Η ζήτηση για καύσιμα από λίπος νεκρών χοίρων θα τριπλασιαστεί έως το 2030, με τα περισσότερα να χρησιμοποιούνται σε αεροσκάφη.
Το λίπος των νεκρών χοίρων, βοοειδών και κοτόπουλων χρησιμοποιείται για την παραγωγή πιο οικολογικών καυσίμων για τα αεροπλάνα και τα αεροσκάφη.
Και με τις αεροπορικές εταιρείες να δέχονται πίεση να μειώσουν τις εκπομπές τους από την καύση κηροζίνης, δεν προκαλούν εντύπωση οι προβλέψεις ότι η ζήτηση για αυτού του είδους τα καύσιμα θα τριπλασιαστεί έως το 2030.
Ωστόσο, οι ειδικοί φοβούνται ότι η σπανιότητα θα αναγκάσει άλλες βιομηχανίες να χρησιμοποιούν περισσότερο φοινικέλαιο, το οποίο ευθύνεται για μεγάλο μέρος των εκπομπών άνθρακα.
Μια μελέτη από την Transport & Environment, ομάδα εκστρατειών για «καθαρές» μεταφορές, συνιστά πως μέχρι τώρα τα ζώα που σφάζονται δεν επαρκούν για να καλύψουν την ετησίως αυξανόμενη ζήτηση των αεροπορικών εταιρειών για ζωικά λίπη, επομένως οι βιομηχανίες θα πρέπει να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις.
Η αυξημένη χρήση φοινικέλαιου συνδέεται με τις αυξανόμενες εκπομπές ρύπων.
Για αιώνες το λίπος και το λαρδί έχουν χρησιμοποιηθεί για την παρασκευή κεριών, σαπουνιών και καλλυντικών και τα τελευταία 20 χρόνια το βιοντίζελ που παράγεται από αυτά έχει αυξηθεί σταθερά σε χρήση στο Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες χώρες ως καύσιμο για αεροσκάφη και φορτηγά, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης, στην οποία η χρήση έχει αυξηθεί 40 φορές από το 2006.
Οι κυβερνήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου και των χωρών – μελών της ΕΕ προσπαθούν να αυξήσουν τη χρήση αυτών των τύπων αποβλήτων για να κάνουν την αεροπορία πιο πράσινη. Ως εκ τούτου, θα θέσουν σε εφαρμογή ορισμένους κανόνες που θα απαιτούν αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν μεγαλύτερο ποσοστό βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF), σε ποσοστό 10% για το Ηνωμένο Βασίλειο.
Στην ΕΕ, οι αεροπορικές εταιρείες θα έχουν στόχο 6% για βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα για το 2030.
Παρά την κοινή προσέγγισή τους στο ζήτημα, βέβαια, Ηνωμένο Βασίλειο και ΕΕ διαφέρουν σε ορισμένα σημεία. Οι χώρες του Ην. Βασιλείου πρόκειται να περιορίσουν τη χρήση στέατος καλύτερης ποιότητας σε καύσιμα, ενώ στην Ευρώπη θα δοθεί κίνητρο για τη χρήση αυτού του τύπου υλικού, επειδή έχει αποδειχθεί ότι μειώνει περισσότερο τα αέρια του θερμοκηπίου, αναφέρει το BBC.
Ωστόσο, η αύξηση της ζήτησης θα φέρει νέες αυξήσεις στις τιμές και θα ενθαρρυνθούν οι εξαγωγές από το Ηνωμένο Βασίλειο, γεγονός που μπορεί επίσης να επηρεάσει τη ζήτηση.
Όσον αφορά στο πόσα γουρούνια πρέπει να θανατωθούν για να κινηθεί ένα αεροπλάνο, σύμφωνα με το Transport & Environment, μια πτήση από το Παρίσι στη Νέα Υόρκη θα χρειαζόταν λίπος από 8.800 νεκρούς χοίρους, εάν όλα τα καύσιμα προέρχονταν από ζωικές πηγές.