Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
14.7 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Οι ετικέτες για την καλή διαβίωση των ζώων δεν επηρεάζουν τους καταναλωτές στις αγορές κρέατος

ΑρχικήΝέαΚαταναλωτήςΟι ετικέτες για την καλή διαβίωση των ζώων δεν επηρεάζουν τους καταναλωτές στις αγορές κρέατος
spot_img

Μελέτη αγορών σε εικονικό σούπερ μάρκετ.

   Τα πανό στα σούπερ μάρκετ, με πληροφορίες για την καλή διαβίωση των ζώων, θα πρέπει να γίνουν πιο ευδιάκριτα προκειμένου να επηρεαστεί η αγοραστική συμπεριφορά, έδειξαν τα αποτελέσματα νέας μελέτη που πραγματοποιήθηκε από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βόννης και δημοσιεύθηκε στο Journal of Consumer Protection and Food Safety. Σε αυτή τη μελέτη, οι ερευνητές κάλεσαν του συμμετέχοντες να ψωνίσουν από ένα εικονικό σούπερ μάρκετ. Ωστόσο, η τοποθέτηση πανό και ετικετών που υποδεικνύουν το είδος της κτηνοτροφίας στα ράφια δεν είχε καμία επίδραση στις αγοραστικές τους αποφάσεις.

   Οι κόκκινες, μπλε, πορτοκαλί ή πράσινες ετικέτες εμφανίζονται στις συσκευασίες του κρέατος στη Γερμανία, εδώ και αρκετά χρόνια. Αυτές οι ετικέτες παρέχουν πληροφορίες για το είδος της κτηνοτροφίας που χρησιμοποιείται για την εκτροφή του σχετικού ζώου. Κόκκινο (= κτηνοτροφικό επίπεδο 1) σημαίνει ότι ο παραγωγός συμμορφώνεται μόνο με τις ελάχιστες νομοθετικές απαιτήσεις. Αντίθετα, πράσινο (= κτηνοτροφικό επίπεδο 4) σημαίνει ότι ο παραγωγός συμμορφώνεται με πολύ υψηλότερα πρότυπα σχετικά με την καλή διαβίωση των ζώων. «Ωστόσο, αυτού του είδους οι πληροφορίες συχνά δεν γίνονται αντιληπτές από τους πελάτες», λέει η Leonie Bach από το Ινστιτούτο Οικονομικών Τροφίμων και Πόρων στο Πανεπιστήμιο της Βόννης.

   Για να διερευνήσουν το εάν είναι δυνατό να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα της σήμανσης της κτηνοτροφίας κάνοντας την πιο ορατή, οι ερευνητές πραγματοποίησαν τη μελέτη τους σε εικονικό σούπερ μάρκετ, μια προσέγγιση με πολλά πλεονεκτήματα: Καθώς οι αγορές πραγματοποιούνται σε υπολογιστή, ήταν σχετικά εύκολο να βρεθεί ένας μεγάλος αριθμός συμμετεχόντων. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι, εκτός από το συγκεκριμένο μέτρο που δοκιμάζεται, το σούπερ μάρκετ φαινόταν πανομοιότυπο με όλα τα υποκείμενα της δοκιμής. Αυτό σημαίνει ότι η αγοραστική τους συμπεριφορά δεν επηρεάστηκε από κανέναν κρυφό παράγοντα.

    Στο πείραμα, ζητήθηκε από συνολικά 630 συμμετέχοντες να περάσουν το καλάθι αγορών τους στους ψηφιακούς διαδρόμους, οι οποίοι αναδημιουργούσαν την εμφάνιση και την αίσθηση ενός πραγματικού σούπερ μάρκετ. Τα γραφικά βασίστηκαν σε σύγχρονα βιντεοπαιχνίδια: Οι εξεταζόμενοι είδαν τους διαδρόμους από την οπτική γωνία του πρώτου προσώπου και μπόρεσαν να στρίψουν και να κοιτάξουν τα ράφια του σούπερ μάρκετ, να παραλάβουν και να εξετάσουν τα προϊόντα από όλες τις πλευρές, να τα τοποθετήσουν στο καλάθι αγορών τους και τέλος αγοράστε τα στο τέλος. Ωστόσο, η απόφαση αγοράς ήταν μόνο υποθετική, οι συμμετέχοντες δεν πλήρωσαν για τις εικονικές αγορές τους και δεν τους παραδόθηκαν πραγματικά αγαθά στη συνέχεια.

   Τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα μέτρα δεν επέφεραν καμία αλλαγή στην αγοραστική συμπεριφορά των υποθετικών καταναλωτών όσον αφορά το κρέας. «Ένας λόγος για αυτό το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι ότι οι πληροφορίες δεν παρήγαγαν το επιθυμητό επίπεδο συνειδητοποίησης, παρά το γεγονός ότι εμφανίζονταν ευδιάκριτα στο σούπερ μάρκετ», είπε η Leonie Bach. «Μερικά από τα υποκείμενά μας δήλωσαν στις συνεντεύξεις που ακολούθησαν ότι δεν είχαν συνειδητά παρατηρήσει ή αντιληφθεί τις πληροφορίες».

Διαβάστε ολόκληρη τη μελέτη εδώ.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

7 νεκροί από την μαγιά στο ψωμί – Συνεχιζόμενη μόλυνση της γραμμής παραγωγής

Έκρηξη λιστερίωσης που σχετίζεται με προϊόντα μαγιάς Baker's, στην Ελβετία.

Ενθουσιασμός και χαρά στην τελετή απονομής των βραβείων FEA 2024

Με μεγάλη επιτυχία και πλήθους κόσμου, ολοκληρώθηκε η τελετή βράβευσης των βραβείων Food Experts’ Awards 2024 στο πλαίσιο της έκθεσης τροφίμων Food&Drink της ΔΕΘ HELEXPO.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο