Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
22.8 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ο Veganuary ξεκίνησε: Πάρτε θέση και αλλάξτε τις διατροφικές σας συνήθεις για 31 ημέρες

ΑρχικήΝέαΟ Veganuary ξεκίνησε: Πάρτε θέση και αλλάξτε τις διατροφικές σας συνήθεις για 31 ημέρες
spot_img

Ποια νέα προϊόντα λανσάρουν στις αγορές οι εταιρείες για να προσελκύσουν τους  χορτοφάγους.

Της Χριστίνας Κοψίνη

Συγχωνεύστε τις δύο λέξεις:  vegan+January και  θα κατανοήσετε πώς δημιουργήθηκε ο νεολογισμός   Veganuary (ή χορτοφαγικος Γενάρης, σε ελεύθερη μετάφραση). Νεολογισμός που έδωσε το όνομα στην καμπάνια για την  απόλυτης χορτοφαγία και τις 31 ημέρες του Ιανουαρίου.

Η καμπάνια ξεκίνησε το 2014 στην Βρετανία από τους διοργανωτές της, Matwew Glover and Jane Land, ως μία ακόμη προσπάθεια προστασίας του  πλανήτη και ενσωματώθηκε αμέσως από την αγορά με ένα κύμα νέων φυτικών προϊόντων στις προθήκες του λιανεμπορίου.

Σύμφωνα με τους διοργανωτές η περσινή καμπάνια προσέλκυσε 1.560 νέα φυτικά διατροφικά προϊόντα και είδη μενού, με  τους συμμετέχοντες από σχεδόν όλες τις χώρες του κόσμου να υπογράφουν ότι δεσμεύονται σε χορτοφαγία 31 ημερών. Η έρευνα καταναλωτικών τάσεων του Innova Market Insights για το 2023  δείχνει ότι οι καταναλωτές κατατάσσουν την προστασία του πλανήτη, παγκοσμίως, ως τον δεύτερο σημαντικότερο λόγο για την υιοθέτηση της φυτικής διατροφής.   

Αλλά ποιο είναι το αποτύπωμα του Veganuary στον πλανήτη;

Οι διοργανωτές της εκστρατείας   υποστηρίζουν ότι κατά τη διάρκεια των 31 ημερών, εξοικονομούνται 207.680 μετρικοί τόνοι CO2, που ισοδυναμούν με τα καυσαέρια από 2,4 εκατομμύρια πτήσεις από το Λονδίνο στο Παρίσι. Επιπλέον, 6,7 εκατομμύρια ζώα σώζονται και 12,4 εκατομμύρια λίτρα νερού εξοικονομούνται.

Η σημαντικότερη επίπτωση αφορά την αύξηση των χορτοφάγων κι άρα των σχετικών προϊόντων χορτοφαγικής διατροφής

Σύμφωνα με στοιχεία από τους διοργανωτές του Veganuary, το 83% των συμμετεχόντων που δεν ήταν vegan όταν εγγράφηκαν για να συμμετέχουν στην πρόκληση παρέμειναν μόνιμα χορτοφάγοι ή μείωσαν στο μισό την πρόσληψη προϊόντων ζωικής προέλευσης.

Κι αυτά τα ποσοστά δεν αφήνουν ανεπηρέαστη την βιομηχανία και την αγορά τροφίμων. Παρότι οι προβλέψεις για την αύξηση των υποκατάστατων κρέατος δείχνουν σημάδια επιβράδυνσης εν μέσω του ταραχώδους μακροοικονομικού περιβάλλοντος, με προβλεπόμενη ανάπτυξη φέτος 7% – σε σύγκριση με προηγούμενα κέρδη σε διψήφια επίπεδα 14% το 2018, οι εταιρείες κάνουν άλματα προς τον βιγκανισμό.

Νέα υποκατάστατα κρέατος και φυτικές… πρωτείνες

  • Ήδη η  Βurger King λανσάρει τη σειρά Bakon King αυτόν τον μήνα χρησιμοποιώντας το vegan τυρί και το μπέικον της Violife. «Στόχος μας  να φτάσουμε σε ένα μενού χωρίς κρέας κατά 50% έως το 2030», λέει η Katie Evans, διευθύντρια μάρκετινγκ της Burger King UK.
  • Η McDonald’s UK & Ireland  προγραμματίζει να  διπλασιάσει τη χρήση των μπιφτεκιών Beyond Meat, σερβίροντας δύο μπιφτέκια στην προσφορά Double McPlant.
  • Το Beyond Meat θα είναι επίσης παρόν στο vegan πρωινό σάντουιτς των Starbucks. Η αλυσίδα καφέ προσφέρει επίσης vegan λιχουδιές αρτοποιίας, σάντουιτς, σοκολάτα και σνακ στο μενού της αυτόν τον Ιανουάριο.
  • Η Heinz λανσάρει τα κονσερβοποιημένα φασόλια και λουκάνικα φυτικής προέλευσης και μια κρέμα από σούπα ντομάτας, προϊόντα, τα οποία  σύμφωνα με τον διευθυντή της ,Manel Jordão «βρίσκονται υπό παραγωγή εδώ και αρκετά χρόνια».
  • Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Aldi πολλαπλασιάζει τη φυτική γκάμα για το Veganuary, με τα καταστήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο να προσφέρουν 110 vegan προϊόντα. Η εταιρεία λανσάρει οκτώ υποκατάστατα κρέατος – από χοιρινό, κοτόπουλο, βοδινό και πάπια – και τρεις εναλλακτικές προσφορές θαλασσινών.
  • Η Waitrose   λανσάρει το φυτικό chorizo της Heura σε 200 καταστήματα.
  •  Η Morrison’s προτείνει  κοτόπουλο φυτικής προέλευσης από την Tindle

Πηγές:

foodingredientsfirts.com

The guardian

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

spot_img

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Πλαστικά καλαμάκια: Ποιος κοροϊδεύει ποιον; – Της Άννας Λεκατσά*

Επέμβαση διάσωσης του πλανήτη ξεκινώντας από τα πλαστικά καλάμια: "Η εγχείρηση πέτυχε αλλά ο ασθενής πέθανε..."

Ο κίνδυνος για την υγεία των καταναλωτών από απάτη τροφίμων – Περίπτωση χρήσης θειωδών στο κρέας

Διαχείριση κινδύνου παράνομης χρήσης θειωδών αλάτων σε παρασκευάσματα κρέατος.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα