Οι αριθμοί που έχουν θορυβήσει τις εταιρείες.
Η Nestlé, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες τροφίμων και ποτών στον κόσμο, σόκαρε πρόσφατα τη Wall Street αποκαλύπτοντας μεγάλη πτώση των πωλήσεων φέτος δηλώνοντας ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 2,4% για το εννεάμηνο έως το τέλος Σεπτεμβρίου.
Για μια εταιρεία αυτής της κλίμακας, μια τέτοια μείωση ισοδυναμεί με δεκάδες εκατομμύρια βάζα καφέ, σακουλάκια τροφής για κατοικίδια ζώα και πίτσες που οι Αμερικανοί έχουν αφήσει στα ράφια και στους καταψύκτες.
«Η αντίληψη των καταναλωτών παντού, αλλά ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, είναι ότι οι τιμές των τροφίμων είναι υψηλές», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nestlé Laurent Freixe σε συνέντευξή του στη Wall Street Journal.
Η Nestlé δήλωσε ότι έχει ήδη δει τις τιμές να μειώνονται κατά 1% στα αμερικανικά προϊόντα της τους τελευταίους μήνες. Το καταναλωτικό κοινό προτιμά φθηνότερες μάρκες, ή μάρκες καταστημάτων και μειώνουν διαρκώς την ποσότητα που αγοράζουν.
Ομοίως, η ανταγωνίστρια PepsiCo, η οποία παράγει αναψυκτικά και σνακ με εμπορικά σήματα όπως τα Lay’s, δήλωσε ότι οι δικές της αυξήσεις τιμών και τα μικρότερα μεγέθη συσκευασίας οδήγησαν σε πτώση των πωλήσεων.
«Τα αδύναμα αποτελέσματα πωλήσεων της Nestlé υπογραμμίζουν το βαθμό στον οποίο οι καταναλωτές εξακολουθούν να αντιδρούν στις υψηλότερες τιμές», δήλωσε ο ειδικός λιανικής Neil Saunders από την Global Data. «Τα τελευταία δύο χρόνια, ο πληθωρισμός ήταν τρελός και, ως αποτέλεσμα, οι άνθρωποι άλλαξαν τις αγοραστικές τους συνήθειες».