Η Nescafe ανακοίνωσε πως σχεδιάζει να δαπανήσει περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια για να μείνει πιστή στις δεσμεύσεις της και να υλοποιήσει πρακτικές αειφορίας.
Η Nescafe είναι η μεγαλύτερη μάρκα καφέ του ομίλου Nestlé και παράγει πασίγνωστες επωνυμίες, όπως χαρακτηριστικά τον Nescafe Frappe, που έχει «γαλουχήσει» γενιές και γενιές Ελλήνων. Πρόσφατα, η Nescafe ανακοίνωσε πως σχεδιάζει να δαπανήσει περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια για χάρη της βιωσιμότητας.
Να σημειωθεί πως σε προηγούμενες δηλώσεις της, η εταιρεία είχε δεσμευτεί όχι μόνο να συνεργάζεται με πλήρως βιώσιμους παραγωγούς, αλλά και να προμηθεύεται το 20% του καφέ της από αναγεννητικές γεωργικές μεθόδους μέχρι το 2025.
Σύμφωνα με το Food Dive, η εταιρεία είπε ότι θα συνεργαστεί με αγρότες σε αναγεννητικές γεωργικές πρακτικές, συμπεριλαμβανομένης της ενσωμάτωσης οργανικών λιπασμάτων για τη βελτίωση της γονιμότητας του εδάφους και του κλαδέματος των υπαρχόντων καφεόδεντρων ή αντικατάστασής τους με ποικιλίες ανθεκτικές στις ασθένειες και τις κλιματικές αλλαγές.
Μελέτες έχουν δείξει ότι η άνοδος της θερμοκρασίας, οι ασθένειες και η ξηρασία θα μειώσουν την έκταση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την καλλιέργεια καφέ έως και 50%, ενώ, παράλληλα, επηρεάζει τη γεύση και το άρωμα του ροφήματος. Οπότε, με αυτόν τον τρόπο, η Nestle, διασφαλίζει την αειφορία του ίδιου του καφέ της.
Τηρούνται οι δεσμεύσεις;
Μια έκθεση του 2021 διαπίστωσε ότι 15 από τους μεγαλύτερους εμπόρους καφέ αγνοούν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της δραστηριότητάς τους, αλλά ούτε είναι διαφανείς ως προς την πρόοδο ή τις δεσμεύσεις τους.
Στην πραγματικότητα, ενώ ο καφές είναι μια αγορά δισεκατομμυρίων, λιγότερο από το 10% των εσόδων πάει στους παραγωγούς ή τις χώρες παραγωγής. Οπότε, για εταιρείες όπως η Nestlé που εξαρτώνται από τον καφέ, η μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της καλλιέργειας και η παροχή βοήθειας στους παραγωγούς που τον καλλιεργούν είναι μια έξυπνη και απαραίτητη απόφαση.
Οι πρωτοβουλίες αειφορίας είναι ένα από τα κύρια εργαλεία που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες τροφίμων και ποτών για να μειώσουν όχι μόνο το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, αλλά και να συνδεθούν με τους πλειοψηφικά περιβαλλοντικά ευσυνείδητους καταναλωτές σε μια κρίσιμη εποχή για το περιβάλλον.