Η αυξανόμενη ζήτηση για φυτικά τρόφιμα ωθεί τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να εμπλουτίσουν τα ράφια τους με ακόμα περισσότερα vegan τροφές, οι οποίες είναι και πολύ πιο φιλικές προς το περιβάλλον.
Την περσινή χρονιά, οι πωλήσεις φυτικών τροφίμων αυξήθηκαν κατά 28% στην Ευρώπη και κατά 27% στις ΗΠΑ, δηλαδή σχεδόν διπλάσια τιμή από τη συνολική αγορά τροφίμων. Στην Ασία δε, εκτιμάται ότι μέχρι το 2030 η αξία της εν λόγω αγοράς θα αγγίξει τα 65 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την έκθεση του δικτύου επενδυτών για τον αγροδιατροφικο τομέα, FAIRR Initiative.
Άρα, είναι αναμενόμενο οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ να θέλουν να επωφεληθούν της όλης κατάστασης όπως αυτή διαμορφώνεται με τον αριθμό των καταστημάτων που πωλούν vegan τυρί να έχει υπερδιπλασιαστεί τον τελευταίο χρόνο, κάτι που – βάσει της έκθεσης – δεν πρόκειται για παροδικό φαινόμενο.
Η Albert Heijn, η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ολλανδία, σκοπεύει να διπλασιάσει τα διαθέσιμα φυτικά τρόφιμα φέτος σε σύγκριση με το 2020, ενώ με τη σειρά της η Tesco, η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει θέσει ως στόχο μέχρι το 2025 να αυξήσει τις εναλλακτικές προτάσεις της αντί κρέατος κατά 300% συγκριτικά με το 2018.
Επιπλέον τόσο ο Καναδική αλυσίδα Loblaw όσο και τα βρετανικά Marks & Spencer έχουν δεσμευτεί να αυξήσουν τα διαθέσιμα προϊόντα αντί των γαλακτοκομικών και κρέατος.
Τον τελευταίο χρόνο το 93% των λιανοπωλητών χρησιμοποίησαν ad hoc μεθόδους για την προώθηση των φυτικών τροφίμων για να ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να τα προτιμήσουν.
Ακόμα το 80% έχει πραγματοποιήσει ειδικές καμπάνιες, οι οποίες εστιάζουν είτε στα οφέλη για την υγεία είτε στη βιωσιμότητα των φυτικών πρωτεϊνών, όπως προκύπτει από την έκθεση του FAIRR Initiative.
Ένας σημαντικός παράγοντας που ωθεί στη στροφή προς τα φυτικά τρόφιμα είναι οι επιβαρυντικές για την ατμόσφαιρα εκπομπές της βιομηχανίας των ζωικών τροφίμων. Δεδομένου ότι γίνονται προσπάθειες αυτές να μειωθούν δραστικά στο όσο το δυνατόν πιο κοντινό μέλλον υπό την απειλή της κλιματικής αλλαγής, πρόκειται για ένα σοβαρό αβαντάζ της βιομηχανίας των φυτικών τροφίμων.
Ενδεικτικά να αναφερθεί πως στις κτηνοτροφικές εργασίες οφείλεται το 60% των εκπομπών της Tesco, ενώ μόνο το βόειο κρέας αντιπροσωπεύει το 45% των εκπομπών της αλυσίδας Morrisons και την ίδια στιγμή μόλις το 5% των εσόδων της.
Βέβαια, θα ήταν βεβιασμένο να συμπεράνει κανείς πως όλες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προχωρούν με βήμα ταχύ αφού παραδείγματος χάρη, οι Coles, Walmart και Morrisons δείχνουν να μένουν πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό, σύμφωνα με την έκθεση του FAIRR Initiative.
Έχει ιδιαίτερη σημασία το γεγονός ότι για πρώτη φορά κορυφαίες εταιρείες τροφίμων αναλαμβάνουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις προς αυτή την κατεύθυνση αν και το μόνο σίγουρο είναι ότι πρέπει να πέσει ακόμα πολλή δουλειά.
Μην ξεχνάμε ότι από τη μία οι εταιρείες καλούνται να μετριάσουν την απειλή προς το περιβάλλον και ταυτόχρονα, από την άλλη να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των καταναλωτών γύρω από την αυξανόμενη ζήτηση των φυτικών τροφίμων.
Πηγή: Plante based news