Η εταιρεία Zappar λάνσαρε την τεχνολογία Zapvision, με στόχο το να παρέχει πρόσβαση των πληροφοριών των προϊόντων ακόμα και σε άτομα με μειωμένη ή καθόλου όραση.
Η τεχνολογία προσφέρει ολοένα και πιο αυξημένες δυνατότητες σε άτομα με αναπηρία ή την απώλεια κάποιας αίσθησης, όπως είναι η ακοή και η όραση. Κατά τη διάρκεια μιας έκθεσης νέων τεχνολογιών στις ΗΠΑ, η εταιρεία Zappar παρουσίασε μια καινοτόμο προσαρμογή της τεχνολογίας QR, η οποία βοηθά άτομα με προβλήματα όρασης να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες των προϊόντων κατά τις αγορές τους.
Η τεχνολογία πίσω από το Zapvision
Πρόκειται για μια τεχνολογία σάρωσης και τύπο κώδικα QR που μπορεί να σαρωθεί εξ αποστάσεως και προσαρμόζεται στις ρυθμίσεις προσβασιμότητας smartphone για εγγενείς εφαρμογές. Αυτοί οι «κώδικες QR D3», μπορούν να σαρωθούν σε απόσταση μεγαλύτερη από 115 εκατοστά, η οποία υπερβαίνει, σύμφωνα με την εταιρεία, την απόσταση ενός κανονικό κωδικό QR, αναφέρει η ιστοσελίδα PackingEurope.
Αυτή η καινοτομία Zapvision, μπορεί εύκολα και οικονομικά να ενσωματωθεί από τις διάφορες εταιρείες. H τεχνολογία AR θα λειτουργεί σε οποιαδήποτε εφαρμογή προσβασιμότητας που διαθέτει το Zapvision SDK (μια εφαρμογή Zapvision δωρεάν για λήψη θα είναι διαθέσιμη από το τέταρτο τρίμηνο του 2022 σε iOS και Android) μέσω της λειτουργίας κάμερας. Το Zapvision SDK θα είναι διαθέσιμο δωρεάν για οποιονδήποτε προγραμματιστή να το ενσωματώσει στις υπάρχουσες εφαρμογές του.
Με τη νέα αυτή λύση, οι πελάτες με μειωμένη όραση μπορούν να ψωνίζουν, έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να βρίσκουν τα προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ και πρόσβαση σε ζωτικής σημασίας πληροφορίες για προϊόντα, τιμές και επωνυμίες σε πραγματικό χρόνο.
Πώς να χρησιμοποιήσει κανείς το Zapvision
Οι καταναλωτές μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Zapvision με το να στρέψουν την κάμερα προς το προϊόν και σε απόσταση περίπου 1,1 μέτρων. Έπειτα, η εφαρμογή θα ανακοινώνει την κατηγορία του προϊόντος και πληροφορίες για αυτό, χρησιμοποιώντας ήχο. Μπορεί να ανιχνεύσει πολλούς κωδικούς ταυτόχρονα στην προβολή της κάμερας, επιτρέποντας την εύκολη επιλογή του προϊόντος. Αυτό το ενιαίο σχήμα κωδικών μπορεί να εξυπηρετήσει τόσο το κοινό με μερική όραση όσο και το κοινό με όραση. Για όσους έχουν την όρασή τους, ο κωδικός παραπέμπει και σε ιστοσελίδες για περισσότερες πληροφορίες για την εκάστοτε επωνυμία.
Ένα βήμα προς την ελαχιστοποίηση του αποκλεισμού των ανθρώπων με μερική ή καθόλου όραση
Ο Διευθύνων σύμβουλος της Zappar παρουσίασε την εφαρμογή ως μια καλή ευκαιρία να επιτραπεί σε όλες τις επωνυμίες και τους λιανοπωλητές CPG σε όλο τον κόσμο, οι οποίοι ήδη υιοθετούν κωδικούς QR στη συσκευασία και τις πινακίδες τους, να βελτιώσουν απλά και οικονομικά τη ζωή 100 εκατομμυρίων ανθρώπων. Μπορεί, βέβαια, να μη λύνει όλα τα προβλήματα για τους ανθρώπους με μειωμένη όραση ή απώλεια όρασης, αλλά είναι ένα βήμα για να μην αισθάνονται αποκλεισμένοι κάνοντας απλά τα καθημερινά τους ψώνια.