Η κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών απέναντι σε ένα συγκεκριμένο προϊόν είναι απαραίτητη στη στρατηγική μάρκετινγκ οποιασδήποτε εταιρείας παγκοσμίως. Φυσικά, αυτό ισχύει και για τις επιχειρήσεις που ασχολούνται με την παρασκευή και εμπορία προϊόντων χοιρινού κρέατος, που αποτελούν τον κεντρικό άξονα αυτής της μελέτης η οποία διεξήχθη από επιστήμονες της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών της Κουένκα, του Πανεπιστημίου Castilla-La Mancha στην Ισπανία.
Επομένως, για να επιτύχει τους επιχειρηματικούς στόχους της, είναι ζωτικής σημασίας για μια εταιρεία να πραγματοποιήσει μια λεπτομερή ανάλυση των προφίλ συμπεριφοράς των πελατών της. Ωστόσο, αρχικά, είναι απαραίτητη μια σε βάθος μελέτη προηγούμενων ακαδημαϊκών εργασιών για τη συλλογή των υπαρχουσών πληροφοριών σχετικά με τις ανησυχίες της βιομηχανίας κρέατος μαζί με τις συμπεριφορές των καταναλωτών σε αυτόν τον τομέα.
Ειδικότερα, αυτή η μελέτη στοχεύει να επικεντρωθεί στη βιομηχανία χοιρινού κρέατος, ωστόσο χρειάζεται ένα ευρύτερο πεδίο, συμπεριλαμβανομένων άλλων προϊόντων κρέατος. Αυτό συμβαίνει επειδή μια απλή αναζήτηση στη βάση δεδομένων Web of Science δείχνει μια εμφανή έλλειψη στη μελέτη της συμπεριφοράς των καταναλωτών και των προϊόντων χοιρινού κρέατος. Πράγματι, η κοινή αναζήτηση για τους όρους «χοιρινό*» —στον τίτλο—και «καταναλωτή* συμπεριφορά*r*»—στη γενική αναζήτηση—επιστρέφει μόνο 113 μοναδικά άρθρα, αλλά δεν υπάρχουν αποτελέσματα εάν περιορίσετε την αναζήτηση κατά τίτλο. Επιπλέον, μεταξύ αυτών των τελευταίων αποτελεσμάτων, μόνο 38 εργασίες έχουν δημοσιευθεί την τελευταία πενταετία—την περίοδο 2017–2021 (πρόσβαση στις 23 Νοεμβρίου 2021). Στη συνέχεια, τα έγγραφα που ανακτήθηκαν στην προαναφερθείσα αναζήτηση αναλύονται για να παρέχουν μια πρώτη επισκόπηση του θέματος, που περιορίζεται αποκλειστικά στο χοιρινό κρέας και στη συμπεριφορά των καταναλωτών.
Ως εκ τούτου, η παρούσα μελέτη είχε ως στόχο να πραγματοποιήσει μια εξαντλητική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, βασιζόμενη τόσο σε περιγραφικές όσο και σε βιβλιομετρικές αναλύσεις, με την τελευταία να γίνεται μέσω της εφαρμογής τεχνικών ομαδοποίησης από απλά κέντρα. Τα κύρια αποτελέσματα και συμπεράσματα είναι τα εξής:
- Οι αντιλήψεις, οι συμπεριφορές και οι στάσεις των καταναλωτών απέναντι στα τρόφιμα αποτελούν το κύριο επίκεντρο της έρευνας σε αυτόν τον τομέα.
- Τα συστατικά και τα πρόσθετα των προϊόντων κρέατος είναι οι κύριες ανησυχίες στη βιομηχανία όσον αφορά τέτοια προϊόντα.
- Τα λουκάνικα είναι το κυρίαρχο προϊόν κρέατος.
- Και χοιρινό, καθώς και άλλα είδη κρέατος, εμπίπτουν στον γενικό όρο “ομπρέλα” κρέας.
- Επιπλέον, υπάρχει έλλειψη μελετών σχετικά με την ηλικία, το φύλο και τις κοόρτες εισοδήματος. Μια τέτοια έλλειψη μπορεί να έχει οδηγήσει στο να θεωρηθεί ότι η συμπεριφορά των καταναλωτών και η καλή διαβίωση των ζώων δεν είναι σημαντικές παρά την υποτιθέμενη θετική συσχέτιση. Οι κύριοι περιορισμοί για τους ερευνητές αφορούν τη διαθεσιμότητα προϋπολογισμών και την ύπαρξη εμπορικών μυστικών.
Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ