Όσο και αν φαντάζει παράξενο αλλά περιμένουν οι Millennials, άλλα οι Baby Boomers, άλλα οι Gen Z και οι Gen X και άλλα η βιομηχανία τροφίμων από τις δεσμεύσεις για βιωσιμότητα.
Οι γενιές καταναλωτών διαφέρουν μεταξύ τους σε αρκετούς τομείς που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα. Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από την innovamarketinsights, οι νέοι ενήλικες αγοραστές Gen Z ανησυχούν για τη βιωσιμότητα του πλανήτη στα προϊόντα που αγοράζουν, οι Millennials αναμένουν από τις εταιρείες να πρωτοστατήσουν σε δράσεις αειφορίας, όπως η μείωση της αποψίλωσης των δασών και η υποστήριξη της ευημερίας των ζώων, οι καταναλωτές Gen X δίνουν προτεραιότητα στη σπατάλη τροφίμων και της ρύπανσης, και οι Baby Boomers νοιάζονται για τα τοπικά προϊόντα και τη μείωση των χιλιομέτρων τροφίμων.
Οι καταναλωτές στις αναπτυσσόμενες χώρες ανησυχούν περισσότερο από τους καταναλωτές στις ΗΠΑ ή την Ευρώπη για τον κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο αυτού που αγοράζουν ή κάνουν. Επιπλέον, ένας στους πέντε καταναλωτές που ερωτήθηκαν στις ΗΠΑ, το υψηλότερο ποσοστό από οποιαδήποτε χώρα, δεν ανησυχεί ή δεν ανησυχεί πολύ για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αγορών του.
Οι εταιρείες χρησιμοποιούν ισχυρισμούς για συσκευασίες τροφίμων και ποτών ως βασικό όχημα για να γνωστοποιήσουν τη δέσμευσή τους για βιωσιμότητα. Η πλειονότητα των ισχυρισμών αφορά την ίδια τη συσκευασία, με γλώσσα όπως η ανακυκλώσιμη συσκευασία, η βιοαποικοδομήσιμη, η κομποστοποίηση, η φιλική προς το περιβάλλον συσκευασία και η ελαχιστοποίηση των απορριμμάτων. Ορισμένες εταιρείες επισημαίνουν την απουσία ανεπιθύμητων ενώσεων όπως η δισφαινόλη Α και οι φθαλικές ενώσεις. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ένα υψηλό ποσοστό αναψυκτικών εμφανίζει ισχυρισμό για ανακυκλωσιμότητα συσκευασιών.
Ένα μικρό ποσοστό των προϊόντων με άμεσο ισχυρισμό βιωσιμότητας τείνει επίσης να φέρει ισχυρισμούς σχετικά με τη συσκευασία, το περιβάλλον και την ανθρώπινη ευημερία. Τέλος κυριαρχεί και η τάσημ ορισμένα προϊόντα να διαθέτουν πολλαπλούς τύπους ισχυρισμών.