμένη σύγκρουση όχι μόνο θα βλάψει τις άμεσες πωλήσεις, αλλά μπορεί επίσης να προκαλέσει μόνιμη απογοήτευση έναντι των ρωσικών προϊόντων μακροπρόθεσμα.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της GlobalData, το 41% των ανθρώπων παγκοσμίως συμφωνούν πλήρως ή κάπως ότι θα μποϊκοτάρουν μια επωνυμία που δεν ευθυγραμμίζεται με τις προσωπικές τους πεποιθήσεις ή αξίες και το 51% είναι πιο πιστοί σε μάρκες που υποστηρίζουν κοινωνικούς σκοπούς και ανθρώπινα δικαιώματα.
Τα πάνω κάτω
Η κρίση στην Ουκρανία, που έχει συγκλονίσει τον κόσμο, έχει προκαλέσει και άλλες αλλαγές στην αγορά ποτών, καθώς οι ζυθοποιίες στην Ουκρανία σταμάτησαν την παραγωγή μπύρας και άρχισαν να φτιάχνουν μολότοφ τις οποίες διανέμουν στους άμαχους για να αντιμετωπίσουν τα Ρωσικά στρατεύματα.
Τα ευρήματα της GlobalData κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι εάν η κατάσταση κλιμακωθεί, μπορεί να οδηγήσει σε αναμόρφωση των ευρωπαϊκών αλυσίδων εφοδιασμού, δημιουργώντας πιο τοπική παραγωγή τόσο στη Ρωσία όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη καθώς οι εταιρείες αποχωρούν από τη ζώνη σύγκρουσης, καθώς και σε αύξηση του εμπορίου με χώρες της Ασίας.
Η παγκόσμια κατηγορία βότκας αποτιμήθηκε σε 75,7 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το 2020, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο 11,3% της παγκόσμιας αξίας οινοπνευματωδών ποτών, καθιστώντας την, την τρίτη μεγαλύτερη κατηγορία αλκοολούχων ποτών, μετά το ρούμι και το ουίσκι.
Πηγή: ThedrinkBusiness