Τι έδειξε μελέτη της ICAP CRIF για τον κλάδο των τυποποιημένων μπισκότων, κρουασάν και αλμυρών σνακ.
Πτώση σημείωσε η εγχώρια κατανάλωση των τυποποιημένων μπισκότων (-3,0%) και κρουασάν (-1,4%) το 2021 σε σχέση με το 2020, ενώ μικρή άνοδο της τάξης του 1,3% παρουσίασε η εγχώρια κατανάλωση των αλμυρών σνακ το ίδιο χρονικό διάστημα. Αυτά αποτελούν ορισμένα βασικά ευρήματα μελέτης της ICAP CRIF για τον κλάδο των τυποποιημένων μπισκότων, κρουασάν και αλμυρών σνακ.
Ελαφρά μείωση στα τυποποιημένα μπισκότα
Επιπλέον, όπως ανέφερε η Senior Manager της Διεύθυνσης Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP, Ελένη Δεμερτζή, ο όγκος της εγχώριας φαινομενικής κατανάλωσης μπισκότων εμφάνισε ελαφρά άνοδο την τριετία 2018-2020, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 3%, ενώ το 2021 μειώθηκε περίπου κατά 3%.
Για τα τυποποιημένα κρουασάν αξίζει να σημειωθεί πως δεν πραγματοποιούνται εισαγωγές, καθώς σε πολλές χώρες της Ευρώπης το κρουασάν διατίθεται κυρίως σε νωπή (φρέσκια) μορφή από αρτοποιεία, ζαχαροπλαστεία κ.α. Μέρος της εγχώριας παραγωγής διατίθεται στο εξωτερικό, με την εξαγωγική επίδοση του κλάδου να κυμαίνεται περίπου στο 21% την περίοδο 2020- 2021.
Μείωση στην κατανάλωση και στα τυποποιημένα κρουασάν
Ο Παναγιώτης Μανέτας, Σύμβουλος της Διεύθυνσης Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP CRIF και επιμελητής της μελέτης, σημειώνει πως η εγχώρια κατανάλωση των τυποποιημένων κρουασάν αυξήθηκε την περίοδο 2018-2019, ενώ την επόμενη διετία (2020-2021) παρουσίασε πτώση με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής της τάξης του -4%.
Άνοδος στην κατανάλωση των αλμυρών σνακ
Ομοίως, ο παραγωγικός τομέας των αλμυρών σνακ αποτελείται από λίγες, μεγάλου μεγέθους βιομηχανικές μονάδες, καθώς και μερικές εισαγωγικές εταιρείες. Η ζήτηση για τυποποιημένα αλμυρά σνακ καλύπτεται κυρίως από τα εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα, με την εισαγωγική διείσδυση του κλάδου να διαμορφώνεται σε 27% την διετία 2020-2021 και την εξαγωγική επίδοση να υπολογίζεται στο 21% περίπου το ίδιο χρονικό διάστημα.
Η εγχώρια κατανάλωση αλμυρών σνακ (τσιπς & μορφοποιημένων) ακολούθησε ανοδική πορεία την τριετία 2018-2020 με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 4%. Η τάση αυτή συνεχίστηκε και το 2021 σημειώνοντας μικρή άνοδο κατά 1,3%.
Η πανδημία, παρά τις τεράστιες μεταβολές που προκάλεσε στην οικονομία, δεν επηρέασε αρνητικά την εγχώρια αγορά των τυποποιημένων μπισκότων και αλμυρών σνακ, σε αντίθεση με την αγορά των κρουασάν η οποία εμφάνισε πτώση.
Διαβάστε όλα τα αποτελέσματα της έρευνας εδώ.