Το Συμβούλιο συμφωνεί σε νέους κανόνες για την ενίσχυση των προτύπων εκπομπών CO2 για επαγγελματικά οχήματα.
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο κατέληξε σε συμφωνία («γενική προσέγγιση») σχετικά με πρόταση ενημέρωσης και ενίσχυσης του κανονισμού για τα πρότυπα εκπομπών CO2 για βαρέα επαγγελματικά οχήματα συμπεριλαμβανομένων των μικρότερων φορτηγών και των ρυμουλκούμενων. Στόχος της πρότασης είναι η περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO₂ στον τομέα των μεταφορών και η εισαγωγή νέων στόχων για το 2030, το 2035 και το 2040. Οι νέοι κανόνες θα συμβάλουν στην επίτευξη των φιλοδοξιών της ΕΕ για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Η πρόταση στοχεύει επίσης να ενθαρρύνει ένα αυξανόμενο μερίδιο οχημάτων μηδενικών εκπομπών στον στόλο βαρέων επαγγελματικών οχημάτων σε επίπεδο ΕΕ, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι διατηρούνται και ενισχύονται η καινοτομία στον τομέα και η ανταγωνιστικότητά του.
Η γενική προσέγγιση θα χρησιμεύσει ως εντολή για διαπραγματεύσεις με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σχετικά με την τελική μορφή της νομοθεσίας. Το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων θα πρέπει να εγκριθεί επίσημα από το Συμβούλιο και το Κοινοβούλιο.
Πεδίο εφαρμογής του κανονισμού
Η πρόταση διευρύνει το πεδίο εφαρμογής του κανονισμού ώστε σχεδόν όλα τα νέα βαρέα οχήματα με πιστοποιημένες εκπομπές CO₂ – συμπεριλαμβανομένων των μικρότερων φορτηγών, των αστικών λεωφορείων, των πούλμαν και των ρυμουλκούμενων – να υπόκεινται σε στόχους μείωσης των εκπομπών.
Μια εξαίρεση από τους στόχους μείωσης του CO₂ που ορίζονται στον κανονισμό θα ισχύει για τους κατασκευαστές μικρού όγκου και για τα οχήματα που χρησιμοποιούνται για εξόρυξη, δασοκομία και γεωργία. σε οχήματα για χρήση από τις ένοπλες δυνάμεις και τις πυροσβεστικές υπηρεσίες· σε οχήματα για χρήση στην πολιτική προστασία, τη δημόσια τάξη και την ιατρική περίθαλψη· και σε επαγγελματικά οχήματα όπως απορριμματοφόρα.
Τα κράτη μέλη τροποποίησαν τον ορισμό του «βαρέος επαγγελματικού οχήματος μηδενικών εκπομπών» μειώνοντας περαιτέρω το προτεινόμενο όριο, το οποίο εξακολουθεί να καλύπτει τα οχήματα με καύσιμα υδρογόνου. Επιπλέον, τα κράτη μέλη πρόσθεσαν μια υποομάδα οχημάτων για να συμπεριλάβουν φορτηγά έξτρα βαρέως συνδυασμού (EHC) προκειμένου να ληφθούν καλύτερα υπόψη τα χαρακτηριστικά τους, μεταξύ άλλων όσον αφορά την ενεργειακή τους απόδοση.