Η Αμερικανική Επιτροπή Εμπορίου μηνύει τη Southern Glazer’s για παράνομες διακρίσεις τιμών.
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC) μήνυσε την Πέμπτη τον μεγαλύτερο διανομέα κρασιού και οινοπνευματωδών ποτών στις ΗΠΑ, λέγοντας ότι κάνει παράνομες διακρίσεις εις βάρος των μικρών και ανεξάρτητων επιχειρήσεων.
Η Southern Glazer’s Wine and Spirits δεν παρέχει στα μικρότερα καταστήματα πρόσβαση σε εκπτώσεις και εκπτώσεις που λαμβάνουν οι μεγαλύτερες αλυσίδες, θέτοντας τα μικρότερα καταστήματα σε ανταγωνιστικό μειονέκτημα, ισχυρίστηκε η FTC στην αγωγή που κατέθεσε στην Καλιφόρνια.
«Όταν οι τοπικές επιχειρήσεις συμπιέζονται εξαιτίας αθέμιτων πρακτικών τιμολόγησης που ευνοούν τις μεγάλες αλυσίδες, οι Αμερικανοί βλέπουν λιγότερες επιλογές και πληρώνουν υψηλότερες τιμές – και οι κοινότητες υποφέρουν», δήλωσε η πρόεδρος της FTC Lina Khan.
Η εταιρεία Southern Glazer’s με έδρα το Μαϊάμι χαρακτήρισε την αγωγή «τόσο λανθασμένη όσο και νομικά εσφαλμένη».
«Οι διανομείς αλκοόλ αντιμετωπίζουν πολυάριθμους κανονισμούς που υπαγορεύουν τον τρόπο με τον οποίο ανταγωνίζονται και μπορούν να τιμολογούν και να κάνουν εκπτώσεις στα προϊόντα τους, και η Southern Glazer’s συμμορφώνεται με αυτές τις νομικές απαιτήσεις», δήλωσε η εταιρεία. «Η Southern Glazer’s αμφισβητεί σθεναρά τους ισχυρισμούς της FTC και θα υπερασπιστεί σθεναρά τον εαυτό της σε αυτή τη δίκη».
Η Southern Glazer’s είναι μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές εταιρείες στις ΗΠΑ, με έσοδα 26 δισεκατομμυρίων δολαρίων από πωλήσεις κρασιού και αλκοολούχων ποτών σε πελάτες λιανικής το 2023, σύμφωνα με την FTC. Διανέμει μία στις τρεις φιάλες κρασιού και οινοπνευματωδών ποτών στις ΗΠΑ και εξυπηρετεί εμπορικούς πελάτες όπως η Total Wine, η Costco και η Kroger.
Σύμφωνα με την FTC, η Southern Glazer’s προσέφερε επανειλημμένα εκπτώσεις ποσότητας και εκπτώσεις σε μεγάλους αγοραστές που δεν δικαιολογούνται από τη διαφορά στο κόστος διανομής των προϊόντων. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η Southern Glazer’s έχει χρεώσει σημαντικά υψηλότερες τιμές για την πώληση πανομοιότυπων φιαλών κρασιού και οινοπνευματωδών ποτών σε ανεξάρτητους λιανοπωλητές από ό,τι σε μεγάλες αλυσίδες που βρίσκονται μόλις λίγα τετράγωνα μακριά.
Η Southern Glazer’s δεν ενημερώνει επίσης τους μικρότερους λιανοπωλητές για τις εκπτώσεις ποσότητας, τις εκπτώσεις και άλλες ειδικές προσφορές που είναι διαθέσιμες στις μεγαλύτερες αλυσίδες, ακόμη και όταν τα μικρότερα καταστήματα θα μπορούσαν να συμμετάσχουν στις προσφορές, ισχυρίστηκε η FTC.
Η FTC ζητά ασφαλιστικά μέτρα στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ για την Κεντρική Περιφέρεια της Καλιφόρνιας για την απαγόρευση περαιτέρω διακρίσεων ως προς τις τιμές.